چاقی شکمی belly

اگه شمام از چاقی شکمی رنج می برید و می خواید با اون مقابله کنین حتماً بارها رژیم لاغری و تمرینات فشرده ورزشی رو تجربه کرده اید که ممکنه به نتیجه دلخواه تون نرسیده باشین؛ ما در این مقاله می خوایم مواد غذایی سالمی رو به شما معرفی کنیم که می تونه به شما در کاهش چربی شکمی کمک کنه.

چاقی شکمی با محاسبه دور کمر مشخص می شه و دور کمر بین ۹۰ تا ۹۵ سانتی متر و بالاتر نشون دهنده دچار شدن به این عارضه س.

جالبه بدونین خیلی از افراد گرفتار هم اینکه وزن و چاقی نیستن اما از درجاتی از چاقی شکمی رنج می برند و آنهم به دلیل سبک زندگی غلط، افزایش مصرف فست فودها و کم تحرکی. چاقی شکمی با خیلی از مریضی های متابولیک، مانند دیابت، افزایش چربی خون، فشار خون و مریضی های قلب و عروق رابطه مستقیم داره.

با این حال با اینکه مصرف بعضی شکل های جور واجور غذایی خطر دچار شدن به چاقی شکمی رو به همراه داره، گزینه های دیگری هم هستن که با افزایش متابولیسم بدن، به کاهش وزن و در آخر جلوگیری از دچار شدن به چاقی شکمی کمک می کنن:

ماهی:

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی منتهی به تنظیم هورمون خواب یعنی ملاتونین شده، و چرخه و خواب و بیداری رو بهبود می بخشه. همین روند بهبود سوخت و ساز بدن رو به همراه داره. از طرف دیگه رژیم غذایی غنی از امگا ۳، سلامت قلب رو تقویت می کنه و خطر زوال عقل رو کاهش می دهد. پروتئین موجود در ماهی واسه از دست دادن وزن خوبه. واسه کاهش وزن و از دست دادن چربی شکمی، ماهی های چرب مانند ساردین، ماهی آزاد، یا حتی گزینه های غذایی مانند گردو و تخم کتون رو انتخاب کنین.

آجیل:

یه منبع بزرگ از منیزیمه که اخلاق رو بهبود می بخشه. بدون وجود منیزیم کافی در بدن، اندازه ملاتونین بدن کم شده و مشکل در چرخه خواب و بیداری ایجاد می شه. علاوه بر این، بدن ما به منیزیم واسه فعالیت قلب، اعصاب و ماهیچه ها نیاز داره. این عنصر در فعالسازی بیشتر از ۳۰۰ آنزیم که فرایندهای بدن راکنترل می کنن، دخالت داره. منیزیم در کاهش وزن و فرم بدن هم نقش داره. دریافت کافی منیزیم به کنترل مقدار قند و انسولین در خون کمک می کنه. قند و انسولین، از مواردی هستن که با چاقی در ارتباطند. پس اگه مقدار اونا به درستی کنترل شه، کمک بزرگی به جلوگیری از زیاد شدن وزن می کنه. منابع غذایی منیزیم عبارتند از: سبزیجات برگ سبزدار، حبوبات و مغزها. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که حتما قبل از به کار گیری مکمل منیزیم با دکتر مشورت کنین. یادتون نره که تنظیم چرخه خواب و بیداری خود، دلیلی واسه جلوگیری از چاقی شکمیه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   چهار ابزار برای پشتیبان گیری از اندروید روی پی‌سی

شیر:

در حالی که رابطه بین مصرف کلسیم و کاهش وزن هنوز ضعیفه، اما مشخص شده که مصرف شیر باعث کاهش چربی شکمی می شه. مانند منیزیم، کلسیم منتهی به تنظیم چرخه خواب و بیداری، از بین رفتن درد عضلانی و گرفتگی عضلات و آرامش اعصاب می شه. از راه به کار گیری ماهی، آب پرتقال غنی شده با کلسیم، سبزیجات تیره رنگ مانند کلم و اسفناج و شیر می تونید کلسیم روزانه بدن رو تامین کنین.

گیلاس:

میوه هایی مانند گیلاس و آلبالو دارای کالری و چربی کمی هستن و مقادیر زیادی آب دارن. تحقیقات نشون داده که افزایش مصرف آب با سطح انرژی بیشتر و سوخت و ساز بالاتر همراه س. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین گیلاس شامل ملاتونین، یعنی همون هورمون خوابه که باعث آرامش و کاهش تحریکات عصبی شده و به درمان وضعیت های بی خوابی کمک می کنه، در نتیجه مصرف منظم اون با بهبود چرخه خواب، مانع بروز چاقی شکمی می شه. آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس سلول ها رو در برابر آسیب های رادیکال های آزاد مواظبت می کنه و منتهی به جلوگیری از دچار شدن به سرطان، فراموشی و بسیاری دیگه از مریضی ها می شه.

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

رژیم غذایی رژیم لاغری همشهری آنلاین کاهش وزن