ماساژ منظم در دراز مدت، در بهبود سلامت جسمی و ذهنی فرد موثره. بعضی از دلایل مستند تشویق کننده ماساژهای منظم بشرح زیر هستن:

۱) کاهش کشیدگی ماهیچه

ماساژها  مثل ورزشا و ماساژهای عمیق بافت، گردش خون بهتر رو ارتقامی دهد و اکسیژن و مواد مغذی رو واسه ماهیچه­ها تامین ­می­کنه. این وضعیت به دفع پسماند انباشته (معمولاً اسیدلاکتیک) از سطوح ماهیچه می­انجامد. این پسماند اگه چک نشه، به درد ماهیچه های درگیر منجرمی شه.

۲) آرامش تنش (استرس)

درصورت ماساژدرمانی، از تنش طولانی مربوط به بیماریای قلبی، تولید هورمونای جنسی بسیار کمتر و رشد بدنی عمومی ضعیف دوری می شه. ماساژ سوئدی این آرامش لازم رو با افزایش اندورفینا، دوپامین و سروتونین عرضه می کنه. این مواد شیمیایی اخلاق ما رو بهبود میدن، بدن رو آروم می کنن و تنش رو دور می کنن.

۳) بهبود کارایی ورزش

غالب ورزشکاران، حرفه ایا و تازه کارا، بسته به نوع ورزش معمولاً روی مجموعه ماهیچه خاص کار می کنن. با جا دادن ماساژ ورزشی در رژیم شون، از آسیبای محتمل در بافتای ماهیچه ای کشیده شده جلوگیری می شه. این ماساژها روی نقاط معمولاً درمعرض آسیب (ماهیچه های کشیده شده) تمرکزمی کنن.

هم اینکه، ماساژ ورزشی انعطاف پذیری ورزشکاران و بهره وری بهتر رو پیشرفت میده و از آسیب جلوگیری می کنه.

۴) بهبود متابولیسم

متابولیسم با اعمال فشار به نقاطی از بدن ازطریق ماساژ اصلاح می شه. این براین دلالت می کنه که شما قادر به جذب موثر مغذیای موردنیاز بدن از وعده های غذایی هستین. متابلویسم بهتر با کم شدن وزن ربط داره. پس ماساژها واسه رژیمای غذایی سالم درعین تلاش واسه کاهش وزن پیشنهاد می شن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بهترین چای ساز های تفال و دلایل خرید چای ساز تفال !!!

۵) کیفیت خواب بهتر

الگوهای خواب ضعیف، زندگی تون رو تحت تاثیر قرارمی بدن. نبود خواب باکیفیت، از زمان عکس العمل ضعیف تا اضافه وزن، موضوعیه که باید چک شه. بررسیا نشون دادن که ماساژها قادر به کاهش خستگی با بهبود کیفیت خواب تون هستن. این وضعیت واسه خیلی از ادما از نوزادان تا سالمندان صدق می کنه.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟