کم خوابی ما رو با مشکلات خیلی از جمله افزایش خطر چاقی و استرس روزانه مواجه می کنه.

عده خیلی از ما واسه خوابیدن دچار مشکل میشیم. خیلی از ما ساعتای زیادی رو واسه استراحت از دست می دیم تا بتونیم به خواب عمیقی فرو رویم. کم خوابی ما رو با مشکلات خیلی از جمله افزایش خطر چاقی و استرس روزانه مواجه می کنه. اما قبل اینکه واسه راحت تر خوابیدن به سراغ داروای خواب آور که نظم خواب معمولی شما رو به هم می زنه، برید، بهتره بعضی عادتای عادی خود رو قبل از خوابیدن ترک کنین. عادتای زیر قبل از خواب به بی خواب شدن شما منجر می شه:

۱- به کار گیری کامپیوتر در تخت خواب: روشنایی صفحه  نمایش کامپیوتر مغز شما رو تحریک می کنه. هم اینکه واسه ذهن شما متوقف کردن  محرکای دیجیتالی در کارای روزانه سخته. پس یه بار واسه همیشه قبل از خواب کامپیوتر خود رو خاموش کنین و حواستون باشه که زندگی با تکنولوژی خیلی ساده می تونه شما رو مریض کنه. اواخر شب از گشت و گذار اینترنتی دوری کنین و کامپیوتر رو تعطیل کنین و زمان خودتون رو با به کار گیری وسایل الکترونیک به باد ندین.

۲- رفتن به تخت خواب بدون خستگی: وقتی که خوابتون نمی بره در تختخواب موندن بی فایده س. اگه به تخت خوابتون رفتید و بیشتر از نیم ساعت خوابتون جنگ، به پیشنهاد کارشناسان خواب بهتره از تخت خارج شده و به انجام کاری مانند کتاب خوندن و یا حل جدول بپردازید. فعالیتی که بتونه به مغز شما قدرت بخشه مغز شما رو واسه استراحت آماده تر می کنه. قبل از این که قصد خواب داشته باشین با یه فعالیت سالم خود رو خسته کنین تا راحت تر به خواب روید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مزایای آگهی رایگان و تبلیغات رایگان اینترنتی

۳- بردن کتاب به تخت خواب: کتاب خوندن در تخت خواب عادت بدی واسه خیلی از افراده. مشکل اینجاس که بدن و مغز شما طبق عادت نمی تونه از بعضی  موارد دست بکشه، مثلا سیستم بدن شما نمی تونه به خواب بره تا وقتی که یه فصل از کتاب تموم شده و به فصل دوم برسین. تخت خواب شما باید خالی از هر چیزی جز چیزی که واسه خوابیدن لازمه باشه.

۴- انجام تمرینای ورزشی در آخر شب: انجام تمرینات ورزشی در طول روز به شما نیرو میده. فعالیتای ورزشی گرما و فشار بدن و ضربان قلب شما رو زیاد می کنه و نمی ذاره شما آروم به خواب برید.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

خواب عصر ایران