بیدار شدن با انرژی wakeuprefreshed

سحر خیز بودن یه مسئله س و با انرژی از خواب بیدار شدن مسئله ای دیگه! اگه می خواید در عین سحر خیز بودن صبحا با انرژی و نشاط از خواب بیدار شید این ۴ راه حل رو بخونین:

  1. فیبر بیشتری بخورین:

غذاهای پر از قند و چربی رو با غلات غنی از فیبر، سبزیجات و میوه ها عوض کنین. با مصرف غذاهای غنی از فیبر نه فقط می تونین بهتر و سریع تر به خواب برید بلکه خواب عمیق تر و بهتری دارین. همین امر موجب می شه به هنگام بیدار شدن از خواب، انرژی خوب و کافی داشته باشین. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کلمبیا نشون میده که حتی یه روز بهتر غذا خوردن منتهی به بهتر شدن خواب می شه. پس یه رژیم با فیبر رو شروع کنین.

  1. لامپ اتاق خود رو تغییر بدین:

لامپای کم مصرف می تونه تاثیر خوبی روی محیط زیست داشته باشه اما تهدیدی واسه خواب شماس. این جوری لامپا معمولا صداهایی رو ایجاد می کنن که باعث مشکل در خواب می شه. عوضش شما می تونین از لامپای معمولی با ولتاژ کم یا لامپای LED هوشمند در اتاق خود استفاده کنین.

  1. به قانون خواب ۸ ساعت معتقد باشین:

نیازای خواب هر فردی با فرد دیگه فرق داره. معمولا افراد در طول شب به خواب ۷ الی ۹ ساعته نیاز دارن. اما بهتره به قانون ۸ ساعت خواب در طول شب معتقد باشین. آدمایی که رقابت بسیار زیادی با خواب خود دارن بهتره بیشتر از بقیه به این قانون معتقد باشن. تحقیقات انجام شده نشون میده که هفت ساعت خواب در طول شب ممکنه بهترین مقدار واسه رسیدن به سلامت ذهنی و فیزیکی باشه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مجموعه کاملی از کلمات و اصطلاحات خودمانی، عامیانه قسمت 266

  1. ساعت زنگ دار خود رو کنار بذارین:

صدایی که از این ساعتا تولید می شه معمولا می تونه تاثیر بسیار بدی روی کیفیت خواب افراد داشته باشه. واسه جلوگیری از اینکار بهتره از ساعتایی استفاده کنین که واسه بیدار کردن شما از صداهای طبیعی استفاده می کنن. تحقیقات زیاد انجام شده نشون میده که قرار گرفتن در برابر صداهای طبیعی می تونه کارکرد ذهنی و فیزیکی بدن رو بهتر کنه. پس تلاش کنین از ساعتای زنگ دار مخصوص یا برنامه های جور واجور اندرویدی واسه بیدار شدن از خواب استفاده کنین.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

خواب