tooth

شاید شمام جز آنهایید که روزانه دو سه بار دندا نهایتان رو مسواک می زنید و فکر هم میکنین در این کار خبره اید. اما باید بدونین بدون اینکه فهمیده باشین خطاهایی مرتکب می شید که ۵ خطا رو در ادامه ذکر کرده ایم. بخونین و از این پس، بین مسواک زدن مرتکب نشید!

  1. عجله نکنین

کار شناسا فکر می کنند یکی از خطاهای شایع هنگام مسواک زدن، وقتی کوتاهیه که واسه این کار اختصاص داده می شه. واسه اینکه خوب دندا نهایتان رو مسواک بزنین باید حدود دو دقیقه وقت واسه این کار صرف کنین. وقتی با عجله مسواک می زنید نمی تونید جرم های دندون رو از بین ببرین.

یافته های یه تحقیق نشون می دهد دو سوم آدمایی که از مریضی مربوط به لثه رنج می برند آدمایی هستن که با وجود پیشنهاد های دندانپزشکان بازم از دادن دو دقیقه به مسواک زدن کوتاهی کرده ان. وقتی که مسواک رو به دست می گیرید به ساعت خود نگاه کنین و دو دقیقه از وقت با ارزشتان رو به این کار مهم اختصاص بدید.

فشار دادن مسواک روی دندون ها باعث می شه بافت لثه ها از دندون ها فاصله بگیره و از بین بره. حتی امکان داره به حساسیت دندانی یا افتادگی دندون دچار شید.

  1. دقت نمی کنین

خطای دیگری که زیاد مرتکب می شید اینه که بین مسواک زدن بعضی از مناطق دهن رو فراموش می کنین. باید با دقت برابر جلو، عقب و روی دندون ها و هم اینکه لثه ها، زبون و کام رو تمیز کرد. بیشتر بخش هایی از دهن که مسواک خیلی راحت به اونجا نمی رسد مثل دندون های عقب رها می شن. باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که با حوصله و دقت مسواک بزنین. بعضی افراد در مسواک زدن تموم دندون ها تنبلی به خرج میدن.

  1. مسواک رو زیاد روی دندون ها فشار می بدید

از اون دسته آدمایی هستین که تصور می کنن هر چی بیشتر مسواک رو فشار بدن دندون ها بهتر تمیز می شن؟ باید بگیم بدیش اینه اشتباه می کنین. به کار بردن انرژی زیاد در بین مسواک زدن از اون دسته خطاهای رایجیه که تموم مراجعین به دندون پزشکان مرتکب می شن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   آموزش برنامه نویسی پهپاد

فشار دادن مسواک روی دندون ها باعث می شه بافت لثه ها از دندون ها فاصله بگیره و از بین بره. حتی امکان داره به حساسیت دندانی یا افتادگی دندون دچار شید. خلاصه اینکه با دندا نهایتان مهربون باشین. دندون پزشکان پیشنهاد می کنن از مسواک های نرم استفاده کنین. چون این جوری مسواک ها به دندون آسیب نمی رسونن و راحت تر روی دندون ها می لغزند.

  1. حرکاتتان اشتباهه

اگه مسواک زدن از رشته های المپیک بود به نظرتون چه امتیازی از هیات داوران دریافت می کردین؟ اگه مسواک رو به صورت افقی از عقب به جلو و بر عکس روی دندا نهایتان می کشید امتیاز بالایی نصیبتون نمی شد. مسواک رو با حرکات زمونه ای کوتاه و ملایم روی دندا نهایتان حرکت بدید. نزدیک لثه ها یه زاویهٔ ۴۵ درجه به مسواک بدین و از بالا به پایین مسواک بزنین.

  1. در به کار گیری خمیر دندون زیاده روی می کنین

زیاده روی در به کار گیری خمیر دندون فی نفسه آسیبی به دندون ها نمی زند اما امکان داره به خاطر اینکه دوست ندارین دهنتون پر از کف باشه زمان مسواک زدن رو کوتاه کنین. واسه کودکان لایهٔ نازکی از خمیر دندون کافیه و واسه بزرگسالان اندازهٔ یه نخود یا تیله بسه و بهتره زیاده روی نکنین.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

بازنشر جام جم آنلاین