اکتبر 25, 2020

۴ نکته برای تجربه خوابی راحت

همیشه راه های جور واجور از راه پزشکان ارائه می شه که طی اون یه فرد بی خواب می تونه بدون هیچ مشکلی به بره اما اگه این راه های جور واجور هم به شما کمکی نمی کنه می تونین با ما همراه باشین تا بهترین ترفندهای خواب رو به شما آموزش بدیم. این ترفندها با کمترین مشکل می تونه شما رو به خواب ببره.

** همه برهم زنندگان آرامش رو از بین ببرین تا خواب راحت رو تجربه کنین. مثلا بعضیا هستن که نمی تونن خواب راحتی داشته باشن چون گوشای بسیار قوی دارن و صدای کلیک ساعت هم اونا رو اذیت می کنه از این رو اینجور آدمایی باید ساعتا رو از اتاق خارج کنن. گوشی موبایل، چراغ، ساعت و … از جمله مهمترین برهم زنندگان آرامش هستن.

** ترفندهای ذهنی یکی از بهترین راه های تجربه کردن خواب راحته. ابتدایی ترین روش واسه خوابیدن شمردن گوسفندانی هستن که از ذهن شما عبور می کنن اما متخصصین برعکس شمردن رو بیشتر پیشنهاد می کنن هم اینکه تمرکز کردن به نفس کشیدن و تموم ذهن رو خالی کردن هم از دیگر راه های باحال واسه خوابیدنه.

** اگه پس از چندین بار تلاش بازم خوابتون جنگ باید بدنتون رو ریست کنین. واسه این کار بهتره از تشک خارج شده و یه دوش کوچیک بگیرین حتی بعضی مواقع نوشیدن یه لیوان چای گیاهی یا ماده ای کافئین دار در این شرایط به جای بیدار نگه داشتن شما باعث خوابیدنتان می شه. انجام چند حرکت نرمشی ساده هم از جمله راه های استراحت کردن واسه بدنه.

مطلب دیگر :  ۴ خوراکی که هر کسی را معتاد می‌کند

** قبل از خواب واسه داشتن “خوابی آروم” و اعصابی همراه با آرامش در طول روز بعد، “ناحیه پیشونی”، گیجگاه و دست و پاهای خود رو با و نمک ماساژ بدین تا از فواید اون بهره مند شید.  نمک می تونه واسه آدمایی که بی خوابی دارن حکم کیمیا رو داشته باشه.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

بازنشر باشگاه خبرنگاران خواب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *