اخیراً ، من با دوستی ملاقات داشتم که مدتی است او را ندیده ام. اوقات خوشی را گذراندیم ؛ ما قهوه ای نوشیدیم و سرد شدیم – فقط چیزهای معمولی. کمی تأخیر داشتم ، زیرا کمرم در بهترین حالت ممکن بود ، و من از خواب کوتاه بعد از ظهر بلند شدم.

مثل همیشه ، با وجود احساس درد ، سعی کردم کمی کشش کنم و با عجله به جلسه رفتم. ما اوقات خوبی را گذراندیم ، اما دیری نگذشت که او فهمید که من درد دارم. کمرم بعد از یک ساعت نشستن شروع به درد می کند (داستان را می دانید: حالت نشسته ، بدون کشش ، yadda-yadda-yadda).

همانطور که پیداست ، دوست من اتفاقی دارای مدرک ماساژ بود و کار خود را در این زمینه آغاز کرد. او در راه تبدیل شدن به یک متخصص معتبر بود و پیشنهاد داد که من برای انجام یک ماساژ مناسب ، رایگان به آتلیه اش بیایم. “چرا که نه؟” گفتم و لبخند بزرگی روی لبم نشست. “بیا انجامش بدیم.” من لبخند را ساختم ، زیرا می ترسیدم ، به این امید که ماساژ ناخوشایند نباشد.

سریع 24 ساعت جلو: من روی میز دراز کشیده ام ، یک ماساژ کامل بدن انجام می دهم ، روی کمر ، باسن و پاهایم متمرکز شده است. دوست من واقعاً ماهر بود. اما پسر ، چقدر درد داشت.

من سعی می کردم مدتی نقش مرد سخت را بازی کنم ، اما در برخی مواقع ، درد در قسمت پایین کمرم طاقت فرسا بود. “نفس بکش و دژان را آرام کن. فقط آرام باش ، “او تکرار کرد. عضلات و بافت های شما در حال ترمیم هستند. به زودی احساس خیلی بهتری خواهید داشت. ” بوی روغن در اتاق عالی بود ، فضا آرام بود و درد آرام آرام شروع به محو شدن کرد.

وقتی روی آن میز بودم ، به این فکر کردم که چگونه بدن خود را نادیده می گیریم. ما در طول روز می دویم ، بر بهره وری تمرکز می کنیم ، کارهای بیشتری انجام می دهیم ، بدن و سلامت خود را پشت سر می گذاریم. ما ساعت ها روی صندلی های مان جلوی صفحه مان می نشینیم و فقط به اعداد ، درآمد یا هر چیز دیگری فکر می کنیم. ما از سلامتی خود غافل می شویم تا زمانی که آسیب ببیند. چرا این کار رو با خودمون می کنیم؟
بهره وری

آیا چنین لحظاتی را در زندگی خود تجربه کرده اید؟

این تجربه من را به تحقیق در مورد تکنیک های ماساژ که می توانیم داشته باشیم یا انجام دهیم تا به احساس درد طاقت فرسا و به دنبال آن تسکین آسمانی که ماساژ به زندگی ما می رساند ، نزدیک کنیم. به نظر می رسد روش های زیادی برای ماساژ وجود دارد و مجموعه ای از مزایای آن را از دست می دهیم.

در اینجا 10 تکنیک موثر ماساژ را امتحان کنید

1- ماساژ سوئدی

در مورد درمان ، سوئدی محبوب ترین نوع ماساژ در بین افرادی است که به سالن ماساژ مراجعه می کنند. هدف ماساژ سوئدی این است که بدن خود را آرام کرده و استرس را از بین ببرد. بهترین قسمت این است که برای انجام این ماساژ نیازی به مراجعه به سالن ماساژ ندارید زیرا انجام آن آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از دست و کف دست خود یک فشار دایره ای ایجاد کنید و به دنبال آن ورز دادن سفت و محکم ، ضربه زدن شبیه به کوبه ای و البته خم شدن و کشش زیاد انجام دهید. اگر این برای شما گیج کننده است ، در اینجا یک آموزش ماساژ سوئدی در اختیار شما قرار می دهد. می تواند سریعتر آن را یاد بگیرد

فواید ماساژ سوئدی نه تنها باعث آرامش بدن شما می شود ، بلکه سطح اکسیژن خون را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین ، تعداد سموم در عضلات شما کاهش می یابد در حالی که گردش خون و انعطاف پذیری شما بهبود می یابد.

2- ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی ملایم ترین نوع است زیرا به روغن زیادی احتیاج دارد و به رایحه و آرامش مست کننده متکی است. این نوع ماساژ یک راه زیبا برای ابراز مراقبت و رهایی فرد مورد علاقه شما از استرس های روزمره است. حتی اگر ماساژ ملایم و آرامش بخش باشد ، باید بدانید که ماساژ آروماتراپی می تواند کمی خطرناک باشد زیرا بسیاری از روغن های مختلف (از گیاهان مختلف) بر بدن تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که نه شما و نه کسی که از شما ماساژ می گیرد به هیچ یک از گیاهانی که روغن شما استفاده می کند حساسیت ندارید.

ماساژ آروماتراپی مزایای زیادی دارد و از تسکین استرس به بهبود حافظه (در صورت استفاده از روغن مناسب) می انجامد. به عنوان مثال ، اگر از روغن گل همیشه بهار استفاده می کنید ، می توانید شفا و بهبودی خود را از بیماری بهبود بخشید. با استفاده از اسانس های مرکبات ، مشکلات گوارشی شما از بین می رود. راهنمای نهایی روغن های گیاهی را بررسی کنید تا روغن مناسب برای بهترین تجربه ماساژ رایحه درمانی را بیابید.

3- ماساژ کمر ساده

ماساژ پشت را می توان بدون هیچ گونه تمرینی انجام داد. این یکی از ساده ترین ماساژهای تحریک کننده بافت است. همه پشت سر خوب را دوست دارند. برای ارائه یکی ، این راهنمای دقیق را در مورد چگونگی انجام آن (همراه با تصاویر) مطالعه کنید. این نوع ماساژ علاوه بر ایجاد آرامش خوب ، این نوع ماساژ را نیز انجام می دهدبرخی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد:

  • به لطف ماساژ کمر ، ممکن است از درد کمر خلاص شوید. بعد از یک روز طولانی در مطب ، ماهیچه های شما به احتمال زیاد دچار تنش می شوند ، بنابراین هنگامی که به خانه می روید ، حتی یک ماساژ سریع کمر می تواند به شما کمک کند تا درد مزاحم کمر را از بین ببرید یا کاهش دهید.
  • اگر با میگرن مشکل دارید ، ماساژ بالای کمر می تواند به شما در خلاص شدن از آن کمک کند. اساساً ، هر دردی که در پشت شما قرار دارد را می توان به راحتی با این نوع ماساژ برطرف کرد یا کاهش داد.

4- درمان بازتابی

درمان رفلکسولوژی شامل اعمال فشار به پاها و دست ها با تکنیک های شست ، انگشت و دست است. این نوع ماساژ بر اساس نقاط و نواحی رفلکس روی پا و دست است که تصویری از کل بدن را منعکس می کند. این اساساً بدان معناست که ماساژ پا یا دست می تواند بر هر مشکل سلامتی که ممکن است داشته باشید تأثیر بگذارد.

از آنجا که این نوع درمان بیشتر بر اعصاب بدن شما متمرکز است ، متخصصان پزشکی به شما توصیه می کنند از واحد TENS – واحد تحریک الکتریکی عصبی زیر پوستی استفاده کنید. تعداد زیادی از این واحدها برای فروش موجود است. برای به دست آوردن بهترین مورد برای خود ، جدیدترین و توصیه شده ترین واحدهای TENS را بررسی کنید. با استفاده مناسب ، این واحدها در حال تغییر زندگی هستند – از درد دندان ، کمر ، بازوها و پاها ، تا تغییر عدم تعادل هورمونی. واحد TENS می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

اگر تازه وارد واحدهای TENS شده اید ، اما دوست دارید که از آن استفاده کنید و نحوه استفاده از آن را بیاموزید ، راهنمای نهایی واحدهای TENS . با کمی تحقیق و یادگیری ، زندگی خود را تغییر خواهید داد. شما نه تنها بعد از درمان بازتاب شناسی احساس آرامش می کنید ، بلکه گردش خون و سطح انرژی شما را نیز بهبود می بخشد. درمان رفلکسولوژی می تواند عملکرد مثانه شما را بهبود بخشد و مشکلات دستگاه ادراری را کاهش دهد.

5- ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق بهترین نوع درمانی است که به منظور تنظیم مجدد لایه های عمقی عضلات شما می آید. اگر با درد مداوم یا مناطق منقبض شده مانند سفت شدن گردن ، درد در قسمت فوقانی و تحتانی کمر ، درد شانه ها یا سفت شدن عضلات پا روبرو هستید ، بهتر است در اسرع وقت ماساژ بافت عمیق انجام دهید ، زیرا به شما کمک می کند بسیار

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ راه یاد گرفتن زبان انگلیسی

اگر قبلاً ماساژ بافت عمیق انجام نداده اید ، بهتر است قبل از ماساژ وعده های غذایی سنگین نخورید و بعد از ماساژ از انجام هرگونه فعالیت سخت خودداری کنید. این امر ضروری است زیرا بدن شما می تواند بدون بار سنگین بر روی معده و آرامش پس از ماساژ بافت عمیق ، آن را بهتر دریافت کند.

با انجام ماساژ بافت عمیق ، می توانید از درد مزمن عضلانی رهایی یابید یا توانبخشی آسیب خود را از ضربه شلاقی ، زمین خوردن ، آسیب های ورزشی و غیره بهبود بخشید همچنین فشار خون و ضربان قلب شما در طول درمان کاهش می یابد. مزایای ماساژ بافت عمیق بسیار است ، و دلیلی وجود ندارد که شما این کار را انجام ندهید. آن را امتحان کنید

ماساژ بافت عمیق یک تکنیک بسیار پیچیده است و به تمرین روی میز ماساژ نیاز دارد ، بنابراین توصیه می کنیم اگر یک متخصص آموزش دیده نیستید خودتان این کار را نکنید. به دلیل فشارهای شدید ، ممکن است به شخصی که می خواهید به او کمک کنید صدمه بزنید.

6- ماساژ تایلندی

اعتقاد بر این است که ماساژ سنتی تایلندی بیش از 2000 سال قدمت دارد و افرادی که از آن فقط به عنوان یک روش درمانی ، بلکه برای حفظ سلامتی و رفاه استفاده نمی کردند ، از آن استفاده می کردند. این نوع ماساژ ترکیبی از تمرینات کششی یوگا ، آرامش دارو ، حرکت ورزشی و رفلکسولوژی است که آن را به یک هنر درمانی تبدیل می کند. برخلاف بسیاری از تکنیک های ماساژ دیگر که روی میز قرار می گیرید ، ماساژ تایلندی روی زمین انجام می شود.

همچنین ، آنچه ماساژ تایلندی را منحصر به فرد می کند این است که تنها با دستان انجام نمی شود ، بلکه پا و آرنج نیز انجام می شود. با انجام ماساژ تایلندی ، نه تنها از مزایای جسمانی برخوردار می شوید ، بلکه از ذهنی برخوردار خواهید بود. مزایای نیز دارد. این می تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد و به سم زدایی بدن کمک کند و همچنین می تواند تمرکز ذهن و بدن شما را نیز بهبود بخشد. همچنین شواهدی وجود دارد که ماساژ تایلندی خلاقیت شما را افزایش می دهد.

7- ماساژ ورزشی

ورزشکاران کسانی هستند که بیشتر از ماساژ درمانی ورزشی استفاده می کنند و وقتی می گوییم ورزشکار ، منظور ما از متخصصان درجه یک تا دوندگان آخر هفته است. این نوع ماساژ بر ناحیه ای از بدن شما که بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد و تحت فشار حرکات تکراری و اغلب پرخاشگرانه قرار می گیرد تمرکز می کند. با یک ماساژ ورزشی دقیق ، بافت های دردناک احیا می شوند ، استراحت می کنندd روند بازیابی بسیار سریعتر است.

یکی از مهمترین موارد در مورد ماساژ ورزشی این است که اگر می خواهید ماساژ بگیرید ، ما به شما توصیه می کنیم که یک ماساژ درمانگر آموزش دیده که از طیف وسیعی از تکنیک ها آگاهی دارد و نحوه استفاده از آنها را می شناسد ، پیدا کنید. دلیل این کار این ساده است؛ ماساژ اشتباه می تواند به بافت و ماهیچه های شما آسیب برساند و حتی شما را از کار بیندازد.

با انجام ماساژ ورزشی ، به شما کمک می کند برخی از بافت هایی را که قبلاً نمی توان کشید ، کشیده و کشش بافتی خود را بهبود ببخشید. نه تنها احساس آرامش خواهید کرد ، بلکه با یک ماساژ ورزشی ، درد عضلات شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با این وجود ، این ماساژ می تواند کاملاً دردناک باشد (من خودم آن را احساس کردم) ، اما ارزش تحمل آن را دارد.

8- ماساژ سنگ داغ

یک واقعیت جالب در مورد ماساژ سنگ این است که بومیان اولیه آمریکا از آن برای درمان درد ماهیچه های خود استفاده می کردند. در این نوع ماساژ ، سنگ های داغ روی بدن شما قرار می گیرد. گرمای این سنگها نقش مهمی در این درمان ایفا می کند زیرا گرمای آنها برخی از ماهیچه های سفت شما ، و درمانگران می توانند بسیار بهتر با آنها کار کنند.

با انجام این ماساژ ، نه تنها از استرس اضافی رهایی می یابید و احساس آرامش می کنید ، بلکه ممکن است به شما در مبارزه با برخی از علائم اختلالات اضطرابی و افسردگی نیز کمک کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی هستید یا از برخی داروها استفاده می کنید که خون شما را رقیق می کند ، باید از ماساژ سنگ داغ اجتناب کنید. برای انجام این روش درمانی ، سنگ و تجهیزات مورد نیاز است ، البته.

9- ماساژ قبل از تولد

حال ، اگر شما در شرف تبدیل شدن به یک مادر آینده هستید ، یک نکته جالب را باید در نظر بگیرید. ماساژ قبل از زایمان دارای مشترکات زیادی با انواع دیگر ماساژ است-برای تسکین نقاط دردناک ، برای آرامش ماهیچه های کشیده ، برای بهبود گردش خون و تحرک و ایجاد احساس خوب. اما برخلاف سایر تکنیک های ماساژ دیگر ، این روش به طور خاص برای نیازهای یک زن باردار و تغییرات بدن شما در حال انجام است.

اکنون احتمالاً از خود می پرسید که اگر باردار هستید چگونه روی میز دراز بکشید. میزهای مخصوصی با قسمت های خالی و بالش های مخصوص وجود دارد که شکم شما را در خود جای می دهد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی با صورت به پایین دراز بکشید. همچنین ، می توان آن را هنگام خوابیدن روی زمین در برخی از موقعیت های خاص انجام داد.

این نوع ماساژ به شما کمک می کند تا تورم دست ، پا و مچ پا را کاهش دهید. همچنین ، می تواند به آرامش کمک کند و در نتیجه ، می تواند بی خوابی را کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای ماساژ قبل از زایمان این است که پس از یک جلسه اکسیژن خون شما را 10 تا 15 درصد افزایش می دهد و می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

10- ماساژ شیاتسو

آخرین اما قطعاً مهمترین آن ماساژ شیاتسو است. این فرم بدن درمانی از ژاپن است که از تکنیک های ورز دادن ، آرامش بخش ، پرس ، ضربه زدن و کشش استفاده می کند و بدون هیچ گونه روغن اصلاً انجام می شود. ماساژ از طریق لباس راحت انجام می شود.

در زبان ژاپنی ، شیاتسو به معنی “فشار انگشت” است. بنابراین ، تکنیک شیاتسو شامل ماساژ با انگشتان شست ، انگشتان ، پا و کف دست است. ماساژ شیاتسو دارای بسیاری از سبک های مختلف ، رویکردهای فلسفی ، و مبانی نظری

با دریافت درمان شیاتسو (فشار انگشتان) ، نه تنها به شما در کاهش سطح استرس کمک می کند ، بلکه به سلامت کلی شما نیز کمک می کند. درمان با شیاتسو می تواند سفتی عضلات را کاهش دهد ، پوست را تحریک کند ، به مشکلات گوارشی کمک کند و بر سیستم عصبی شما تأثیر بگذارد. اگر با درد مزمن مانند سردرد یا حتی مشکلات PMS ، بی خوابی ، استرس یا اضطراب مشکل دارید ، ماساژ شیاتسو می تواند به بهبود شما کمک کند.

پشتم محکم می شود.

و هر روز یکبار دیگر وقتی از سالن ماساژ دیدن می کنم تکان می خورد. از آن روز ، من درد را تجربه نمی کنم ، جریان خون من بهتر است و ستون فقرات من سالم تر است. جای تعجب است که چگونه می توانیم زندگی ما را بهتر کنیم وقتی که تازه به سلامت خود توجه می کنیم. و ماساژ یک راه آسان باشد برای تغییر زندگی شما .

فقط کافی است یکبار آن را امتحان کنید. خواهش میکنم.