عقل متعارف می گوید در برنامه ریزی ناموفق هستید و قصد شکست دارید .

عقل مرسوم این است که فکر کنید صبحانه چیست-چیزی آسان ، ساده ، سریع هضم و فاقد هرگونه ارزش غذایی واقعی. من از چیزهای اساسی تر خوشم می آید و برای خرد معمولی وقت کمی دارم. حقیقت این است که هدف گذاری و برنامه ریزی فقط می تواند مانع موفقیت واقعی شما شود تا اینکه شما را به سمت آینده روشن و مرفه ای که امیدوار هستید سوق دهد.

در اینجا دلیل آن است.

1- برنامه ها نیازی به معنی ندارند

شما می توانید یک عمر را صرف برنامه ریزی کنید ، اما لزوماً به اندازه یک تپه نخود نیست. هرکسی می تواند برنامه ای را تنظیم کند و هرکسی می تواند هدف تعیین کند. همه این چیزها را بر اساس آنچه واقعاً می خواهند یا حتی چیزهایی که معنی می دهند ، پایه گذاری نمی کنند.

چرا که نه؟

زیرا برنامه ریزی بر اساس چیزهای آسان و اجازه دادن به جزئیات در تمرکز شما آسان تر از طرح سوالات بزرگ است. هیچ طرحی نباید شما را از آنچه واقعاً اهمیت دارد منحرف کند و هیچ طرحی نباید شما را با جزئیات مصرف کند تا در وهله اول همه آنچه را که برنامه برای شما معنا می کرد فراموش کنید. دید است. زیبایی است. تفاوت است.

بدون معنا به برنامه ریزی خود ادامه دهید و به دیدن جزئیات ادامه خواهید داد – هرگز تصویر بزرگ.

آیا به دنبال آنچه برای شما اهمیت دارد می روید؟

2- زندگی طبق برنامه پیش نمی رود

چه اتفاقی می افتد وقتی زندگی به شما لیمو می دهد ، اما شما قلب خود را بر روی حجم زیادی از پای سیب قرار داده اید؟

زندگی همیشه چیزی در آستین خود خواهد داشت تا برنامه ضد احمقانه شما را از مسیر خود دور کند ، اما با یک برنامه دقیق ، وسوسه واقعی وجود دارد که فقط “به آن پایبند باشید” (فقط می توانید از لیموترش به جای سیب استفاده کنید ، درست است؟) یا به عقب برگردید و به همان جایی که از آنجا آمده اید بازگردید.

پیروی از یک برنامه یا ساختاربندی یک هدف می تواند بسیار آرامش بخش باشد ، اما شاید ضروری ترین عنصر برای هر برنامه بزرگ این باشد که آن را انعطاف پذیر کرده و در صورت نیاز آن را دور بریزید.

آیا در حال سازگاری هستید یا از انعطاف پذیری استقبال می کنید؟

3- می توانید پشت یک طرح

پنهان شوید
ایجاد یک برنامه جامد و اجرای آن مطمئناً بخشی از فشار را از بین می برد ، اینطور نیست؟

این باعث می شود که احساس می کنید در مسیر درستی هستید و اگر مشکلی در برنامه وجود داشته باشد که شما آن را مقصر بدانید ، اشتباه می شود. شما می توانید برنامه درخشان یا هدف شگفت انگیز خود را حفظ کنید تا به مردم نشان دهید که چقدر آماده بوده اید ، سپس صورتی خود را به “مقدار ناشناخته” که همه چیز را به هم ریخته است ، نشان دهید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ابزار مدیریت تگ گوگل چیست؟ قسمت اول

یا شاید ، اگر فرصتی جدید پیش بیاید که شما را تا سرحد مرگ بترساند ، اما در برنامه شما نباشد ، خیلی راحت تر می توانید به آن نه بگویید و به کار خود ادامه دهید ، درست است؟

این یک برنامه نادر است که آسیب پذیری را در بر می گیرد ، اما موفقیت واقعی و معنادار همیشه شما را ملزم به خروج ، ایستادن ، برداشتن زره و آسیب پذیر شدن می کند.

آیا پشت یک هدف یا برنامه پنهان شده اید؟

4- برنامه ها منطق را در اولویت

قرار می دهند
در میان همه جزئیات ، استراتژی ، اولویت بندی و برنامه ریزی ، جایی برای جادو وجود دارد؟

کجاست که اتفاق شگفت انگیزی رخ دهد؟ کجاست که چیزی شگفت انگیز خود را آشکار کند؟ کجاست که یک حقیقت کشف شود؟ اغلب برنامه ها و اهداف تبدیل به نهادهای سفت و سخت و انعطاف ناپذیری می شوند که شما را از نوآوری و خودانگیختگی باز می دارد – همان چیزهایی که بافت فوق العاده ای به زندگی شما می بخشد و موفقیت واقعی را تقویت می کند.

آیا شما سحر و جادو را خفه می کنید؟

5- شما با احتکار

رشد نمی کنید
آنچه اکنون می خواهید ممکن است سال آینده میلادی شما نباشد ، و من بسیار شک دارم که دقیقاً همان چیزی باشد که شما می خواهید در پنج یا ده سال آینده.

اوضاع عوض میشود.

شنیدن آنچه در زندگی بعدی شما وجود دارد غیرممکن است ، زمانی که تنها چیزی که می توانید بشنوید ، ناهنجاری برنامه ها و اهدافی است که ایجاد کرده اید.

گاهی اوقات شما باید چیزهایی را به زندگی خود اضافه کنید یا برنامه هایی برای پیشبرد آن داشته باشید ، اما در موارد دیگر این چیزی است که شما از بین می برید – مفروضاتی که انجام داده اید ، چیزهایی که باور داشتید ، انتظاراتی که داشته اید ، قوانینی که دنبال کرده اید ، برنامه هایی که انجام داده اید و سایر موارد شما انباشته شده اید اما دیگر به شما خوب خدمت نمی کند – این باعث می شود زندگی شما شکوفا شود. رها کردن این است که چگونه بهترین عکس را در زندگی مورد نظر خود می گیرید.

خیلی محکم چسبیده اید؟

بله ، بیرون آمدن از زیر یک برنامه یا هدف یکی از ترسناک ترین کارهایی است که می توانید در زندگی خود انجام دهید ، اما گاهی اوقات ، برنامه شما همان چیزی است که شما را از زندگی در انتظار شما باز می دارد.