استفاده از رنگها در چاپ فاکتور

­­­­

 

برای اینکه بدانیم از رنگها چه استفاده هایی میتوانیم در چاپ فاکتور هایمان داشته باشیم در ابتدا توضیحاتی در باره فاکتور می دهیم.

فاکتور یک برگه سند تجاری است که در قبال فروش محصول یا ارائه خدمات فروشنده کالا برای خریدار صادر میکند و در آن مالکیت  کالا و تعداد و اقلام و حجم و گارانتی و دیگر موارد بیان شده میان فروشنده و خریدار در آن مشخص میشود . در واقع فاکتور یه  گواهی رسمی است که ثابت میکند این محصول توسط فروشنده به فروش رسیده و خریدار در قبال پرداخت وجه کالا و یا خدمات را تحویل گرفته است  فاکتورهای فروش فاکتور یا همان صورت حساب فروش ، یک برگه است که در آن نام محصول خریداری شده به همراه تعداد و قیمت آن نوشته میشود به طور کلی بخشهای اصلی که طراحی فاکتور را تشکیل میدهند باید شامل این موارد باشد : نام فروشگاه ،نام خریدار ،نام محصول خریداری شده ،تعداد محصول خریداری شده ،قیمت تکی محصول ،قیمت جمع کل محصولات ، تاریخ فروش . پس در نتیجه فاکتور یک اصل سند تجاری معتبر است  که قابلیت پیگیری هم دارد.

https://bit.ly/2kf9KdS

تاثیر رنگها بر فروش

دنیای رنگ ها بی نهایت است.رنگ ها همه مفهوم و معنای خاص خود را دارند و معنا بخش این دنیای بی نهایتند.آیا میتوانید تصورکنید در دنیا رنگی وجود نداشته باشد ؟ سیب قرمز نباشد ؟رز سرخ نباشد؟دریا آبی نباشد؟ واضح است که نمیتوانید ! زیرا رنگ ها معنا و هویت هر ماده ای  در دنیا هستند.

شاید الان درک بهتری نسبت  به اهمیت رنگ ها داشته باشید. زیرا رنگ ها تاثیر مهمی دارند در نوع تفکر و هیجانات و احساسات بشری . به عنوان مثال از رنگ قرمز برای ایجاد هیجان و انرژی استفاده میشود یا از رنگ آبی برای ایجاد آرامش و سکون بهره برده میشود.پس میتوان نتیجه گرفت استفاده از رنگ ها هم جایگاه مخصوص به خود را دارد.برای همین حتما تا به حال متوجه شده اید چرا در بیمارستان از رنگ آبی و سفید استفاده میشود؟

یا در ساختمان مرکزی گوگل از پلیت های رنگی مختلفی برای تحریک خلاقیت کارمندان استفاده میشود . با پیشرفت تکنولوژی و علم اپتومتری دانشمندان دریافته اند که چشم ها به جهت رنگ ها متمایل میشوند و توجه فرد به رنگ ها جلب می‎شود . پس از این ویژگی چشم ها در مسائل مختلفی بهره برده می‎شود که عرصه تبلیغاتی نیز یکی از آن ها است . برای مثال میتوان به تبلیغات کوکا کولا یا مک دونالد اشاره کرد.

حتی در زمینه اسناد هم این مساله قابل توجه  بوده است .در نامه های رسمی از رنگ سفید  با سربرگ استفاده میشود ، یا در کارت های ویزیت از رنگ های شاینی با پیگمنت  بالا استفاده میشود .هم چنین درطراحی بروشورها می توان از پلت های رنگی مختلف استفاده کرد. رنگ به عنوان عنصر بصری در گرافیک اسناد امنیتی  نیز امری بسیار مهم است که هم ارزش زیبایی شناسی و روان شناختی، از لحاظ ماهیت رنگ دارد و هم می تواند به نحوی در بحث امنیتی، جنبه کاربردی آن را بررسی کرد.رنگ ها در اسناد مختلف، هم به شکل رنگ چاپی (مرکب) به کار می روند که برای عموم مردم ملموس است و هم به صورت اپتیکی قابل مشاهده هستند. منظور از رنگ های اپتیکی، انواع سازه های نوری مثل هولوگرام ها (با تنوع فراوانی که در رنگ و نوع فویل دارند) می باشد که دارای چرخش نوری و رنگ های اپتیکی جذابی هستند . نباید فراموش کرد که ایجاد هارمونی رنگ در اسناد امنیتی، به خصوص اسناد بانکی (اسکناس و چک پول) بسیار دشوار است. چرا که هماهنگی بین تمام ویژگی های امنیتی طراحی شده، برای  یک پارچه دیده شدن  بخشی از وظایف رنگ است و بیننده نباید آیتم ها را مجزا ببیند. علاوه بر این، رنگ ها در اسناد  باید حس امنیت را در مخاطب ایجاد کنند به همین دلیل همیشه از رنگ های خاموش و سنگین برای طراحی اسکناس ها استفاده می شود.

از لحاظ کاربردی رنگ ها قابل استفاده هستند و امنیت سند را نسبت به سیستم های کپی و اسکن تضمین کند. برای دست یابی به این مهم، نرم افزار های طراحی موجود و معتبر (مثل JURA و FORTUNA) ، یک چارت رنگی به طراح ارائه می دهد که با قرار دادن آن رنگ ها، در کنار هم، ترکیبی متضاد به وجود می آید که اسکنر ها و دستگاه های کپی به علت دیجیتال بودن سیستم کاریشان، توانایی بازسازی آن ها را ندارند.

در واقع دستگاه ابتدا یک رنگ بازسازی می کند، ولی رنگ بعدی (طبق چارت نرم افزار) که بلافاصله پس از آن چاپ شده است را نمی تواند بازسازی کند، چرا که این دو رنگ، مکمل یک دیگر هستند و عناصر سازنده آن ها به شدت متفاوت است. در نهایت دستگاه با هر میزان دقت، در بازسازی این دو رنگ دچار مشکل می شود.

یا حتی در چاپ فاکتور ها میتوان گفت این مساله بسیار صادق است .شاید فکرکنید رنگ در فاکتورها چه  معنایی میتواند داشته  باشد !؟ اما باید گفت درفاکتورهای رسمی از رنگ های آبی-زرد-سبز-قرمز-صورتی استفاده میشود.

یا در فاکتور های اطلاعات بیشتر راجع به چاپ فاکتور را می توانید در اینجا بخوانید.

البته کیفیت رنگ های مورد استفاده و همچنین تخصص چاپگر و چاپخانه در ترکیب رنگ ها و تینت و شدت رنگ ها بسیار مهم و تاثیر گذار است . ازدیگر مسائل تاثیر گذار در رنگ و کیفیت رنگ و هم چنین کاغذ های  رنگی مورد استفاده در فاکتور ،ماشین های چاپ است.

اگر کیفیت ماشین های چاپگر پایین باشد یا دچار فرسودگی باشند هم هزینه بر هستند هم وقت و تایم زیادی از چاپ خانه میبرند و باعث افت کیفیت و سرعت کار میشوند.صاحبان کسب و کار بخاطر اینکه در وقت و هزینه خود اولویت های مهمی تر از صبرکردن برای چاپ فاکتور فروش دارند . لذا سفارش فاکتور خود را به شرکت های تخصصی چاپ میدهند . تا پرستیژ و اعتبار شرکت خود را افزایش داده و به تجربه همکاری خود با شرکت های حرفه ای بیفزایند.

مجموعه  چاپ فاکتور متین با داشتن کادری مجرب و متخصص و سابقه طولانی در عرصه چاپ وپیشرفته ترین ماشین های چاپ و متخصصین در امور چاپ بهترین هم قدم و شریک تجاری برای رشد و پیشرفت کسب وکارها وسازمان ها است.​

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *