دوش گرفتن قبل از خواب

به گزارش آلامتو به نقل از سلامت ؛ چیزی بهتر از غوطه ور شدن تو یه وان پراز کف نیس، اما به تازگی علم، قدرت حموم کردن رو در آروم سازی ذهن و بدن ثابت کرده است. تحقیقات نشون داده روزانه غوطه ور شدن در آب گرم، به مدت هشت هفته، در آرامش اضطراب، موثرتر از درمان داروییه. و اما دلایل دیگه واسه مرتبا دوش گرفتن:

رهاشدن از خارش پسوریاسیس

حموم آب گرم با دوقاشق روغن نارگیل یا زیتون، می تونه به آرامش پوسته های خارش دار به وجود اومده بوسیله پسوریاسیس کمک کنه. این روغن به عنوان یه مرطوب کننده به برطرف کردن پوسته های فلس مانند کمک کرده و احتمال عفونت پوستی رو کاهش می دهد. زیاد در وان نمونید، روزانه بیشتر از ده دقیقه موندن منتهی به خشکی پوست می شه، حتی با وجود روغن. به جای لیف اسفنجی از یه لیف پارچه ای نرم استفاده کنین تا پوست تون کمتر ملتهب شه. بعد از حموم، از مرطوب کننده ای که دکتر تون پیشنهاد کرده استفاده کنین.

آرامش پوست خشک سرما زده

هرچند بلغور جودوسر، ضدالتهابیه که از صدها سال پیش شناخته شده، اما محققان به تازگی فهمیدن آون آنترامیدهای موجود در جو دوسر، به عنوان ترکیبات اصلی اون، پوست ملتهب و خارش دار رو آرامش میدن. مقداری جودوسرکامل رو تو یه لنگه جوراب تمیز و خشک گذاشته و سر اون رو با یه کش لاستیکی ببندین، این جوراب رو داخل وان آب گرم بندازید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این وان غوطه ور باشین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   فریلنسر کیست؟ مقایسه کار فریلنسری و کارمندی [مزایا و معایب]

دست پیدا کردن به خواب عالی شبونه

خوابیدن میان ملافه های خنک، به افت دمای بدن کمک می کنه و این پیام به بدن می رسد که ملاتونین تولید کنه، ملاتونین موجب سریع تر خوابیدن می شه. به خاطر همین یه حموم گرم قبل از رفتن به تختخواب، یه کمک خوب به خوابه، موقتا دمای بدن بالا می رود و به مرور که درهوای خنک تر پایین میاد، موجب احساس خواب آلودگی در بدن می شه.

تقویت مغز

با اضافه کردن روغن های عصاره ای، فواید بیشتری هم نصیب تون می شه: مریم گلی، حافظه رو تقویت می کنه و ترنج هم استرس رو کاهش می دهد.

در برابر سرماخوردگی از شما مواظبت می کنه

یه حموم گرم، می تونه گرفتگی بینی رو برطرف کرده و دردهای بدن رو کم کنه. آروم سازی، موجب رهاشدن اندروفین ضددرد در مغز می شه.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

خواب مجله سلامت