بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

بازاریابی محتوا

اهمیت تولید محتوای با کیفیت در سئو

۱۲

۰

۰ ۰۰۰۰

نوشتن و تولید محتوای با کیفیتی باید بخشی کلیدی از هر روش هدف دار سئو باشه. البته تولید محتوای با کیفیت نیازمند آشنایی با ادبیات و مهارت نویسندگیه. بذارین کمی روراست باشیم. شمام میدونید که بیشتر وبلاگا به سختی قابل خوندن هستن و هیچ گونه اطلاعات آموزنده، سرگرم کننده و الهام بخشی به بازدیدکنندگان ارائه نمی کنن. مطمئناً هیچکی نمی تونه مانند همینگوی بنویسه، اما این دلیل نمی شه که واسه نوشتن مقاله ای جذاب و خواندنی تلاش نکنیم. در این مقاله می خوایم به شما بگیم به چه دلیل مقالات وب سایتتون باید ساختار خوبی داشته باشن و شیوا و روان نوشته شن.

مخاطبان پیامتان رو بهتر درک می کنن

اینکه منظور و هدف پُست شما آگاهی بخشی، سرگرمی یا تشویق آدما به کاری باشه، خیلی مهم نیس . اگه محتوای شما ساختار ضعیفی داشته باشه، هر هدفی که تو ذهن تونه رو به کلی نابود می کنه و خوانندگان قادر نیستن، پیامتان رو بفهمن و با اون رابطه بگیرن.

هر پُستی که در وبلاگ نوشته می شه باید یه پیام داشته باشه. این پیام، هدف یا منظور در واقع همون دلیلیه که شما به خاطرش پُست خود رو می نویسید. می خواید چی به مخاطبان خودتون بگید؟ پیامی که شما در نوشته های خود میگید، می تونه بسیار ساده باشه. مقاله ای که در سایت قرار میگیره می تونه توضیحاتی کوتاه در مورد محصول، خدمات یا فرایندهای حمل و نقل یه کاربران ارائه کنه. به همین سادگی!

نوشته هایی که ساختار ضعیفی دارن، باعث می شن که مخاطبان پیام مطلب رو درک نکنن. اما اگه شما روی موضوع پُست خود خوب فکر کرده و اون رو بدون هیچ گونه غلط دستور زبانی و املایی بنویسین، به احتمال زیاد کاربران سایت تون خوب از پست شما استقبال می کنن.

بانس ریت پایین تر میشه

اگه محتوای شما به درستی نوشته شده باشه و دارای ساختار خوبی باشه، به احتمال قوی بازدیدکنندگان در سایت تون باقی می مانند تا پُستی که منتشر کردین رو تا انتها بخونن. این موضوع در آخر منتهی به کاهش بانس ریت می شه و کم کم، رتبه بندی سایت رو در یافته های جستجو بهتر کنه.

اعتماد مخاطبان رو بیشتر می کنه

وقتی که مطالب موجود در سایت خوب نوشته شن، مخاطبان آسون تر از گذشته به شما اعتماد می کنن. اگه محتوای شما خوب قابل خوندن و خالی از خطاهای تایپی باشه، مطمئناً حرفه ای و معتبر به نظر می رسه. همین موضوع باعث می شه مخاطبان به سایت یا وبلاگ شما اعتماد کنن و رابطه خوبی با اون داشته باشن. اگه مخاطبان به سایت شما اعتماد کنن، دوباره به سایتتون برمی گردن تا پست بعدی شما رو بخونن یا محصولی از شما بخرند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ساندویچ پانل

در شبکه های اجتماعی با استقبال روبرو میشین

پستایی که خوب نوشته شدن، به احتمال زیاد بیشتر از بقیه مطالب در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شن و کاربران با علاقه درباره اون صحبت می کنن. واسه اینکه مقاله تون در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شه، در اول باید خوانندگان رو تشویق کنین تا پُست شما رو بخونن. نکته مهم تر اینه که قردی باید مقاله شما رو به اندازه ای با ارزش بدونه که اون رو در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بذارن. مطمئن باشین محتوایی که ضعیف نوشته شده اصلا در شیکهای اجتماعی به اشتراک گذاشته نمیشه چون خوانندگان در اواسط کار، خوندن متن رو رها می کنن.

نتیجه گیری

با اینکه تولید محتوای با کیفیت به صورت آنی رتبه سایت شما رو پیشرفت نمی ده، اما مطمئن باشین در دراز مدت، وضعیت سئو سایت تون رو بهتر کنه و رتبه سایت تون رو در یافته های جستجو بالا می بره. مقالات جذاب اندازه ترافیک بیشتر، بانس ریت کم تر و در آخر اندازه اشتراک گذاری بالاتری در شبکه های اجتماعی می شن.

هم اینکه، مقالات جذاب اندازه تبدیل سایت شما رو بالاتر میبرن. اگه شما بتونین به شکلی تولید محتوا کنین که همۀ افراد خیلی راحت بتونن مطالب تون رو بخونن و پیام مطالب تون رو خیلی راحت بیاموزند، مطمئن باشین که بازم به سایت شما مراجعه می کنن.

اگر در مورد آموزش بازاریابی محتوا و آموزش سئو سوالی براتون بوجود آمده می تونین اون رو در قسمت دیدگاه ها ثبت کنین. کارشناسان نوین با مطالعه و بررسی دقیق به سوالات شما جواب میدن.

منبع: Yoast