جستجوی Google قدرتمند است. تقریباً هر چیزی را که می خواهید بدانید در عرض چند ثانیه می توانید بیاموزید و وقتی از میانبرهای جستجوی ساده Google استفاده می کنید ، جستجو را حتی مفیدتر کنید.

ساده ترین میانبر: از فیلد ورودی عبارت جستجو به طور مستقیم برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده کنید-گوگل به محض زدن کلید Enter آن را به یک نتیجه به سبک OneBox نشان می دهد.

1- تاریخ و زمان کنونی را در هر نقطه از جهان دریافت کنید.

به Google.com بروید و “time Berlin” (یا هر مکانی) را در قسمت جستجوی جستجو وارد کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، Google فوراً به شما می گوید.

این میانبر ساده به شما این اطمینان را می دهد که در نیمه شب دوست خود را در آن سوی جهان بیدار نمی کنید.

2- پیش بینی آب و هوا فعلی را برای هر نقطه از جهان دریافت کنید.

به همین ترتیب ، اگر می خواهید آب و هوای فعلی را در هر نقطه از جهان بدانید ، عبارت “weather Berlin” (یا مکان انتخابی خود) را در قسمت جستجوی جستجو در Google.com تایپ کنید.

به مسافرت رفتن؟ بسته بندی خود را مرتب کنید ، با پنج روز پیش بینی آب و هوا برای مکان شما. در تصویر زیر ، ما پیش بینی پنج روزه ای را برای تاهیتی درخواست کردیم.

3- دریافت تاریخ انتشار فیلم و بازی ، زمان مشاهده و بیشتر.

منتظر اکران فیلم هستید؟ کافیست نام فیلم را با “تاریخ اکران” در Google.com تایپ کنید. برای زمان و مکان نمایش فیلم ، نام فیلم را به همراه کد پستی خود تایپ کنید.

اگر مشتاق بازی جدید هستید ، نام بازی را با “تاریخ انتشار” در Google تایپ کنید.

4- فوراً حقایق مورد نیاز خود را دریافت کنید.

Google فوراً حقایقی را که تقریباً در هر چیزی نیاز دارید به شما ارائه می دهد. در مثال زیر ، ما می خواستیم جمعیت فعلی سوریه را بشناسیم.

گوگل نه تنها جمعیت رسمی فعلی را در اختیار شما قرار می دهد ، بلکه اطلاعات نوار کناری را نیز دریافت می کنید: اطلاعات عمومی ، با پرچم سوریه و نقشه.

5- در سراسر جهان با ورزش همراه باشید.

گوگل جادو است. اگر ورزشی را دنبال می کنید ، فقط ورزش و مکان آن را در Google.com وارد کنید – برای آخرین بازی و بازی های آینده نتایج فوری دریافت می کنید. من کریکت را دنبال می کنم ، بنابراین “کریکت آفریقای جنوبی” را در قسمت جستجوی جستجو وارد کردم. همانطور که می بینید ، من نتایج آخرین بازی و تاریخ بازی بعدی را دریافت کردم.

6- آیا باید چیزی را محاسبه کرد؟ Google’s a Instant Calculator.

ماشین حساب Google یک نسیم است. کافی است محاسبات ساده یا پیچیده را در قسمت جستجوی جستجو وارد کنید تا Google نتایج را به شما ارائه دهد. همچنین می توانید از Google برای انجام تبدیل واحد – دما ، میزان ، سرعت و موارد دیگر استفاده کنید. اگر آشپز مشتاق هستید و نیاز دارید “2 فنجان” را به چیز دیگری تبدیل کنید ، این مورد را پیدا خواهید کرد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   چگونه هنگام خرید، وایت برد با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهیم؟

در مثال زیر ، “تبدیل 2 فنجان” را وارد کردم.

7- دلار چقدر است؟ تبدیل ارز انجام دهید.

اینترنت خرید را در هر نقطه از جهان آسان می کند ، بنابراین گاهی اوقات شما نیاز به محاسبه سریع ارز دارید. Google این کار را برای شما انجام می دهد.

در مثال زیر ، ما می خواستیم بدانیم 421 کرون سوئد به دلار چقدر بود.

8- سهام من چقدر است؟

خوشبختانه شما سهام اپل دارید. برای مشاهده ارزش هر سهام ، نام شرکت و “سهام” را در Google تایپ کنید. یا اگر مخفف سهام را می دانید ، می توانید آن را تایپ کنید. مخفف اپل AAPL است.

9- معنی آن چیست؟ از کلمه جادویی استفاده کنید: “تعریف”

اگر یک کلمه جادویی برای گوگل وجود دارد ، “تعریف” کنید. هنگام استفاده از هر کلمه می توانید یک تعریف سریع از آن دریافت کنید.

در تصویر زیر ، می توانید ببینید که “تعریف انرژی” را وارد کرده ایم.

آیا نیاز به ترجمه سریع یک کلمه خارجی دارید؟ “تعریف” را به “ترجمه” تغییر دهید. نه بار از ده ، شما یک ترجمه سریع به انگلیسی دریافت خواهید کرد. در صورت نیاز به ترجمه یک کلمه به زبان دیگر ، از “translate (word) به فرانسوی” استفاده کنید. (یا به هر زبانی که می خواهید کلمه شما به آن ترجمه شود.)

10- آن دارو چیست؟ آنچه را که می گیرید کشف کنید.

حال شما خوب نیست شما کابینت دارویی خود را ورق می زنید و دارویی پیدا می کنید ، اما نمی دانید چرا این دارو برای شما تجویز شده است. گوگل می تواند کمک کند. نام دارو را وارد کنید.

در تصویر زیر ، “Cefaclor” را در Google وارد کردیم.

11- گرسنه؟ مکان غذا پیدا کنید.

شما در سفر هستید و برای غذاهای چینی گرسنه هستید. نوع غذای مورد نظر خود و کد شهر یا منطقه را وارد کنید. در ایالات متحده ، Google حتی منوهای رستوران ها را به شما نشان می دهد برای تو.

اگر می خواهید غذا تحویل داده شود ، غذا و کد پستی را به همراه “تحویل” وارد کنیدمانند تصویر زیر

12- Google می تواند مسیرهای رانندگی بین A و B را به شما ارائه دهد.

گوگل نه تنها می تواند به شما راهنمایی های رانندگی بدهد ، بلکه به شما می گوید که سفر شما چقدر طول می کشد. فقط دو نقطه را در گوگل وارد کنید ، نقشه ای دریافت خواهید کرد. برای اطلاع از مسیرهای دقیق تر روی نقشه کلیک کنید.

این دوازده میانبر جستجوی گوگل به راحتی به خاطر سپرده می شوند و در وقت شما صرفه جویی می کنند. آنها را امتحان کنید.