دیدن یه منظره طبیعی واسه هممون شاد کننده و باحال و لذت بخشه، حال اینکه بعضی از این مناظر عالی هستن و دیدن اونا یه تجربه عجیب هستش، در این مقاله شما رو با ۵ منظره عجیب بهاری آشنا میکنیم که دیدنشون مطمئناً یکی از جذاب ترین تجربه های شما رو رقم میزنه:

۱. زمینای بلوبونت Bluebonnet، تگزاس، آمریکا

10 مکانی که در بهار به کمال زیبایی می رسن

در هر بهار، پیاده روا، بزرگراه های ایالتی و زمینای سراسر تگزاس، مانند دریایی غرق در گل می شن. بهترین زمان واسه دلیل این پدیده و مشاهده اون، ماه های مارچ و آپریله. وقتی که جشنواره ای به احترام روییدن گلا در اون برگزار می شه. اگه می تونین، در این فصل سری به این منطقه قشنگتر بزنین. می بینید که یه تیکه از بهشت، همین نقطه س. گلایی که در این فصل در این منطقه می رویند، به شما آرامشی توصیف ناپذیر می بخشن.

۲. دشت شیبازاکورا Shibazakura، ژاپن

10 مکانی که در بهار به کمال زیبایی می رسن

تصاویر به خودی خود گویاست. در هر بهار، بیشتر از چهار صد هزار گل سرخابی، سفید و قرمز نزدیک به ۱۹۰ هزار متر مربع از دشتی نزدیک به «شیبازاکورا» در ژاپن رو فرش می کنه. این منطقه، پر از گلای خوشگلیه که دیدن اون شما رو به ذوق و شوق و خوشحالی آورده و خاطره ای به یاد موندنی واسه شما به ارمغان میاره.

۳. جشنواره لاله کانادا، اوتاوا

10 مکانی که در بهار به کمال زیبایی می رسن

هر سال در ماه می، پایتخت کانادا میزبان بزرگ ترین جشنواره لاله دنیا هستش. در این جشنواره قشنگتر و فوق العاده عالی، ۳۰۰ هزار لاله در ۶۰ مدل جور واجور و در ۳۰ بستر گل، میزبان شما هستن. گلای لاله، واسه ارائه بندری امن به خونواده سلطنتی هلند در طول اشغال آلمان از طرف هلند، یه هدیه به کانادا بود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   نکاتی که در هنگام خرید فرش باید در نظر بگیریم

۴. کوکنهوف هلند، لیزه

10 مکانی که در بهار به کمال زیبایی می رسن

امسال، کوکنهف هلند، میزبان صد و بیست و پنجمین سالگرد «وینست ون گوک» بود. با ادای احترام بوسیله نمایشگاه های گل و یه باغ تصویری جدید، یه پرتره شخصی از ونگوک، از روی پرتره ای که خود اون کشیده بود، با هزاران گل لاله بازسازی شد. در کل، پارک کوکنهوف از ۷ میلیون پیاز گل تشکیل شده که ۸۰۰ گونه جور واجور از گلای لاله رو در بر میگیره.

۵. باغ فیزیک چلسی، لندن، انگلستان

10 مکانی که در بهار به کمال زیبایی می رسن

باغ فیزیک چلسی، یکی از مکانای لطیف از هر جهته. واسه شروع باید گفت که این باغ، قدیمی ترین باغ گیاه شناسی در لندنه و در سال ۱۶۷۳ بوسیله انجمن محترم داروسازان تاسیس شده. این باغ بسیار قشنگتر و عالی، حالا یکی از مهم ترین مراکز گیاه شناسی در دنیاس. هر گیاهی که در این باغ هست، خوراکی و کاربردیه. تموم این گیاهان، یه نقش مهم در داروهای گیاهی و طبیعی دارن.

10 مکانی که در بهار به کمال زیبایی می رسن

در کنار این لیست میشه به باغ گیاه شناسی ملی کریستین بوش در کیپ تاون آفریقای جنوبی، باغ گیاهی دوندین در نیوزلند، شکوفه های بیلتمور در اشویل کارولینای شمالی، آمریکا، جشنواره گل مادیرا در فونچال پرتغال و کارناوال گل توومبا در استرالیا، اشاره کرد.

لیست زیباترین جزایر و سواحل اندونزی

۲۰ جاذبه گردشگری برتر آسیا

جهانگردی مگلی