۵ عامل کلیدی

در مقاله قبلی جذب مخاطب هدف دار با به کار گیری زبون دیجیتال بدن مشتری به توضیح و تعریف زبون دیجیتال پرداختیم در این مقاله ۵ عامل کلیدی موثر در زبون دیجیتال بدن رو مورد بررسی قرار می دیم

باید مطمئن شید که نمایندگی فروشتان اطلاعات و فاکتورهایی که واسه خوندن زبون دیجیتال مشتری نیازه رو در اختیار داره. جمع آوری این دیتاها و گزارش منظم اونا واسه فروش، راه خوبی واسه شروعه. کدوم عوامل رو باید با تیم فروشتان به اشتراک بذارین؟ ۵ عامل زیر رو بخونین تا کلیک مشتری هاتون رو بررسی کنین:

 

۱٫ منابع جذب مخاطب هدف دار:

فهمیدن منابع جذب مخاطب هدف دار به نمایندگیای فروش داخلی کمک می کنه که پروسه جذب مخاطب رو کنترل کنن. ترافیک مستقیم به سایت نشون میده که مشتریا با قصد خاصی به سایت شما اومده ان. یه بازدید از رسانه اجتماعی شاید به خاطر خوندن مقاله جالبیه که یکی از دوستانتون به اشتراک گذاشته (یا در گروه لینکداین اشتراک گذاریا انجام می شه.) علاوه بر فهمیدن اینکه جذب مشتری از کجا ناشی می شه، نمایندگیای فروش می تونن از گذشته دیتا استفاده کنن و هم اینکه با دسترسی به منابع جذب مشتری، کانالایی که مشتری رو جذب کردن رو شناسایی کنن.

۲٫ ویزیتای مشتریان از سایت:

مشتری هایی بالقوه فقط یه بار از سایتتون ویزیت کردن؟ یا از سایتتون به شکل روزانه یا هفتگی ویزیت می کنن؟ برنامه دیجیتال مارکتینگ شما در این نقطه موثر هست ؟ نمایندگیای فروش می تونن ویزیتای تکراری مشتریان از سایت رو به عنوان علاقه اونا به وبسایتتان تفسیر کنن. نمایندگیا از وسیله ایمیل به عنوان جذب مشتری استفاده می کنن و اگه مشتری بالقوه دوباره از سایت ویزیت کنه، خبردار میشن. به کار گیری وسیله ایمیل راه خوبی واسه اطمینان از نمایندگیا از فعالیتای مشتریاس و می تونن براساس این اطلاعات خیلی سریع عمل کنن.

۳٫ صفحاتی که بوسیله مشتریا بازدید شده:

مشابه ویزیت مشتریان از سایت، افزایش ویزیت از صفحات هم می تونه بیان کننده علاقه مشتری باشه مخصوصا اگه مشتری از صفحاتی دیدن می کنه که محصولی واسه عرضه داره. صفحاتی که مخاطبان هدف دار می تونن دیدن کنن شامل صفحاتی که مربوط به قیمت می شن، محتوایی واسه عرضه دارن  یا محتوایی در مورد چگونگی رابطه با شرکت شما در صفحه هست. نمایندگیای فروش از وقتی که مشتری هدف دار یا بالقوه از سایت شما دیدن می کنن اطلاع دارن (مثلا: نمایندگیای فروش ما وقتی که بازدید کننده ای از صفحات ۳۰ ۶۰ یا ۹۰ سایت ما دیدن کرده رو به ما اطلاع میدن.)

۴٫ فرمای ثبت نامی که بوسیله مشتریا پر می شن:

نه فقط شکل های جور واجور و اندازه فرمای ثبت نام علاقه مخاطبان رو نشون میده، بلکه طراحی مناسب فرما به نمایندگیای فروش در شناسایی مخاطبان کمک وهدف اونا رو از بازدید سایت مشخص می کنه. اطلاعاتی که از این فرما جمع آوری می شه رو مثل یخ شکنی تصور کنین که یه نقطه واسه شروع  ارتباطات بهتر با مشتری در دیجیتال مارکتینگ است.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ارزیابی و بررسی مدل­ شبیه سازی بادهای موضعی با استفاده از نرم افزار …

۵٫ ایمیلایی که بوسیله مشتریا میگن و کلیکاشون روی محتوای سایت:

 خوندن ایمیل بوسیله مخاطبان هدف دار (و اینکه کدوم ایمیل رو بیشتر می خونن) نشون دهنده علاقه فرده و هم اینکه احتمال خرید اجناس شما بوسیله فرد رو بالا می بره . ولی دسترسی به آمار ایمیلای خونده شده کافی نیس. اطلاعاتی درباره لینکایی که مشتری هایی بالقوه روی اونا کلیک می کنن، می تونه کمک بیشتری به نمایندگیای فروش بکنه و حتی درباره نقطه نظرات مشتری هایی بالقوه و جایگاه اونا در بین خریداران دیگه هم اطلاعاتی رو در اختیار اونا میذاره. اگه مشتری بالقوه از اشتراک بیخیال بشه نشونه اینه که مورد مناسبی واسه شرکتتون نیس.

 به کار گیری زبون دیجیتال بدن مشتری واسه اتمام معامله:

هیچ راهی وجود نداره که چگونگی خوندن ذهن مشتری هایی هدف دار و بعد تحلیل زبون دیجیتال بدن مشتریا رو بوسیله نمایندگیای فروش توضیح بده. احتمال کمی داره که نمایندگیای فروش با به کار گیری این زبون بتونن مشتری هایی هدف دار رو کنترل کنن. این گامی کلیدی در اصول فروش داخلیه. نمایندگی فروش فقط با آزمایش زبون دیجیتال بدن مشتری هدف دار یا بالقوه می تونن (وسایل مفیدی رو داشته باشن و) معاملات فروش رو به اتمام برسونه. به کار گیری دیتایی که بوسیله وسیله اتوماسیون بازاریابی جفت و جور شده با مشخص کردن اشتراکای موجود بین مشتری هایی هدفمندی که به مشتری دائمی تبدیل شدن شروع می شه. با ابزاری مانند Reporting Add-on هاب اسپات می تونین به آسونی مقدار وقتی که به صورت میانگین مشتری هدف دار به مشتری دائمی تبدیل می شه، تعداد صفحاتی که  در سایت دیدن کردن و کانالایی (اصلی، ایمیل، اجتماعی و چیزای دیگه ای به جز اینا) که بهترین اندازه تبدیل رو دارن رو مشخص کنین. این متریکا رو جمع آوری کنین و اونا رو با تیم فروشتان مورد بررسی قرار بدین. دیتاهای مختلفی رو در اختیار نمایندگان فروش بذارین و از اونا بخواین تا تئوری شما رو تست کنن و با این کارا تماشاگر افزایش تبدیل مشتری هایی هدف دار به مشتری هایی دائمی باشین.