نکات مهم در رعایت نظافت و شستن انواع لباس زیر

لباس زیر یکی از مهمترین لباس هایی است که همه ما داریم ، مخصوصاً خانم ها انواع شلوارک و سوتین زنانه در رنگ ها و مدل های مختلف دارند. با این حال ، سوالی که همیشه در ذهن همه است این است که چگونه آنها را بشوییم تا از شر باکتری های مختلف خلاص شده و ظاهر و پارچه لباس زیر را خراب نکنیم.

بنابراین سوال اصلی ما ، و شما احتمالاً این مقاله را می خوانید تا پاسخ آن را پیدا کنید ، این است که چگونه لباس زیر را تمیز کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

دوخت و پارچه های این لباس ها غالباً بسیار ظریف بوده و در هنگام شستشو نیاز به مراقبت زیادی دارند. در این مقاله به چند نکته ساده برای تمیز کردن و همچنین خرید لباس زیر ارزان قیمت خواهیم پرداخت تا بتوانید مناسب ترین شورت زنانه را خریداری کنید و همچنین با شستشوی مناسب کیفیت و شکل ظاهری آنها را حفظ کنید تا برای مدت طولانی دوام داشته باشند.

از ماشین لباسشویی استفاده نکنید

برخی از افراد هنوز لباس زیر خود را در ماشین لباسشویی می اندازند ، اما این بسیار اشتباه است. لباس زیر بیشتر از پارچه و پنبه ساخته شده و بسیار ظریف است ، وقتی آن را داخل ماشین بیندازید و آن را تنها بگذارید ، نه تنها پارچه های آنها کاملا تمیز نمی شود ، بلکه پارچه آنها نیز آسیب دیده و با گذشت زمان و به طور دوره ای ، درهم شکستن. فرقی نمی کند شورت زنانه نخی بخرید یا ست و مارک گران قیمت ، در هر دو حالت باید همیشه آنها را با دست بشویید. با این کار هم بافت پارچه شما حفظ می شود و هم کاملا تمیز می ماند. امروزه انواع شوینده ها و صابون های لباسشویی در بازار وجود دارد که علاوه بر تمیز کردن ، لباس ها را نیز ضدعفونی می کند تا از بیماری های مختلف مانند عفونت و قارچ جلوگیری کند.
imgurl.ir

لباس زیر را هر روز عوض کنید

در دنیای امروز ، با افزایش سلامتی ، بعید است کسی این را نادیده بگیرد ، اما خالی از لطف نیست. اکیداً توصیه می کنیم که هر روز لباس زیر ، به خصوص شورت لامبادا را عوض کنید. در حال حاضر سایت ها و مکان های زیادی برای خرید لباس زیر ارزان وجود دارد ، بنابراین می توانید هر روز شلوارک زیادی بخرید و آنها را تعویض کنید ، بیش از یک روز از لباس زیر استفاده کنید علاوه بر این که رنگ آن را لکه دار می کند همچنین خطر ابتلا به عفونت های مختلف را افزایش می دهد. وقتی هر روز آن را عوض می کنید و می شوید ، تمیز کردن آن کاملاً آسان است و دیگر نگران خراب شدن آن نخواهید بود.

از کیسه شستشو استفاده کنید

همانطور که چند خط پیش گفتیم ، بهتر است لباس با دست بشویید و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید ، اما اگر به هر دلیلی نمی توانید با دست بشویید ، حتما از کیسه لباسشویی استفاده کنید. این کیف ها برای لباس زیر و به خصوص شلوارک زنانه بسیار کاربردی و ضروری است. ماشین لباسشویی معمولاً با شدت و قدرت زیادی کار می کند و این باعث می شود بافت لباس زیر فرسوده شود. اما اگر زیاد از این کیف ها استفاده کنید این آسیب ها را کاهش می دهید. همچنین بهتر است دستگاه برای شستشو با شدت و تعداد دور کمتر تنظیم شود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ خوراکی گیاهی برای کنترل قند خون

از شوینده های ملایم استفاده کنید

لباس های زیر را هرگز با مواد شوینده بسیار محکمی که برای لباس های دیگر استفاده می کنید بشویید. شستن این لباسهای ظریف با این مواد باعث پوسیدگی آنها در اسرع وقت می شود. هنگام خرید لباس زیر ارزان قیمت مطمئن شوید که از پارچه نخی ساخته شده است. اکیداً توصیه می کنیم از لباس زیر که از پلاستیک ساخته شده است استفاده نکنید ، زیرا هم تمیز کردن و ضد عفونی کردن آن سخت تر است و هم باعث تجمع باکتری ها و میکروب های مختلف می شود. از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و اگر می خواهید آنها را ضد عفونی کنید ، حتماً پس از استفاده از مواد سفید کننده یا ضد عفونی کننده لباس های خود را چندین بار بشویید تا مواد شیمیایی در بافت باقی نماند. عوامل سفید کننده مانند وایتکس در صورت ورود به بدن می توانند مسمومیت و عفونت ایجاد کنند.

از جوش شیرین استفاده کنید

یکی از سوالات اساسی که اکثر مردم هنگام خرید لباس زیر ارزان قیمت دارند ، این است که چگونه لکه ها را پاک کنید. بسیاری از آنها فکر می کنند چون شورت توری و شیک زنانه خریداری کرده اند ، شستن و لک شدن آنها بسیار دشوار است.

اما حقیقت این است که شما می توانید لکه ها را حتی با جوش شیرین یا آسپرین پاک کنید و مطمئنا نیازی به استفاده از سفید کننده های قوی نیست. برای این کار ، پودر جوش شیرین را برای چند دقیقه با لباس زیر در آب قرار دهید تا جوش شیرین به پارچه وارد شود و سپس آن را با مواد شوینده مناسب بشویید.

از آب گرم استفاده نکنید

برخلاف تصور عمومی ، آب گرم به تمیز کردن پارچه کمک نمی کند. حتی آن را لکه دار می کند. در عوض ، برای شستن لباسهای زیر از آب سرد استفاده کنید. اگر شورت شما در دوران قاعدگی نیز لکه خون دارد ، بدانید که این لکه ها با آب داغ برطرف نمی شوند و تنها راه استفاده از آب سرد است.