هدف تون از راه اندازی سایت چیه؟

۶

۰

۲ ۰۰۰۱

قبل از اینکه بخواین ویژگیا و امکانات سایت خود رو بهتر کنین (حال این بهبود می تونه در مورد سئو یا تجربه کاربری یا هر چیز دیگری باشه)، در درجه اول باید از خود سوال کنین که هدف تون از راه اندازی سایت چیه و چه ماموریتی رو واسه اون در نظر گرفتین؟ به چه دلیل کاربران اینترنت باید از سایت شما دیدن کنن، پستا و مقالات تون رو بخونن و از شما خرید کنن؟ شما باید واسه این سوالات، پاسخی روشن و شفاف داشته باشین. در این مقاله به شما توصیح میدم که به چه دلیل تعیین اهداف واسه یه سایت چیزی حیاتیه و به چه دلیل باید این اهداف با مخاطبان سایت در رابطه باشن.

هدف از راه اندازی سایت چیه؟

، هدف از راه اندازی سایت تون چیه و سایت شما چه ماموریتی داره؟ این اهداف یا ماموریت، در برگیرنده ایده هایی هستن که شما واسه شرکت و سایت خود در نظر دارین. هر فردی که وب سایتی رو راه اندازی می کنه، بالطبع از بازدیدکنندگان خود انتظاراتی داره. مطمئناً شما هم از کاربران خود توقع دارین که پُستای وبلاگ شما رو بخونن یا محصولی از شما بخرند. شاید شما می خواید به مخاطباتون چیزی بیاموزید یا اونا رو سرگرم کنین و یا روش زندگی اونا رو با اجناس عجیب خود پیشرفت بدید.

ایده

پس، قبل از اون که در سایت خود تغییراتی بسازین باید بدونین که سایت شما دقیقاً چه ماموریتی داره. از این موضوع خیلی راحت نذارین . تلاش کنین وقت زیادی رو واسه تعیین اهداف سایت تون صرف کنین. دونستن این که می خواین به چی برسین، ممکنه کمی سخت باشه. خیلی از وب سایتایی که واسه مشاوره سئو یا تبلیغات در گوگل با نوین تماس می گیرن، بدیش اینه با اینجور مشکلی روبرو هستن. بیشتر این وب سایتا اون چه که انجام میدن رو به صورت شفاف توضیح نمی دن و نمی دونن چی محصولاتشون رو در بین سایتای حریف خاص می کنه.

مشکلی

چیجوری واسه سایت خود ماموریت تعریف کنیم؟

پیشنهاد می کنم وقتی رو صرف یادداشت کردن اهداف سایت تون و ماموریتش کنین. مطمئناً سایت شما پیامی به مخاطبان میده و ماموریت سایت شما اینه که اون پیغام رو به گوش مخاطبان برسونه. وقتی که پیام سایت خود رو بدونین میتونین خیلی راحت با مشتری هاتون در رابطه باشین.

واسه اینکه بتونین ماموریت سایت خود رو تعریف کنین یا واسه اون هدف گذاری کنین، پیشنهاد می کنم از فهرست سوالات زیر کمک بگیرین. این سوالات به شما کمک می کنن که چگونگی فعالیت خود رو بهتر بشناسین:

  • کاربران با اجناس یا اطلاعاتی که شما در اختیارشون قرار می دید، چیکار می تونن بکنن؟
  • چی اجناس یا خدمات شما رو منحصر بفرد می کنه؟
  • اجناس یا خدمات تون چیجوری می تونن زندگی مشتریان رو بهتر کنن؟
  • به چه دلیل کاربران باید اجناس یا خدمات رو از سایت شما بخرند و نه از رقبایتان؟ یا به چه دلیل کاربران باید محتوای سایت شما رو بخونن و به حرفاتون اطمینان کنن؟
  • دلیل ارائه این اجناس، خدمات یا اطلاعات چیه؟ به غیر از درآمدزایی دلیل دیگری واسه ارائه این خدمات دارین؟

اهداف سایت خود رو واسه مشتریان شفاف کنین

پس از اینکه تونستید ماموریت سایت خود رو مشخص کنین باید ببینین که سایت شما این اهداف رو خوب مشخص می کنه یا خیر. پیشنهاد می کنم در اول روی صفحه اصلی و صفحه فرود سایت خود تمرکز کنین چون این صفحات، اولین صفحاتی از سایت تون هستن که بازدیدکنندگان مطالعه می کنن. شما تنها چند ثانیه فرصت دارین تا روی مخاطباتون تاثیر مثبت بذارین. بهتره بدونین که کاربران اینترنت خیلی سریع حوصله شون سر میره، پس باید تموم چند تا نکته مهم سایت خود رو خیلی کوتاه، کوتاه و سریع براشون توضیح بدید. اولین برخورد مشتریان با سایت شما خیلی با اهمیته.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بلدچی : بستر مناسبی برای توسعه کسب و کار

با به کار گیری چند روش می تونین پیام سایت خود رو به روشنی به گوش مخاطبان برسونین:

  • واسه معرفی خود محتوایی جذاب بنویسین.
  • تگای عنوان و توضیحات باید کوتاه و معنی باشن.
  • از تصاویر قشنگتر و در رابطه استفاده کنین.

محتوای مقدماتی

صفحه اصلی و صفحات فرود سایت تون باید (بازم تاکید می کنم باید!) محتوایی جذاب داشته باشه و بتونه خوب شما رو معرفی کنه. در این محتوا، شما باید ماموریت و اهداف سایت خود رو به کاربران توضیح بدید. سایت شما دقیقاً در چه زمینه ای فعالیت می کنه؟ در سایت خود چی رو به فروش می رسونین؟ مطمئن شید که این متن روشن و شفافه و کاربران می تونن با اون رابطه برقرار کنن. هم اینکه، این متون نباید طولانی باشن (بیشترین حد یه یا دو پاراگراف).

عنوان و توضیحات

روشی دیگه واسه رسوندن پیغام به مخاطبان، به کار گیری عنوان و توضیحات مختصره. همونطور که میدونید، عنوان همون تیتر صفحه یا پست شماس. معمولاً در زیر این تیترها، توضیحات کوتاهی (تقریباً دو جمله) هست که می تونه توضیح تکمیلی واسه تیتر انتخابی باشه یا توضیح کوتاهی درباره برند تجاری شما.

بهتره این دو متن رو به شکلی انتخاب کنین که با هدف اصلی اجناس تون در رابطه باشه. با انتخاب یه سرتیتر مناسب واسه صفحه فرود خود می تونین بازدیدکننده رو به سمت خود جذب کنین و در قسمت پائین تر صفحه، توضیح کوتاهی رو بنویسین تا مخاطب به درستی هدف سایت شما رو درک کنه.

اگه براتون ممکن بود تیتر صفحه خود رو به شکلی انتخاب کنین که محاطبان رو به انجام فعالیت خاصی دعوت می کنه. مثلاً با عبارتی مانند “سایت خود رو بهینه سازی کنین!” یا “رتبه سایت خود رو زیاد کنین!”.

یه تصویر معنی با ارزش تر از هزاران کلمه س

روش سوم واسه انتقال پیام و اهداف سایت تون به مخاطبان، استفاده مناسب از تصاویره. پیدا کردن تصاویر مناسب واسه بیشتر اجناس، آسونه. وقتی که در حال انتخاب تصاویر واسه سایت خود هستین، بهتره اهداف خود رو یادتون باشه تا بتونین تصاویر بهتری رو واسه انتقال پیام به مخاطب انتخاب کنین.

مثلا اگه در سایت خود شکلات می فروشید، باید در صفحه اصلی سایت خود تصاویری جذاب از شکلاتای جور واجور بذارین. اگه سایت آژانس مسافرتی دارین باید از تصاویر چشم نواز مناظر جور واجور در سایت خود استفاده کنین. اگه سایتی دارین که اطلاعات خاصی رو به مخاطبان ارائه می کنه باید با جستجو در اینترنت تصاویری در رابطه رو واسه سایت تون پیدا کنین.

نتیجه گیری

کسب و کارا از ایده های جور واجور به وجود میان. بعضی از این ایده ها عالی هستن و یه سری های دیگه نه. اما همۀ اونا در زمان تشکیل تصور دارن که در حال ارائه خدماتی خاص و منحصر بفرد هستن و می تونن بازار فعلی رو از ان رو به اون رو کنن. این چیز خاص دقیقاً همون ماموریت و هدف سایت شماس و شما باید اون رو به بهترین شکلِ ممکن به مخاطبان تون منتقل کنین. این انتقال مفاهیم در واقع همون عاملیه که باعث موفقیت شرکتا در زمینه های جور واجور می شه.

امیدوارم این مقاله تونسته باشه به شما در مورد چیدن روش هدف دار بازاریابی آنلاین کمک کنه. نظر شما در این باره چیه؟ این روش ها واسه تعیین اهداف سایت کافی مناسب میدونید؟ خوشحال میشم که از تجربیات شما عزیزان استفاه کنم. هم اینکه، اگر در مورد آموزش بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ سوالی دارین از راه قسمت دیدگاه ها در همین صفحه اون رو با من در میان بذارین.

دیجیتال

موضوع مرتبطبازاریابی اینترنتی