سلامت ضعیف و سطوح پایین انرژی می تواند بر هر قسمت از زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. جرقه خلاقانه شما می تواند از بین برود و الهام و ایده ای برای شما باقی نگذارد. کار خسته کننده و سخت می شود و زندگی اجتماعی شما سایه ای از گذشته می شود.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

زندگی برای شما دیگر سرگرم کننده نخواهد بود. این وضعیت متأسفانه است

آنچه برای تغییر زندگی خود نیاز دارید ، شیوه زندگی سالمتر است. یکی که انرژی طبیعی و اشتیاق شما را برای زندگی باز می گرداند.

با یادگیری بهترین عادات سالم و رعایت نکات موجود در این مقاله ، می توانید به این حالت مطلوب بازگردید.

فهرست مطالب

عادت سالم چیست؟

شاید تعجب کنید که بدانید بیش از 40 درصد از کارهایی که هر روز انجام می دهید در واقع توسط شما تصمیم گیری نشده است. آنها در واقع عادت هستند عادت ها نحوه زندگی ، نحوه عملکرد و نتایجی را که در زندگی به دست می آوریم تعیین می کند . به همین دلیل داشتن عادات قوی و مثبت بسیار مهم است.

در صورتی که می پرسید عادات شامل چه چیزهایی می شوند ، اینگونه به آنها فکر کنید: کاری که شما مرتباً انجام می دهید بدون آنکه مجبور باشید به طور آگاهانه به آن فکر کنید.

طبق فرهنگ لغت پزشکی ، یک عادت سالم است

“رفتاری که برای سلامت جسمی یا روانی فرد مفید است ، اغلب با سطح بالای نظم و انضباط و خویشتن داری مرتبط است.”

عادات مثبت اساس موفقیت شما هستند ، در حالی که عادات سالم رفاه کلی شما را بهبود می بخشد و به شما احساس خوبی می دهد. عادات خوب شامل مواردی مانند ورزش منظم ، رژیم متعادل ، وقت شناسی ، عمل به وعده ها و غیره [1]

عادات مثبت این امکان را برای ما فراهم می کند که بدون انجام تلاش های گزاف ذهنی ، کارها را انجام دهیم. به عنوان مثال ، به جای فکر کردن در مورد نحوه پایین آمدن از پله ها در صبح ، ذهن ناخودآگاه شما که عادت کرده است با خیال راحت از پله ها راه برود مراقبت می کند. نیازی نیست به حرکت دادن پاها ، کنترل تعادل و غیره فکر کنید.

74 عادت سالم برای بهبود همه جنبه های زندگی

اکنون می دانید عادات چیست و مزایای عادت های مثبت چیست ، بیایید اکنون به 74 عادت سالم که باید برای تغییر زندگی خود اتخاذ کنید نگاهی بیندازیم. این عادات به چهار بخش تقسیم می شوند:

  • عادات غذایی سالم
  • عادت زندگی سالم
  • عادات سالم برای داشتن ذهن آرام
  • عادات رابطه سالم

عادات غذایی سالم

1- اطمینان حاصل کنید که غذای خود را خوب جویده اید

اکثر مردم غذای خود را له می کنند و برای جویدن یا لذت بردن از آن وقت نمی گذارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید ، غذا خوردن خود را کند کنید با جویدن غذای خود بیش از حد معمول. شما از طعم غذای خود بیشتر لذت خواهید برد و احتمالاً شما نیز کمتر غذا خواهید خورد.

2- غذای سالم ذخیره کنید

در خانه آنچه را که در کابینت ها ، یخچال و فریزر دارید ، میل می کنید. اگر همه چیزهایی که در آنجا دارید غذاهای فوق العاده فرآوری شده مانند سیب زمینی سرخ کرده ، شکلات و بستنی است ، در این صورت خود را در حال خوردن آنها خواهید دید (ایده خوبی نیست). برای ترک این عادت ، مطمئن شوید که مقدار زیادی سالم دارید غذاهای در خانه مانند میوه های خشک ، دانه ها و آجیل ها به رفع هوس گرسنگی شما کمک می کند.

3- انجام 10 هزار قدم در روز را هدف بگیرید

زیاد به نظر می رسد؟ خوب ، این در واقع حداقل مقدار توصیه شده توسط متخصصان تناسب اندام است. رسیدن به ده هزار قدم در روز بسیار دشوار نیست . کافی است صبح و عصر در پارک قدم بزنید و در محل کار به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

4- هنگام ناهار قدم بزنید

زمان ناهار نیازی به صرف غذا ندارد. می توانید از این زمان برای دریافت مقدار کمی هوا ، نور و ورزش استفاده کنید. من معمولاً نیمی از تعطیلات ناهار را پیاده روی می کنم – نیمی دیگر را برای خوردن ترک می کنم.

5- میوه ها و سبزیجات خود را منجمد کنید

این کار بسیار خوبی است ، زیرا انجماد این غذاها به این معنی است که تا زمانی که شما آماده خوردن آنها نشوید ، دوام می آورد. و البته می توانید آنها را در زمان اوج خود منجمد کنید ، بنابراین هنگام یخ زدایی و/یا پخت طعم بسیار خوبی خواهند داشت. این تکنیک همچنین روشی فوق العاده برای لذت بردن از میوه های سالم و سبزیجات خارج از در دسترس بودن معمولی فصلی.

6- روی رنگ ها تمرکز کنید نه کالری

بسیاری از افراد سلامت و رژیم غذایی خود را بر میزان کالری مصرفی خود در روز متمرکز می کنند. اما رژیم غذایی سالم نه فقط در مورد کالری .

به عنوان مثال ، تفاوت زیادی بین خوردن یک مشت آجیل خام و مقدار کالری یکسان کیک وجود دارد. مطمئناً دومی ممکن است برای شما طعم بهتری داشته باشد – اما آجیل همیشه انتخاب سالم تری خواهد بود.

7- یک وعده اضافی سبزیجات به بشقاب خود اضافه کنید

یکی از راه های ساده برای افزایش مصرف غذاهای سالم این است که یک وعده اضافی سبزیجات به هر یک از وعده های غذایی خود اضافه کنید. اگر معمولاً همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده می خورید (توصیه نمی شود!) ، یک قسمت نخود فرنگی یا یک سالاد سبز را به بشقاب خود اضافه کنید. با گذشت زمان ، می توانید سبزیجات را افزایش دهید – و غذاهای ناخواسته را کاهش دهید.

8- بیرون از ورزشگاه فعالیت داشته باشید

من مطمئن هستم که افرادی را در محل کار مشاهده کرده اید که بیشتر صبح ها به باشگاه می روند. آنها مطمئناً می دانند چگونه روز خود را خوب شروع کنند ، اما پس از آن مراقب عادات خود باشید. غالباً آنها تمام روز پشت میز خود می نشینند ، و بدون شک به خانه بروید و جلوی تلویزیون سرگرم شوید.

در حالی که رفتن به باشگاه بدنسازی ستودنی است ، اما سعی نکنید همه چیز شما باشد و همه را پایان دهید. در هوای تازه و نور طبیعی بیرون بروید و بدن خود را همانطور که طبیعت در نظر داشت حرکت دهید – با راه رفتن و دویدن.

9- هر روز کربوهیدرات بخورید

هر از گاهی کربوهیدرات ها از مد می افتند. به ما هشدار داده اند که آنها برای ما بد هستند و باید از آنها اجتناب کنیم. با این حال ، رژیم های بدون کربوهیدرات و کم کربوهیدرات معمولاً به عنوان یک مد جدید به پایان می رسند. دلیلش این است که کربوهیدراتها در واقع منبع عالی انرژی برای بدن ما هستند.

البته ، اجداد ما هزاران سال با رژیم های حاوی کربوهیدرات زندگی می کردند و رشد می کردند. فقط مطمئن شوید که کربوهیدراتهای سالم را به جای کربوهیدراتهای تصفیه شده انتخاب کرده اید.

10- چربی های سالم را انتخاب کنید

همه چربی ها یکسان نیستند. برخی برای ما خوب هستند ، برخی دیگر نه. دریافت کنند کدامند؟ اگر از روغن زیتون باکره فشرده سرد ، آجیل و آووکادو استفاده کنید ، مواد مغذی ضروری مورد نیاز خود را-در سالم ترین اشکال موجود-دریافت خواهید کرد.

11- تا سیر نمی شوید غذا نخورید

معده یک فرد سالم به اندازه یک مشت است ، در حالی که یک ناسالم است معده شخص می تواند به اندازه یک توپ باشد. این یک واقعیت تکان دهنده است علت بزرگ شدن معده گروتسک پرخوری است. هنگامی که این کار به طور منظم انجام می شود ، معده شروع به کشش می کند. در نتیجه ، فرد باید بیشتر و بیشتر غذا بخورد تا این احساس سیری کامل را حفظ کند.

چگونه می توان از این امر جلوگیری کرد؟ همیشه کمی کمتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید یا دوست دارید بخورید. این کار معده شما را در اندازه طبیعی خود حفظ می کند – و بدن شما نیز از وزن مناسبی برخوردار است.

12- مصرف گوشت خود را کاهش دهید

آیا در مورد دوشنبه های بدون گوشت چیزی شنیده اید؟ این دقیقاً همانطور است که به نظر می رسد ، هر دوشنبه هیچ گوشتی مصرف نمی شود. اگر گوشت خوار هستید ، دوشنبه های بدون گوشت راهی عالی برای کاهش فوری مصرف گوشت است. و همچنین شما را با طعم های خوشمزه موجود در گیاهخواری و غذاهای گیاهی .

13- نصف مصرف شکر خود را

همه ما می دانیم که شکر برای ما مضر است ، اما با این وجود ، اکثر ما هنوز روزانه مقدار زیادی از آن را مصرف می کنیم. البته مشکل این است که طعم قند عالی است. در واقع آنقدر خوب است که ما به معنای واقعی کلمه به آن معتاد می شویم.

حالا ، اگر به شما گفتم بروید “بوقلمون سرد” و شکر را جدا کنید فردا کاملاً از رژیم غذایی خود استفاده کنید – تقریباً مطمئناً نمی توانید این کار را انجام دهید. به همین دلیل من یک هدف منطقی و قابل دستیابی را توصیه می کنم که نصف مصرف قند خود را کاهش دهید. شما می توانید این کار را از طریق مراحل ساده مانند: کاهش یا حذف قند در چای یا قهوه ، توقف افزودن شکر به غلات و انتخاب میان وعده های سالم تر انجام دهید (شماره 2 را ببینید).

14- نوشیدنی های گازدار را با آب عوض کنید

نوشابه ها معمولاً مملو از شکر (یا شیرین کننده های مصنوعی) ، رنگ آمیزی و سایر عوامل ناخوشایند هستند! آنها ممکن است طعم خوبی داشته باشند ، اما باعث می شوند شما احساس بدی داشته باشید. در عوض ، نوشیدنی های گازدار را کنار بگذارید و به نوشیدن آب معدنی یا آب شیر تصفیه شده تغییر دهید. بدن شما از شما تشکر خواهد کرد.

15- یک بطری آب قابل استفاده مجدد بخرید و آن را روی میز خود نگه دارید

من همیشه به دفتر می آمدم و تمام روز چای یا قهوه می نوشیدم. من هیچ وقت به آب آشامیدنی فکر نکردم به سپس شروع به توجه t کردمکلاه برخی از مردم بطری های آب بزرگ و قابل استفاده مجدد را آوردند که در طول روز کاری از آنها می نوشیدند. من تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم ، و من از این که چقدر آسان بود روزانه 500 میلی لیتر آب بنوشم شگفت زده شدم. و بهترین چیز؟ متوجه شدم که احساس هیدراته تر ، متمرکزتر – و قطعاً سالم تر در کل می کنم. خودتان آن را امتحان کنید ، و من مطمئن هستم که مانند من ، هرگز بدون بطری آب شما .

عادات زندگی سالم

16- دست از وزن کشی بردارید

این با نظرات قبلی من در مورد کالری ارتباط دارد (شماره 6 را ببینید). برخی از افراد – شاید از جمله خود شما – بر وزن خود ثابت شده اند. آنها هر روز صبح و هر شب خود را وزن می کنند. اگر وزن خود را کاهش دهند ، به وجد می آیند. اما در صورت افزایش وزن ، به سرعت در افسردگی فرو می روند.

حالا ، لطفاً من را اشتباه نگیرید ، مطمئناً شما باید یک وزن سالم داشته باشید. با این حال ، این یک نتیجه طبیعی از تغذیه سالم و ورزش منظم خواهد بود.

17- ورزش لذت را انتخاب کنید

ممکن است ورزش را کنار بگذارید زیرا دوست ندارید به باشگاه بروید یا در هوای سرد دویدید. در عوض ، چرا تمرینات سرگرم کننده مانند رقص را انتخاب نکنید ، یوگا یا ورزش تیمی؟ وقتی ورزش سرگرم کننده است ، انگیزه بسیار بیشتری برای انجام منظم آن خواهید داشت.

18- از ورزش بیش از حد خودداری کنید

افرادی که بیش از حد ورزش می کنند سریعتر از آنچه که باید پیر می شوند. [2] بیشتر چیزها در زندگی به تعادل می رسند و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ورزش کردن ماهها و سالها انرژی حیاتی بدن را از بین می برد-باعث خستگی و احساس عدم هماهنگی می شود.

19- 30 دقیقه زودتر از حد معمول بخوابید

در عصر امروز Netflix و یوتیوب ، بسیار آسان است که خود را فقط یک ویدیو دیگر تماشا کنید. قبل از اینترنت ، احتمالاً دو یا سه ساعت زودتر از زمان فعلی به رختخواب رفته اید. پیشنهاد من؟ زنگ هشدار دارید تا صبح شما را از خواب بیدار کند. در مورد زمان خاموش کردن تلویزیون و خوابیدن به شما ، تنظیم زنگ هشدار چگونه است.

خواب یک ترمیم کننده قوی است -بنابراین سعی کنید مقدار کافی از آی تی.

20. هر از گاهی تکنولوژی را خاموش کنید

فناوری یک چیز عالی است. این به من امکان می دهد این کلمات را تایپ کنم – و شما آنها را بخوانید. اما صادق باشیم ، معتاد شدن به تلویزیون ، لپ تاپ ، تبلت و تلفن های هوشمند بسیار ساده است. اکثر مردم در بیشتر ساعات صبح ، بعد از ظهر ، عصر و بعد از آن به یکی از این دستگاه ها خیره شده اند. این جهان بدون وقفه از ایمیل ها ، پیام های پیامک ، خبرهای خبری ، به روز رسانی رسانه های اجتماعی و غیره است.

عادات سالم برای داشتن ذهن آرام

21- گذراندن وقت در طبیعت

بیرون بودن تأثیر عمیقی بر سلامت روانی شما دارد ، عمدتا به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سطح سروتونین شما. تحقیقات همچنین نشان داده است که صرف حتی مقدار کوتاهی از زمان در اطراف طبیعت روحیه شما را افزایش می دهد . تصور کنید یک روز را در مکانی مثل این می گذرانید:

22- چیزی برای انتظار داشته باشید

23- مدیتیشن کنید

مدیتیشن احتمالاً رایج ترین مفهوم در اردوهای شادی است و دلایل خوبی برای مترادف بودن با سلامت روانی خوب دارد. مطالعات نشان داده است که به طور منظم تمرینات مدیتیشن استرس را کاهش می دهند ، اضطراب و مسائل بهداشتی دلیل اصلی این است که می تواند به کاهش افکار بیش از حد و ایجاد ذهنیت ذهن آگاهانه کمک کند. این می تواند به شکل نشستن بی سر و صدا ، یوگا ، نماز یا تنفس هدفمند باشد.

24- بدن خود را حرکت دهید

اندورفین ها مواد شیمیایی موجود در مغز هستند که اساساً ادراک را کاهش می دهندf درد هنگامی که بدن خود را حرکت دهید ، اینها آزاد می شوند و اساساً به شما می گویند مغز شما که همه چیز خوب است حتی اگر فقط از صندلی خود بلند شوید ، هنگام انجام کارهای خانه رقص کنید یا یک تمرین معمول ورزشی را انجام دهید ، این اقدامات می تواند مواد شیمیایی خوب را افزایش داده و روحیه شما را بالا ببرد.

25- چیز جدیدی بیاموزید

افرادی که به یادگیری ادامه می دهند تا بزرگسالی از رفاه کلی بیشتری برخوردار هستند. این می تواند به این دلیل باشد که مغز دائماً در حال شادابی و تازه سازی است ، بلکه احساس موفقیت ، خوش بینی و حواس پرتی را نیز ایجاد می کند. به عبارت دیگر ، به شما هدف و تمرکز می بخشد و توانایی مقابله با استرس را افزایش می دهد. بنابراین یک زبان جدید بیاموزید ، به نقاشی بپردازید یا در دوره ای که همیشه دوست داشتید برای ایجاد رفاه بیشتر ذهنی ثبت نام کنید ، ثبت نام کنید.

26- برای کسی کار خوبی انجام دهید

مهربانی ممکن است فقط رفتارهای خوب تلقی شود ، اما محبت واقعی نسبت به دیگران شادی خود شما و آنها را افزایش می دهد. تعاملات اجتماعی مثبت ، هرچقدر هم که کوچک به نظر برسند ، ارتعاشات احساسی شما را افزایش می دهد. تعریف و تمجید با خالص نیت ، باز نگه داشتن درب یا پیشنهاد پرداخت هزینه قهوه غریبه باعث می شود تا بقیه روز احساس خوبی داشته باشید. این کار را به طور منظم انجام دهید تا بتوانید ذهنیت مثبت خود را تقویت کرده و شادی را برای شخص دیگری ایجاد کنید.

27- روابط سمی را دوباره ارزیابی کنید

گاهی اوقات بهزیستی روانی افراد کاهش می یابد زیرا آنها به بودن در کنار افرادی که آنها را پایین می آورند عادت می کنند. این می تواند به عزت نفس و ارزش خود آسیب برساند ، اما آنها اغلب این موضوع را با دیگران ارتباط نمی دهند. شما مجموع مجموع پنج نفری هستید که در اطراف شما هستید < /a> بیشترین از خود بپرسید آیا این پنج نفر حامی ، مهربان و سرگرم کننده هستند؟ اگر نه ، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در روابط خود تجدید نظر کنید.

28- سم زدایی دیجیتال

به طور معمول خطرات بیش از حد شبکه های اجتماعی گفته می شود. اگر ما به شیوه ای که دیگران در حال حاضر زندگی می کنیم زندگی نکنیم ، می توانید احساس خستگی کنید و شکست ها را دوست داشته باشید. این به خودی خود دلیلی برای سم زدایی از تلفن یا رایانه شما است. دنیای دیجیتال ، به همان اندازه که زندگی ما را تقویت می کند ، می تواند لحظات کنونی ما را از بین ببرد و به ما این امکان را می دهد که آنچه در اطراف ما واقعاً اتفاق می افتد را از دست بدهیم. سم زدایی به شما این حس را می دهد آزادی زمان برای انجام کارهای دیگر که سلامت روانی شما را افزایش می دهد.

29- بیشتر بخوابید

وقتی ما مشغول زندگی شلوغ هستیم ، خواب اغلب نادیده گرفته می شود ، اما این بهانه ای نیست. دریافت خواب کافی برای داشتن یک ذهن سالم مطلوب بسیار مهم است. کم خوابی باعث نوسانات خلقی ، تحریک پذیری ، مشکلات سلامتی و اختلال در عملکرد همه جانبه می شود که بر نحوه تفکر ما تأثیر می گذارد و باعث می شود ما نسبت به اتفاقاتی که در زندگی روزمره ما رخ می دهد واکنش منفی نشان دهیم. خواب بیشتر برابر است با احساس آرامش و انگیزه در طول روز به جای استرس و اضطراب.

30. کارها را خودتان انجام دهید

اعتماد به نفس پایین یا عزت نفس می تواند باعث شود مردم باور کنند که نمی توانند کارهایی را به تنهایی انجام دهند. نیاز به داشتن کسی برای انجام کارها می تواند احساس نیاز و عدم عشق به خود را ایجاد کند. رفتن و انجام کارها به تنهایی باعث ایجاد اعتماد به نفس و احساس آزادی می شود.

از تنها ماندن نترسید و برای خود وقت بگذارید ؛ این یک راه فوق العاده برای واقعاً تأمل بر روی خود و تنفس از دیگران است.

31- قدردانی را بیان کنید

قدردانی افزایش شادی و کاهش استرس را ایجاد کرده است طرز فکر مردم اغلب درگیر اتفاقاتی می شوند که در روز خود خوب نبود ، حتی اگر اکثر اتفاقات مثبت باشد. یک عادت خوب برای شروع این است که در طول روز فکر کنید و به همه چیز عالی توجه کنید-از رفت و آمد مستقیم به محل کار ، لبخند یک غریبه ، غذای خوشمزه ای که برای ناهار خوردید یا پیامکی از دوست خود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   چه نکاتی برای تعمیر کولر آبی لازم است بدانیم؟

32- صاف بنشینید و بایستید

Bزبان ody با ذهنیت ما ارتباط تنگاتنگی دارد. هنگامی که شل می کنید ، ناخودآگاه احساس کلی خصومت ، تنبلی و منفی را ایجاد می کند. وقتی مستقیم می نشینیم یا می ایستیم ، احساس قدرت و اعتماد به نفس ایجاد می کند.

33- چیزی برای خندیدن پیدا کنید

خنده قوی است زیرا سطح استرس را کاهش می دهد ، خلق و خو را بهبود می بخشد و حتی کوتاه مدت است -حافظه دائمی خندیدن با کسی احتمالاً بهترین نوع خنده است ، اما فقط تماشای یک برنامه تلویزیونی خنده دار یا حتی خندیدن به تنهایی می تواند این کار را انجام دهد.

34- موارد را بنویسید

نوشتن مطالب بسیار قدرتمند است زیرا در هنگام نوشتن ، مغز آنچه را که نوشته می شود به کندی پردازش می کند و بنابراین به نوعی درمان تبدیل می شود. این می تواند به شما در پردازش احساسات و شناسایی مناطق دشوار یا محدود کردن باورهایی که افکار بیش از حد بدتر می کند ، کمک کند. نوشتن اهداف و رویاها می تواند باعث تقویت مثبت شود و تهیه لیست دستاوردهای گذشته می تواند به موفقیت های شما در زندگی شما کمک کند.

35- وقت خود را با حیوان خانگی خود بگذرانید

هر حیوان دوست داشتنی می تواند احساسات مثبت شما را به شیوه های کوچک و معنی دار افزایش دهد. آنها تنهایی را کاهش می دهند ، شما را فعال می کنند ، روابط عاشقانه ایجاد می کنند ، شما را حفظ می کنند در لحظه حاضر باشید و به شما هدف بدهید

36- روتین خود را تغییر دهید

در حالی که روال عادی می تواند ما را راحت نگه دارد ، همچنین احساس زندگی روزمره را ایجاد می کند و می تواند منجر به افسردگی شود. ایجاد تغییرات کوچک در روال عادی شما می تواند مغز را فریب دهد که به شما فکر کند دارم کاری کاملا متفاوت انجام می دهم این می تواند مسیر متفاوتی را برای کار انتخاب کند ، به جای پیاده روی به جای اتوبوس ، رفتن به مکان دیگری برای ناهار یا کمی زودتر از صبح بیدار شدن. تغییر دادن چیزها تنوع ایجاد می کند و شما را در برابر تجربیات و فرصت های مختلف باز می کند.

37- در شهر یا شهر خود کاوش کنید

گردشگر بودن در شهر خود یا شهر چیزی نیست که مردم به آن توجه کنند. وانمود کنید که برای اولین بار هستید – از چه محله هایی دیدن می کنید؟ کجا میخوردی؟ انجام این کار می تواند به شما در درک محل زندگی شما کمک کند و دیدگاه متفاوتی نسبت به مکانی آشنا داشته باشید که به باز شدن ذهن کمک می کند.

38- عفو را تمرین کنید

بخشش می تواند برای بسیاری از افراد مفهوم سختی باشد. اما بسیاری از عصبانیت های ما ناشی از ناتوانی ما در رها کردن و پیش رفتن امور است. این به معنای پذیرفتن آنچه کسی انجام داده است نیست ، بلکه فقط منفی بافی را کنار گذاشته و به جلو حرکت می کند. مطالعات نشان داده است که بخشش در برابر استرس محافظت می کند و بخشیدن خود نیز برای رهایی هرگونه چمدان و خود مهم است. تنفر داشته باشید و زندگی شاد ایجاد کنید.

39- با شخصی ارتباط برقرار کنید

به عنوان موجودات اجتماعی ، ما از طریق ارتباط رشد می کنیم. هنگامی که احساس افسردگی می کنید ، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که صحبت کنید یا با دیگران تماس بگیرید . به خاطر داشته باشید که صحبت کردن با مردم ، حتی مکالمات کوتاه با دوستان یا گروههای حمایتی ، می تواند حس قطع ارتباط شما را تا حد زیادی ترمیم کند. روابط با دیگران باعث ایجاد حس تعلق و ارزش خود می شود ، بنابراین برای برقراری ارتباط با دیگران وقت بگذارید.

40. یک روز را با فکر بگذرانید

این یک راه عالی برای بررسی نحوه حرکت شما در طول روز است. طعم صبحانه شما چگونه است؟ هنگام راه رفتن پاهای شما چه احساسی دارند؟ مواد اولیه ناهار شما از کجا آمده است؟ در هر لحظه چه احساساتی دارید؟

خودتان را قضاوت نکنید بلکه فقط در هر کدام باشید لحظه . آوردن ذهن به زمان حال می تواند به کاهش افسردگی در این روند کمک کند.

41- یک دیدگاه مثبت تر را در نظر بگیرید

یک ذهنیت منفی یک زندگی منفی ایجاد می کند. اگر در این دسته هستید که لیوان را همیشه نیمه خالی می بینید ، شاید سوال کنید که چرا اینگونه فکر می کنید. این می تواند به سادگی ناشی از باورهایی باشد که شما انتخاب کرده اید ، اما می دانید که همیشه انتخابی در نحوه نگرش شما به امور وجود دارد.

انتخاب کنید که یک روش متفاوت ، مثبت تر را در نظر بگیرید دیدگاه دفعه بعد. انجام منظم این کار به تدریج به تغییر نگاه شما به جهان پیرامون کمک می کند.

42- عکس گرفتن از همه چیز را متوقف کنید

در حالی که gre استat برای گرفتن عکس برای یادگاری ، صرف زمان زیاد برای گرفتن عکس به جای لذت بردن از لحظه می تواند شادی ما را کاهش دهد. روانشناس ماریان گری از دانشگاه ویکتوریا ولینگتون در نیوزیلند دریافت که گرفتن عکس های بی پایان “هم خاطرات ما را دستکاری می کند و هم تفاسیر ذهنی تجربیات زندگی شده” ، [4] به این معنی که در نهایت کمتر به خاطر می آوریم و نه به طور کامل قدر لحظه را بدانید .

43- لبخند بزنید (حتی اگر تقلبی باشد)

لبخندهای واقعی احساسات شادی درونی ما را به تصویر می کشد اما تحقیقات حتی لبخند ساختگی را پیدا کرده اند مغز را فریب می دهد که فکر می کند ما خوشحال هستیم. [5] بنابراین ، حتی اگر به تنهایی در اتاقی آرام هستید ، لبخند بزنید و متوجه اضافه کاری شوید ، این باعث ایجاد احساس سلامت روان می شود.

44- کاری را انجام دهید که خارج از محدوده راحتی شما است

یکی از دلایل اصلی افسردگی افراد نیاز آنها به راحتی است. این را به گردن مغز بیاندازید ؛ او تمام تلاش خود را می کند تا شما را از انجام کاری ترسناک باز دارد زیرا این یک مکانیسم بقا است – اگر راحت هستید پس در امنیت هستید.

فرار از راحتی مناطق هرگز آنقدرها که مغز شما تصور می کند ترسناک نیست و باعث ایجاد اعتماد به نفس ، رفاه و ایجاد امکانات جدید و هیجان انگیز می شود. [6] نتیجه؟ سلامت روانی بهتر.

عادات رابطه سالم

45- به عزیزان خود احترام بگذارید

اساس هر رابطه خوب سطح احترام در آن است. صادق بودن ، پرهیز از شایعه پراکنی و ارزش قائل شدن برای عزیزان خود برای افراد منحصر به فرد آنها ، لحن همه تعاملات شما را تعیین می کند.

46- از آنها تشکر می کنم

نشان دادن قدردانی می تواند به سادگی یک «تشکر» شفاهی یا یک یادداشت کوتاه باشد ، اما تأثیرات آن گسترده است. این که آیا شریک شما فقط چند ظرف غذا می کند یا دوست شما در ساعت یازدهم وارد خانه می شود تا روز شما را نجات دهد ، شانس تشکر را از دست ندهید.

47- خود را بیان کنید

اگر واقعاً کسی را دوست دارید ، از اطلاع دادن به او نترسید. اغلب بگویید ، “دوستت دارم” ، و وقتی آن را می گویی ، آن را معنی کن. به دیگران ، دوستان و خانواده مهم خود بگویید که چقدر به آنها اهمیت می دهید. با محبت خود سخاوتمند باشید.

48- قدم بزنید

قدم زدن در محله راهی عالی برای برقراری ارتباط مجدد با دوست یا شریک خود است. این پیاده روی ها فرصتی عالی برای هوای تازه و شروع زندگی بدون نیاز به صرف یک دست و پا است.

49- همدیگر را بخندانید

طنز راهی قوی برای پیوند با یکدیگر است. هرگز فرصتی برای خنداندن عزیزانتان از دست ندهید. یک گوفبال باشید ، یک کمدی تماشا کنید و نترسید که گاهی اوقات با هزینه خودتان یک شوخی کنید.

50. اهداف را با هم تعیین کنید

این عادت به ویژه برای روابط عاشقانه که در آنها به صورت تیمی فعالیت می کنید بسیار مهم است. وقتی اهداف را با هم تعیین نکنید ، خطر خرابکاری یکدیگر را دارید. متحد شدن برای غلبه بر یک چالش راهی قوی برای پیوند است.

51- به یک سرگرمی جدید بپردازید

هیچ چیز دوستی و عاشقانه ها را سریعتر از کسالت نمی کشد. اجازه ندهید اوضاع راکد شود سرگرمی جدیدی را انتخاب کنید که هر دو به آن علاقه دارید. برای تکمیل مهارت های خود یکدیگر را به چالش بکشید و از مزایای رشد مشترک بهره مند شوید.

52- یک کار خوب “فقط به خاطر” انجام دهید

یک شگفتی بزرگ نیاز به تفکر دارد. این می تواند به سادگی حضور در یک فنجان قهوه یا انتخاب غذای مورد علاقه همسرتان در راه خانه باشد. به مادر خود یک دسته گل به صورت تصادفی بفرستید ، یا به دوستان خود در انجام پروژه پیشنهاد دهید. شما روز آنها را بسازید و به آنها نشان دهید که چقدر اهمیت می دهید.

53- با هم آرام باشید

لازم نیست هر لحظه را با هم به یک تفریح ​​دقیق تبدیل کنید. دوستی ها و روابط عاشقانه با قدرت ماندن ، روابطی هستند که می توانند در شرایط روزمره رشد کنند. یاد بگیرید که عاشق تماشای تلویزیون با هم ، پیاده روی یا اشتراک غذاهای ساده باشید.

54- برای خودتان وقت بگذارید

حتی نزدیکترین زوج ها و دوستان به زمان نیاز دارند تا علایق فردی خود را کشف کنند. برای کنار آمدن نیازی نیست که از چیزهای مشابه خوشتان بیاید. فردیت شما احتمالاً بخشی از چیزی است که شما را به سوی یکدیگر کشانده است. اطمینان حاصل کنید که شما و عزیزانتان برای پرورش استعدادها و علایق خود وقت بگذارید.

55- به طور منظم دوباره وصل شوید

56- کارهای خانه را با هم انجام دهید

برای زوج ها ، کار مشترک در خانه مانع از این می شود که یک طرف نسبت به طرف مقابل احساس ناراحتی کند. یک مطالعه در سال 2007 نشان داد که 62 درصد از زوج ها معتقدند که مشاغل خانگی منجر به مشارکت موفقی می شود.

57- برای چنگ زدن وقت بگذارید

تماس فیزیکی بر احساس شما در مورد دیگران تأثیر می گذارد. در آغوش گرفتن باعث می شود بدن شما اکسی توسین ، هورمونی که مسئول پیوند است ، ترشح کند. بغل کردن نیز باعث آزاد شدن اکسی توسین می شود ، بنابراین این عادت سالم در روابط غیر عاشقانه نیز صدق می کند.

58- به آنها بگویید چه چیزی را دوست دارید

گفتن “دوستت دارم” بسیار عالی است ، اما گاهی اوقات دلپذیر است که با برخی مثال ها این احساس را تأیید کنید. به دوستان و شریک خود اطلاع دهید که چه ویژگی های خاصی را در مورد آنها دوست دارید. این افزایش اعتماد به نفس به آنها کمک می کند تا هر طوفانی که بر سر راهشان می آید را پشت سر بگذارند.

59- توجه کنید

ممکن است پرسیدن سوالات متفکرانه و پاسخ دادن عقل سلیمی به نظر برسد ، اما بسیاری از روابط دوستانه ، خانوادگی و عاشقانه فاقد توجه هستند. عمیق گوش دهید. ارتباط چشمی برقرار کن. وقتی یکی از عزیزان با شما صحبت می کند ، باید احساس کند که توجه غیرقابل تقسیم شما را دارد.

60. زبان عشق آنها را مشخص کنید (و به آن صحبت کنید)

5 زبان عشق : Secrets to Love that Last ، به ما می گوید که پنج راه اصلی وجود دارد که مردم به آنها عشق می دهند و دریافت می کنند. دانستن زبان عاشقانه دیگران به شما کمک می کند تا بهترین راهها را برای نشان دادن عشق خود بر اساس نیازهای آنها بیاموزید. شایان ذکر است که زبانهای عشق محدود به روابط عاشقانه نیست.

61- درباره روز آنها بپرسید

این یک راه عالی برای شروع هرگونه گفتگو است ، خواه با پدر خود صحبت کنید یا با بهترین دوست خود صحبت کنید. شما اطلاعات زیادی دریافت خواهید کرد که می تواند به شما در حضور آنها کمک کند و با طرح این س simpleال ساده نشان می دهید که واقعاً به زندگی آنها علاقه دارید.

62- صادق باشید

صداقت برای هر رابطه ای حیاتی است. وقتی به کسی اهمیت می دهید ، باید بتوانید حقیقت را به او بگویید. آنها روی شما حساب می کنند که می توانید به کسی اعتماد کنید. علاوه بر این ، این از دروغ گفتن مهربان تر است و شما هرگز نگران نباشید که متوجه شوند شما عصبانی شده اید.

63- تشویق کننده آنها باشید

همه ما با چالش هایی روبرو هستیم ، اما داشتن کسی که بتواند در بدترین روز شما را تشویق کند یک هدیه واقعی است. فردی باشید که می تواند آنها را تشویق کند تا با آنچه در مقابلشان است مواجه شوند. گاهی اوقات عزیزان شما فقط باید بدانند که شما به آنها اعتقاد دارید.

64- برای اتصال مجدد وصل کنید

اگر سر خود را در گوشی ها ، بازی های ویدئویی یا لپ تاپ های خود فرو کرده اید ، نمی توانید زمان با کیفیتی داشته باشید. مطمئناً می توانید از آن چیزها با یکدیگر لذت ببرید ، اما متعهد شوید که مدتی را با هم بدون صفحه نمایش نیز بگذرانید. اگر برای ناهار بیرون هستید ، یک سیاست بدون صفحه تنظیم کنید تا بتوانید به طور فعال به یکدیگر گوش دهید.

65- نشان دهید که وفادار هستید

وفاداری در یک رابطه عاشقانه بی فایده است. هر چند وفاداری تنها راه نشان دادن وفاداری نیست. در همه روابط خود ، حتماً شایعات را تعطیل کنید و برای عزیزان خود ایستادگی کنید ، حتی اگر آنها نتوانند برای خودشان ایستادگی کنند.

66- فردی باشید که می توانند روی آن حساب کنند

شریک زندگی و دوستان شما باید بدانند که آیا آنها روز بدی را در محل کار خود گذرانده اند یا مریض هستند ، شما همیشه آماده هستید تا به آنجا بروید و کمک کنید. وقتی اوضاع برای خانواده ، والدین و خواهران و برادران شما بد پیش می رود ، بدانید که آنها می توانند به شما مراجعه کنند. شما هر زمان که آنها به شما نیاز دارند به موقع آنجا هستید و منظور شما همان چیزی است که می گویید.

67- وزن خود را بکشید

این غیرمنصفانه است که انتظار داشته باشیم یک شریک یا دوست بار همه چیز را به دوش بکشد. لازم نیست همه مسئولیت ها را از وسط تقسیم کنید ، اما باید به توافق برسید تا هیچ یک از شما بار را به تنهایی حمل نکنید. [7] این امر در مورد مواردی مانند کارهای خانه صدق می کند ، اما همچنین به مواردی مانند تصمیم گیری در مورد محل غذا خوردن یا انتخاب گردشگاه مربوط می شود.

68- برای آنها وقت بگذارید

استفان کاوی ، نویسنده یکبار گفت:

“نکته اصلی این نیست که آنچه در برنامه شما قرار دارد را اولویت بندی کنید ، بلکه برنامه ریزی اولویت های خود است.”

اگر می خواهید روابط شما دوام داشته باشد ، باید آنها را در اولویت قرار دهید. اگر در زمان بندی مشکل دارید ، قرار ملاقات با عزیزان خود تنظیم کنیدo با آنها ارتباط برقرار کنید

69- عشق بدون قضاوت

مگر اینکه رفتار آنها معامله گر باشد ، نحوه تفکر خود را در مورد نقص های طرف مقابل دوباره تنظیم کنید. برای داشتن عشق واقعی ، باید شخص واقعی را دوست داشته باشید. برای اینکه ببینیم کسی واقعاً کیست ، باید آنقدر احساس امنیت کند که بدون احساس قضاوت به شما نشان دهد. خانواده ، دوستان و افراد مهم دیگر باید بدانند که شما آنها ، زگیل ها و همه آنها را دوست دارید.

70. اشتباهاتشان را ببخشید

شما نه کامل هستید و نه دوستان ، شریک زندگی یا خانواده شما. وقتی کسی که دوستش دارید آشفته می شود ، خودتان را جای او بگذارید. اگر ارزش ندارد رابطه را به خاطر اشتباه پایان دهید ، آن شخص را ببخشید.

71- آسیب پذیر باشید و آسیب پذیری را بپذیرید

آسیب پذیر بودن می تواند در دوستی ها و روابط عاشقانه به تمرین نیاز داشته باشد. با دوستان ، این شانس شماست که به آنها نشان دهید که شما کیستید ، و به آنها اجازه می دهد تا با شما بیشتر صحبت کنند. در مورد شریک خود ، آسیب پذیری با یکدیگر باعث ایجاد اعتماد می شود.

72- روز را با آنها شروع کنید

برای زوج ها ، شروع هر روز با شریک زندگی خود نشان دهنده همبستگی است. حتی اگر برنامه های متضاد کار می کنید ، می توانید راه هایی را برای به اشتراک گذاشتن آغاز یک روز جدید با هم پیدا کنید. یک یادداشت بنویسید یا چند دقیقه صبح را صرف دیدن آنها کنید.

73- یک روز را با هم صدا کنید

لزوماً نیازی نیست که در برنامه خواب همسرتان باشید ، اما کنار گذاشتن یک عادت سالم است. این عمل باعث ایجاد اعتماد می شود و به شما یک فرصت دیگر می دهد تا در روز فکر کنید.

74- به صورت یک تیم تصمیم بگیرید

استقلال عالی است ، اما وقتی تصمیمی که باید بگیرید تأثیر جدی بر خانواده ، دوستان یا شریک زندگی خود می گذارد ، بهتر است آنها را در این فرآیند مشارکت دهید. به یاد داشته باشید که شما با هم در آن کار می کنید و برای تعیین نحوه ارتباط تیم خود در مورد تصمیمات مهم زندگی وقت بگذارید.

استفاده از عادات سالم

برای استفاده از این عادات سالم ، یکی از لیست را انتخاب کرده و ابتدا روی آن تمرکز کنید.

این راهنمای گام به گام را بررسی کنید و بیاموزید که چگونه عادات خوبی را برای شیوه زندگی سالم ایجاد کنید:

راهنمای گام به گام برای ایجاد عادات خوب

وقتی برای توسعه این 74 عادت سالم وقت بگذارید ، تلاشی که برای بدن ، ذهن و روابط خود انجام می دهید بارها به شما باز می گردد.

[1]^فرهنگ لغت پزشکی: عادت سالم [2]^وب پزشک: اعتیاد به ورزش در مردان [3]^Springer: تعطیلات شادترند ، اما بیشتر پس از تعطیلات خوشبخت نیستند [4]^میکروفون: لبخند: یک ابزار قدرتمند [6]^روانشناسی امروز: رهایی از منطقه راحتی شما [7]^برای هر مامانی: 25 عادت خوب برای هنر دوستی