ریودوژانیروی برزیل، این روزا حال و هوایی بیشتر از یه بندر ساحلی زیبای همیشگی داره.
بیشتر از ده هزار ورزشکار و میلیونا تماشاگر به این شهر اومدن تا معتبر ترین اتفاق ورزشی که هر ۴ سال یه بار برگزار می شه و آوردگاه بزرگان ورزش جهان (به غیر از فوتبال) است رو از نزدیک ببینن. تهدیدات تروریسی و تراژدی ویروس زیکا دلیل شد تا موج انصرافا از شرکت در رقابتای این دور زیاد شه و بخاطر این، المپیک ۲۰۱۶ رو یکی از المپیکای عجیب در طول تاریخ برگزاری مسابقات می دونن.

واسه کاروان ورزشی اعزامی ایران هم به این رقابتا، المپیک ۲۰۱۶ ریو، المپیک تاریخیه. بنا به گفته مسئولان، تاریخی ترین و قوی ترین کاروان ورزشی اعزامی ایران در طول چند دهه گذشته، این دوره به رقابتا اعزام شده و همه امیدوارن که رکورد مدالای لندن ۲۰۱۲ تکرار شه.
حضور والیبالیستای ایران پس از ۴۵ سال در رقابتا، اولین حیرت زدگی المپیک واسه ایرانیان بود.

علاوه بر این، اگه تراژدی حیرت زدگی ساز لباسای بد ترکیب کاروان اعزامی ایران رو در رقابتای امسال مستثنی کنیم، یکی از شگفتیای این دوره، حضور آریا نسیمی خوشحال، شناگر ۱۶ ساله ۱۷۸ سانتیمتری ایرانیه که یکی از شگفتیای شنای ایران و آسیا هستش.
آریا نسیمی خوشحال، جوون ترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران حساب می شه که به رقابتای المپیک راه یافت.

(آریا نسیمی خوشحال، شناگر ایرونی حاضر در المپیک ۲۰۱۶ ریو)

آریا نسیمی خوشحال، براساس چیزی که برنامه بازیا نشون میده و موتور جست و جوی گوگل هم به اطلاع رسانی اون پرداخته، ۱۹ مرداد در ماده ۲۰۰ متر قورباغه باید رقابتای خود رو شروع کنه.
بیشتر از ۱۱ هزار صفحه در اینترنت، درباره آریا و  به خصوص حضور اون در رقابتای المپیک ۲۰۱۶ برزیل، به تولید خبر و گزارش و تصویر پرداخته ان و شاید آریا از این نظر، یکی از معروف ترین نوجوانان ورزشکار ایرونی درفضای سایبر باشه.

(گزارش موتور جست و جوی گوگل از زمان رقابت این ورزشکار جوون)

این حیرت زدگی ورزش ایران در رقابتای این دوره، قبل از این رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر قورباغه بزرگسالان رو با زمان دو دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه به نام خود ثبت کرده. شناگر جوون مشهدی، رأس ساعت ۵:۰۰ صبح چهارشنبه، ۱۳ مرداد از راه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) سفر خود رو واسه حضور در معتبرترین مسابقه ورزشی جهان شروع کرد.

اون یه هفته زودتر از شروع رقابتا، به این مسابقات رفت تا هم در مراسم رژه کاروان ورزشی ایران در ورزشگاه مارکانا حاضر شه و هم مانند مایکل فلپس، پر افتخار ترین ورزشکار تاریخ المپیک (با ۲۲ مدال)، خود رو با شرایط آب و هوایی برزیل وفق دهد.

(آریا نسیمی خوشحال، با لباس خاص کاروان ورزشی ایران)

بدنبال اختصاص یه سهمیه حضور در المپیک به شناگران ایران، فدراسیون جهانی شنا از “آریا نسیمی خوشحال” ملی پوش ۱۶ ساله کشورمون به صورت رسمی واسه حضور در این رقابت‌ها دعوت کرد.
نسیمی خوشحال که جوانترین عضو کاروان ایران در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی بود، قبل از این در مسابقات شنای جوانان جهان و مسابقات جهانی کازان هم حضور داشت و به خاطر همین اولویت اصلی فدراسیون جهانی واسه اختصاص سهمیه اعطایی به حساب می اومد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بازتاب جهانی فروش پایان نامه در ایران
آریا نسیمی خوشحال کیست؟

آریا نسیمی خوشحال با دریافت وایلد کارت از فدراسیون جهانی نماینده شنای ایران در ماده ۲۰۰ متر قورباغه در المپیک برزیل میشه. داداش آریا هم، دروازه بان واترپلوه و انگار خونواده نسیمی شادیا، عاشق شنا باشن و ورزشای آبی. اون قبلا به یکی از رسانه ها گفته بود که آرزو داره یه دکتر شه و البته با در نظر گرفتن پشتکارش، این آرزوی کوچیکی واسه جوون ترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک میشه.

(صفحه معرفی آریا نسیمی خوشحال در سایت رسمی رقابتای المپیک ۲۰۱۶ ریو – rio2016.com)

آریا که شاید مهمون سال آینده برنامه ماه عسل احسان علیخانی یا شهریور ماه ۹۰ عادل فردوسی پور هم باشه، ۱۳۷۸ در مشهد به دنیا اومد. از سن ۸ سالگی، یعنی همون سالی که مایکل فلپس، اسطوره شنای جهان، فعالیت در این رشته رو شروع کرد، تن به آب زد و به هدف قهرمانی، شنای حرفه ای رو دنبال کرد.

آریا قبلا گفته بود که در مقطع سوم دبیرستان و در رشته علوم تجربی تحصیل می کنه و با در نظر گرفتن این که در مدرسه تیزهوشون مشغول به تحصیله، با معدل ۱۹.۵ قبول شده.

ایشون در رقابتای آسیایی اینچئون هم به عنوان کم سن و سال ترین ورزشکار ایرونی شرکت کرد.
در مسابقات رده های سنی آسیا که سال گذشته در تایلند برگزار شد تونست به مدال برنز برسه.

نماینده شنای ایران در المپیک لندن عقیده داره که اگه یه ورزشکار می خواد در رشته ورزشی اش موفق باشه لازمه طبق برنامه پیش بره. برنامه ای که طی اون بتونه هم درس بخونه و هم ورزش کنه.
این کار نشدنی نیس فقط کافیه کمی تفریحات رو متعادل کنه تا موفق شه.

این نوجوون موفق کشورمون، تمرینات، اردوهای خارجی و دوری از خونواده رو سختیایی واسه افتخار آفرینی واسه کشور می دونه و میگه: واسه رسیدن به هدفم همه اونو تحمل می کنم.

اون گفته بود که تلاش می کنه بتونه رکورد خود رو در رده بزرگسالان جا به جا کنه اما حضورش در فینال، غیر ممکنه. اما، المپیک ریو با در نظر گرفتن سنی که داره براش یه تجربه س تا بتونه در آینده واسه تیم ملی کارای بزرگی بکنه.

آریا، عاشق اینستاگرام

آریا، عاشق اینستاگرامه. اون با ۸۷ پستی که ظرف ۲ سال گذشته منتشر  کرده، بیشتر از ۳ هزار دنبال کننده در اختیار داره که انتظار میره با معرفی بهتر این ورزشکار در رسانه ملی و افتخار آفرینیای ایشون، این رقم ظرف ۱۰ روز آینده به چندین برابر زیاد شه.

جوون ترین ورزشکار ایران اعزامی به این بازیها، آریا نسیمی خوشحال با ۱۶ سال سنه که در رشته شنا به رقابت می پردازه.   قادر میزبانی با ۴۰ سال سن سن بالا ترین ورزشکار ایران در این بازیا هستش.
اون در رشته دوچرخه سواری جاده کسب سهمیه کرده و با حریفان خود مصاف می کنه.