دوچرخه کمک دار سایز26 یکی از پرفروشترین دوچرخه های ما در فروشگاه آق بابا است. این دوچرخه برای افراد بزرگسال که تازه دوچرخه سواری را شروع کرده اند مناسب می باشد.

کسانی که به طبیعت گردی در ایران علاقه دارند مطمئنا یکی از بهترین انتخاب ها برایشان دوچرخه سواری در طبیعت کشور هست.

با دوچرخه می توان با کمترین آسیب به طبیعت، سفری خوب و مقرون به صرفه را داشت .

اگر چه مسابقاتی نیز در این رشته برگزار می شود ولی مطلب مورد نظر در اینجا ذکر پتانسیل هایی است که در دوچرخه سواری به صورت غیر حرفه ای و در فضای گردشگری وجود دارد. در ایران جاده های کم تردد ولی بسیار زیبا به وفور یافت می شود.

این جاده ها محل بسیار مناسبی برای سفرهای طبیعت گردی است و سفر با دوچرخه نیز نعمتی است که حتی نبود جاده هم نمی تواند محدودیتی برای سفر باشد .

سفرهای یک یا چند روزه این امکان را می دهد تا جاذبه های طبیعی مانند دریاچه ها، دشت ها، مناطق کویری، جنگلی و دامنه ی کوهستان را از نزدیک لمس کرد و در عین حال سکوت و آرامش طبیعت را نیز بر هم نزد .

دوچرخه سواری از جمله رشته های هوازی است که انجام روزانه و یا چند جلسه در طول هفته برای تمامی افراد در تمامی سنین توصیه میشود در این میان دوچرخه سواری برای بانوان می تواند یکی از انتخاب های مناسب جهت فعالیت های ورزشی باشد چرا که ثابت شده است ورزش‌های هوازی یکی از بهترین راه‌های دستیابی به سلامت جسمی هستند. دوچرخه سواری برای بانوان فواید زیادی دارد و در بالا رفتن روحیه و اعتماد به نفس آنها نقش بسیار موثری دارد. دوچرخه بانوان ویژگی خاص خود را دارد که پیش از این در سایت آق بابا به این ویژگی ها و فواید اشاره کردیم.

رفتن به دل طبیعت با همراهی دوستان حس و حال زیبایی دارد و باعث آرامش و انرژی گرفتن در طول هفته برای کار می شود. اینجا ویدئو اول بذارم

جنگل های نوشهر در استان مازندران محل مناسبی برای دوچرخه سواری و لذت بردن از طبیعت است.

ویدئو دوم

دامنه های کوهستان، مسیرهای منتهی به آبشارها، حاشیه دریاها و دریاچه ها و حتی صعود به قلل با دوچرخه بر لذت و هیجان آن می افزاید. به علاوه سفر با دوچرخه مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :
– ورزش تندرستی و نشاط را به ارمغان می آورد و با توجه به زندگی شهری و زمان کمتر برای ورزش کردن، فرصتی مغتنم است .
–  حضور در مناطق بکر که با خودرو و حتی موتور سیکلت هم میسر نیست، امکان پذیر خواهد بود .
– آسیب و تخریب کمتری خواهد داشت .
–  هیچ محدودیت جغرافیایی و آب و هوایی ندارد. در زمستان ها در مناطق کویری و گرم تر و در تابستان در کوهستان و دامنه ها می توان سفر کرد .
– دوچرخه سواری می تواند تلفیقی از چند رشته طبیعت گردی مانند پرنده نگری، بازدید از غار، صعود به قلل و… باشد .
برای کسب اطلاعات در زمینه فروش دوچرخه کوهستان باید به موارد زیر توجه داشته باشید:
از نظر جسمانی، بدن باید قوی باشد. که سرعت حرکت بیشتر شود.

در تمامی مناطق کویری، محیط های کوهستانی، مناطق ساحلی، جنگل ها و دشت ها دوچرخه سواری امکان پذیر است. مسیرهای مالرو و حتی در بعضی از مواقع که عبور و تردد یک وسیله نقلیه امکان پذیر نمی باشد امکان عبور دوچرخه وجود دارد. با ذکر این نکته که بعضا در جاهایی که مسیری وجود نداشته باشد به دلیل سبک بودن و وزن کم امکان حمل دوچرخه وجود دارد. پیمایش کویر یا عبور از پارک های ملی و روستاهای خفته در کویر و تمامی جاذبه های کویر حتی برای حضور در سکوت کویر هیچ نوع طبیعت گردی لذت بخش تر از دوچرخه نیست .

مزایای خرید دوچرخه کوهستان

همان‌گونه که گفته شد، دوچرخه‌های کوهستان نسبت به انواع دیگر مقاوم‌ترند و می‌توان در مسیرهای پردست‌انداز از آن‌ها استفاده کرد. چرخ‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر در مواجهه با چاله‌ها و ناهمواری‌ها عکس‌العمل بهتری دارند. کمک‌ فنرها نیز راحتی بیشتری را به همراه می‌آورند.

نکات مهم برای خرید دوچرخه کوهستان

پیش از این در سایت آق بابا در مطلبی با عنوان راهنمای خرید یک دوچرخه، ویژگی‌های دوچرخه‌ها و مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید را آورده‌ایم.

به‌طور خلاصه بهتر است جنس بدنه دوچرخه انتخابی از نوع آلومینیوم باشد تا دوام و سبکی توأم را به همراه آورد. بدنه‌های فیبرکربنی کیفیت بالاتر و قیمت به‌مراتب بالاتری دارند و فریم‌های آهنی هم بسیار سنگین و مستعد زنگ‌زدگی می‌باشند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ریگ ماینینگ

سفر با دوچرخه در اصل به کشف کردن راه ها و مسیرهای صعب العبور می پردازد که به همین دلیل، دوچرخه ی کوهستانی گزینه ی ایده آل بسیاری از دوچرخه سواران است. اما در حقیقت فقط یک دوچرخه ی مناسب برای سفر با دوچرخه وجود ندارد. دوچرخه سوارها از همه چیز از دوچرخه توریستی گرفته تا دوچرخه های full-suspension  در سفرهای خود استفاده می کنند. پیدا کردن بهترین دوچرخه برای شما اغلب نیازمند تعیین کردن الویت ها و سبک و سنگین کردن مناطق سفر است.

چطور یک دوچرخه خوب برای سفر انتخاب کنم؟

  1. نوع منطقه را در نظر بگیرید:میتوان گفت محلی که در آن دوچرخه سواری می کنید تنها فاکتور مهم در انتخاب دوچرخه ی مناسب است.
  2. بین دوچرخه یsuspension و rigid انتخاب کنید: دوچرخه Suspension ، راندن در مسیرهای پر دست انداز را آسان تر میکند اما وزن و پیچیدگی دوچرخه را هم بیشتر می کند. انتخاب های پیش روی شما به این صورت هستند؛ بدون کمک فنر، دارای یک کمک فنر و دو کمک فنر.
  3. چرخ و سایز تایر را انتخاب کنید:چرخ و سایز تایر میتوانند روی کارکرد، راحتی و راندن در مسیر تاثیر بگذارند. به طور کلی چرخ و تایر های بزرگ تر باعث تند تر و نرم تر راندن میشوند اما در عین حال سنگین تر هم هستند.
  4. جنس بدنه را در نظر بگیرید:جنس های مختلف تفاوت های زیادی ایجاد می کنند.

در نظر داشته باشید سفر با دوچرخه الزاما به معنای خریدن یک دوچرخه ی گران قیمت نیست. به احتمال خیلی زیاد دوچرخه ای که همین الان در خانه دارید میتواند شما را به هرجایی که می خواهید ببرد. همین الان که مشغول خواندن این مقاله هستید دوچرخه ای را که دارید بررسی کنید و ببینید مناسب سفرهایی که می خواهید بروید هست یا نه.

دوچرخه از جمله وسایل نقلیه ای است که ارتباط تنگاتنگی با سلامتی دارد. خرید دوچرخه کودک، باعث می‌شود تا کودکان با ورزش مانؤس شوند و ساختن خاطره خوش در ذهن آنان باعث می‌شود تا در آینده به ورزش کردن علاقه‌مند شوند و برنامه برای سلامتی خود را در الویت قرار دهند. قیمت دوچرخه کودک به عوامل مختلفی مانند سایز و برند بستگی دارد.

گاهی اوقات مسیر رفت و آمد برخی از افراد به اندازه ای طولانی است که استفاده از دوچرخه برای رسیدن به مقصد، به زمان زیادی نیاز دارد. در این موارد، افراد سعی می‌کنند مسیر یا مسیرهایی را با دوچرخه طی نمایند و بعد سوار مترو شوند. در این حالت، دوچرخه های معمولی یا شهری مناسب نیستند و دوچرخه های تاشو یک راه حل بی نظیر برای سواری هستند که می توانید از آن برای رفت‌وآمد در مسیرهای مختلف استفاده کنید.
ممکن است مسیر شما دارای مترو، پله یا آسانسور باشد، در این حالت تنها کافیست دوچرخه خود را تا کنید و آن را به‌راحتی با خودتان حمل نمایید. این سری از دوچرخه ها به اندازه‌ای سبک هستند که حمل آن‌ها راحت است. بنابراین قطعا این محصول نیازهای شما را به خوبی برطرف خواهد کرد.
قیمت دوچرخه تاشو تا اندازه زیادی به برند دوچرخه ارتباط دارد.

آیا دوچرخه تاشو برای ورزش مناسب است؟
برخی از افراد اولین سوالی که با شنیدن دوچرخه تاشو به ذهنشان می‌رسد این است که آیا این دوچرخه برای ورزش مناسب است؟
دوچرخه های تاشو جمع‌وجور و راحت هستند که می‌توانید آن‌ را با خودتان به هر مکانی حمل کنید. در نتیجه شما به راحتی می‌توانید بین کار و ورزش یک تعادل مناسب ایجاد نمایید.
از آن‌جایی‌که دوچرخه های تاشو نسبت به دیگر دوچرخه‌های شهری کوچک‌تر هستند، دیگر لازم نیست نگران پیدا کردن پارکینگ نیز باشید. بنابراین این دوچرخه ها به اندازه‌ای راحت هستند که بهانه ورزش نکردن را از شما خواهند گرفت و شما به راحتی می‌توانید در طول روز فرصتی برای ورزش کردن با استفاده از دوچرخه تاشو را پیدا کنید.

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه

همان‌گونه که قبلا هم در آق بابا در این مورد نوشته‌ایم، انتخاب سایز مناسب برای دوچرخه اهمیت بالایی دارد. البته در هنگام خرید دوچرخه برای نوجوانان، ممکن است آینده‌نگری کرده و سایزی بزرگتر را انتخاب نمایید. با این‌حال ساده‌ترین راه استفاده از جدول ذیل است:

قد دوچرخه‌سوار (سانتی‌متر) سایز دوچرخه
۸۹-۱۰۲ ۱۲
۹۶-۱۱۰ ۱۶
۱۱۳-۱۴۴ ۲۰
۱۴۵-۱۶۹ ۲۴
۱۷۰-۱۸۰ ۲۶
۱۸۰-۱۹۰ ۲۷.۵
بیش از ۱۹۰ ۲۹

برای حرفه ای شدن دنبال بهترین انتخاب باش. برای بهترین انتخاب قبل از خرید به بلاگ راهنمای خرید دوچرخه آق بابا سر بزنید.