در انتخاب و خرید بلوز و پیراهم دخترانه و پسرانه میتوان طرح ها و پارچه ها و همچنین رنگ های زیادی را در بازار مشاهده کرد. تنوع زیاد مدل های مختلف لباس ها گاهی اوقات باعث گیج شدن و گاهی از اوقات خرید نا مناسب با نیاز هر فرد خواهد شد.

در این مقاله از سایت بیبی شاپینگ سعی کرده ایم که گزینه هایی را برای خرید بهتر لباس به شما عزیزان پیشنهاد کنیم تا خرید مناسبی را داشته باشید.

بلوز چیست؟

Bluse کلمه ای فرانسوی است که احتمالاً در زمان بازگشت جنگجویان صلیبی به وجود آمده است، زیرا که این سربازان پیراهنی به نام لوئیزیانا که به رنگ آبی بود، به تن می کردند و کاربرد این پیراهن حافظت از آنها در برابر گرد و غبار بوده است.

از دلایل تغییر نام این پیراهن به خاطر شهر پلوزیوم صورت گرفته است.)ویکی پدیا)

از لحاظ ظاهری بلوز نوعی لباس معمولاً گشاد می باشد که تا بالای باسن قد آن خواهد بود و به وسیله کمربند دور کمر کمر جمع می شود.

بلوز ها حالتی شل و گشاد دارند و راحتی مناسبی را در هنگام پوشیدن به همراه خواهند داشت.بلوز های پسرانه عموما همانند پیراهن پسرانه، گشاد و راحت و دارای آستین بلند و یا یقه گرد و یا هفتی می باشند.

از بلوز های پسرانه میتوان در فصل بهار استفاده کرد، زیرا که اکثرا از پارچه های خنک و نخی برای دوخت آنها استفاده می شود.

بلوز های دخترانه نیز همانند نوع پسرانه دارای جنس خنک و نخی هستند و میتوان به راحتی از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کرد.

نحوه ست کردن بلوز برای دختر ها

برای دختر خانوم ها در هر سنی خوش پوشی اهمیت خاصی را دارد، به همین دلیل ست کردن انواع لباس ها با یکدیگر گاهی از اوقات ممکن است سخت باشد.

ست کردن بلوز با طرح ها و جنس پارچه های مختلفی کار چندان سختی نیست، زیرا که بلوز ها غالباً کوتاه هستند و با داشتن حالتی گشاد و راحت طرفداران زیادی را در بین دختران دارا می باشند.

بلوز ها را میتوان با شلوار گشاد و یا حتی شلوارک های گشاد ست کرد.استفاده کردن از کمربند های مختلف به همراه بلوزها بسیار برروی ظاهرشان تاثیر گذار خواهد بود و جلوه خوبی به آنها می دهد.

برای دختر بچه ها میتوان از ترکیب بلوز و دامن کوتاه استفاده کرد تا هم راحتی بیشتری را داشته باشتد و هم ترکیب مناسبی برای سنین پایین خواهد بود.

بلوز ها با انواع شلوار ها ست خواهند شد ولی باید به نوع پارچه بلوز خود توجه کنید.به عنوان مثال پارچه ریون ممکن است با شلوار جین تنگ ست مناسبی را تشکیل ندهد ولی با شلوار گشاد و پارچه ای بسیار شیک بنظر برسد.

برای ست های مختلف از رنگ های متفاوتی استفاده کنید و از ترکیب کردن رنگ ها با یکدیگر نترسید!گاهی از اوقات جسارت ترکیب رنگ های مختلف اتفاق بسیار جذابی خواهد بود.

بلوزها با داشتن طرح های مختلف میتوانند برای محیط های مختلفی مناسب باشند و دلیل این امر علاوه بر تنوع طرح های آن، داشتن سادگی آن می باشد که قدرت ست شدن با بیشتر لباس ها را می دهد.

انواع پیراهن دخترانه و پسرانه

پیراهن ها دنیایی متنوع و منحصر به فرد با انواع پارچه ها و رنگ ها و طرح ها را دارند که باعث می شود انتخاب کردن از میان آنها کاری دشوار به نظر بیاید. به خصوص پیراهن های دخترانه که پر از رنگ و طرح هستند!

تفاوت بین پیراهن های دخترانه و پسرانه بسیار زیاد است ولی هر دو در میزان راحتی با یکدیگر اشتراک دارند.

ویژگی های پیراهن دخترانه

پیراهن های دخترانه عموماً دارای قدی تا زانو و حتی پایین تر از زانو هستند. بلندی بیش از حد پیراهن ها برای دختر بچه ها زیاد مناسب نیست و بهتر است تا بالاتر از مچ پا باشد.تا احتمال زمین خوردن را کاهش دهد.

 پیراهن دخترانه دسته بندی متنوعی دارند از جمله: ساحلی، مجلسی، کوتاه، عروسکی، پف دار، چینی، پیراهن بلند ساده، پیراهن های دامن کلوش و…

 دسته بندی پیراهن دخترانه بسیار زیاد و متنوع است ولی هر کدام از انواع این پیراهن ها را باید با توجه به شرایط محیطی و همینطور آب و هوا پوشید.از ست های پیراهن های ساده بلند در تابستان میتواند همراه با صندل و کیف کوچک باشد و قطعاً برای دختر بچه ها بسیار حس خوشایندی را به همراه خواهد داشت.

انواع پیراهن های مجلسی و یا پف دار برای مهمانی ها گزینه مناسبی هستند و حتی میتوان آنها را با کت کوتاهی ست کرد و جذابیت بیشتری را به لباس بخشید.

ویژگی های پیراهن پسرانه

پیراهن های پسرانه دارای تنوع زیادی از لحاظ رنگ و طرح هستند ولی همیشه میتوان برای انتخاب از خود کودک کمک گرفت! اگر فرزندتان دارای قدرت تشخیص رنگ و صحبت کردن می باشد، میتوانید از خود او برای انتخاب پیراهن خودش، کمک بگیرید و همچنین اگر فقط میتواند کلمه ها را ادا کند با نشان دادن چند لباس متفاوت به او و گفتن رنگ هایش، هم شناخت رنگ ها را به او آموزش دهید و هم میتواند با نشان دادن پیراهنی که دوست دارد آن را مشخص کند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   نکاتی برای کاهش وزن به‌ صورت طبیعی

با شریک کردن کودکتان در خرید لباس خودش به استقلال و همینطور خودکفایی کودکتان کمک خواهید کرد و همینطور به او تصمیم گیری و رنگ های مختلف را آموزش خواهید داد.

پیراهن پسرانه دارای دکمه می باشد و همین موضوع این پیراهن ها را از انواع بلوز ها جدا می کند.پیراهن های پسرانه میتوانند آستین بلند و یا آستین کوتاه باشند.جنس پیراهن ها عموماً از نوع نخ منبه می باشد اما نوع ارزان تری از پیراهن ها وجود دارد که از الیاف مصنوعی تولید می شود.

باید در نظر داشته باشید که پیراهن هایی که با الیاف طبیعی تولید می شوند قدرت تنفس پذیری بالایی دارند و با عبور جریان هوا، حس تازگی و خنکی را به کودک می دهند و همچنین در روزهای گرم تعرق کمتری را به همراه خواهند داشت‌.

الیاف مصنوعی دارای قابلیت شستشوی راحت و تمیز شدن سریع می باشند اما امکان ایجاد حساسیت در آنها وجود دارد و همچنین جریان هوا را به مقدار کمی عبور می دهند که همین امر سبب تعرق بیشتر در زمان تحرک کودک خواهد شد.

پس مناسب ترین نوع پارچه پیراهن پسرانه، نوع نخ پنبه می باشد ولی اگر قصدتان خرید پیراهنی با الیاف مصنوعی است، حتما دقت داشته باشید که بیش از ۵۰ درصد از الیاف مصنوعی در آن بکار نرفته باشد.

برای انتخاب رنگ مناسب پیراهن های پسرانه، علاوه بر کمک گرفتن از خود کودک، میتوانید با توجه به رنگ پوست و مو و چشم او رنگ لباس مناسبش را انتخاب کنید.

برای کودکان بکار گیری از رنگ های روشن بسیار مناسب خواهد بود زیرا که باعث نشاط بیشتر و حس سرزندگی بیشتری در آنها می شود.

نحوه ست کردن پیراهن های پسرانه چگونه است؟

پسر بچه ها با توجه به تفاوت جسمی شان با دختر بچه ها باید لباس های متناسب با جثه و بدن خود را بپوشند و به همین دلیل لباس دختران و پسران حتی در دوخت نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

پسر بچه ها بیشتر به لباس های راحت و آزاد نیاز دارند زیاد بازی های پرتحرک تری را انجام می دهند.به همین دلیل بهتر است همیشه ست لباسی راحت و گشاد را برای او تهیه کنید تا در هنگام بازی اذیت نشود.بهترین ست بازی میتواتد ترکیب تیشرت و شلوارک گشاد باشد.

پیراهن های پسرانه آستین کوتاه با طرح های شاد و رنگارنگ با شلوارک و صندل، برای تابستان و روزهای گرم بسیار ایده خوبی خواهند بود و علاوه بر خود شما، کودکتان نیز خوشحال خواهد شد!

ست کردن پیراهن های ساده و یا حتی تک رنگ آستین کوتاه و یا آستین بلند، به همراه شلوار جین یا کتان و اکسسوری همانند پاپیون، برای مهمانی ها گزینه مناسبی است.همچنین میتوانید از دستبند و یا ساعت در کنار این ست برای کودکتان استفاده کنید.

از دیگر ست های تابستانی برای پسر بچه ها، ترکیب پیراهن نخی آستین کوتاه با شلوارک و کلاه لبه دار می باشد.

از ست های پاییزی به همراه پیراهن میتوانید از: پیراهن هایی با پارچه ضخیم به همراه شلوار بلند و بوت، به همراه کت و یا کاپشن و همچنین کلاه، استفاده کنید.

ست کردن پیراهن های پسرانه برای موقعیت های مختلف میتواند پروسه جذابی باشد البته اگر از کودکتان در این زمینه کمک بگیرید و این امر را به بازی تبدیل کنید، به هردوی شما خوش خواهد گذشت!

در ست کردن پیراهن با انواع شلوار و شلوارک ها از رنگ های مختلفی استفاده کنید و همینطور میتوانید اکسسوری های مختلفی را نیز به کار ببرید.

ترکیب بلوز های پسرانه با شلوار و کتانی نیز گزینه خوبی برای روزهای سرد و گرم خواهد بود البته با توجه به نوع پارچه بکار رفته در بلوز باید در دمای هوایی مختلف از آن استفاده کنید.

مثلاً بلوز های از جنس بافت برای روزهای سرد و بلوز هایی با پارچه نخی برای روزهای گرم به همراه شلوارک بسیار مناسب خواهد بود.

نحوه تشخیص سایز لباس برای کودک

تشخیص سایز کودکتان میتواند به صورت چشمی باشد. اما جدا ازتشخیص چشمی سایز کودک، میتوانید از فروشنده برای تهیه لباس مورد نطر خود کمک بخواهید زیرا که بیشتر فروشگاه ها لباس ها را با حدود سنی سایز بندی میکنند که به خریدار کمک بیشتری در خرید انجام دهند.

حتما در نظر داشته باشید که از خرید لباس های تنگ و چسبان برای دلبندتان خودداری کنید زیرا که از تحرک او و همچنین راحتی او، جلوگیری می کند و باعث حس نارضایتی در کودک خواهد شد.