Cucumber For Puffy Eyes

وقت اون هستش که با چشمای پف کرده خداحافظی کنین و با صورتی قشنگتر روزتون رو شروع کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ پف چشم واقعا چیه؟ این مشکل می تونه به دلیل التهاب و خستگی لنفاوی و یا بالا رفتن زیادتر از اندازه وزن آب بدن اتفاق بیفته. چیکار کنیم که این کیسه ها به مدت زمان طولانی از زیر چشمامون محو شن؟ باید مقدار زیادی آب بخورین تا سموم بدنتون دفع شه، اندازه مصرف نمک رو محدود کنین و مقدار زیادی غذاهای ادرار آور بخورین تا آب اضافی از بدنتون خارج شه و البته کمی هم بخوابین!

می خواین در کمترین زمان ممکن پف چشما رو بخوابونین؟ با به کار گیری این ترفندها که همه آرامش بخش و خنک کننده هستن با کمترین تلاش از تورم چشم خود جلوگیری کنین.

  1. آلوئه ورا

آلوئه ورا پر از ویتامین E و آنتی اکسیدانه و به عنوان یه آرامش دهنده به پوست و افزایش دهنده بازسازی سلولا شناخته می شه. خواص ضد التهابی آلوئه ورا به کاهش پف زیر چشما کمک می کنه. با مالیدن ژل برگای تازه آلوئه ورا به استخون دور چشم می بینید که بدون این دست اون دست کردن پلکا و مژها احساس تازگی می کنن.

  1. چای بابونه کیسه ای

به مدت پنج دقیقه از چای بابونه کیسه ای سرد شده به عنوان ماسک چشم استفاده کنین. محتوای شامل کافئین و آنتی اکسیدان به جمع شدن و حجم گرفتن پوست دور و بر چشم کمک می کنه و جریان خون رو زیاد می کنه پس پف این منطقه کامل گرفته می شه.

  1. قاشق سرد

یه روش قدیمی اما موثر. اگه زمان دارین دو قاشق غذا خوری فلزی رو داخل فریزر یخچال بذارین تا خنک شن اما اگه زمان ندارین هر دو رو زیر آب سرد بگیرین. بعد دراز بکشین و قسمت انحنا دار قاشقا رو به مدت یه دقیقه روی چشمای بسته خود بذارین. سرما رگای خونی رو منقبض می کنه پس تورم کاهش پیدا می کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ارائه الگویی برای محاسبه شاخص30 شرکت برتر و مقایسه آن با شاخص 50 شرکت فعالتر و30 …

  1. کرم چشم سرد شده

اگه مرتب با مشکل پف کردگی چشما درگیر هستین، کرم چشمتون رو در یخچال نگهداری کنین. با این کار وقتی کرم می مالید، مواد اکتیو اون سخت تر کار می کنن. پیشنهاد می کنم از کرم چشمی استفاده کنین که شامل ترکیبات منقبض کننده باشه.

  1. ماساژ ضد پف

ماساژ دادن با دست یکی از بهترین روش ها واسه بهبود جریان خون در دور و بر چشم و در نتیجه افزایش تخلیه مایعات اضافی از اون ناحیه س. با این حال چون بافت دور و بر چشم بسیار حساسه حواستون باشه که چقدر فشار میارید. واسه انجام این کار وقتی کرم چشم می زنید اول با انگشتان دست خود به آرومی روی قسمت پایی چشم بزنین، بعد انگشت رو روی منطقه نگه دارین و به آرومی جهت کمک به خالی شدن پف، انگشتتون رو روی منطقه بکشین. بعد اول با زدن چند ضربه با انگشت روی استخون ابرو پوست پلک بالایی رو به آرومی بالا بکشین.

چیجوری از پوست دور چشم مراقبت کنیم؟

ترفندهای زیبایی صورت

بازنشر دکتر کرمانی زیبایی چشم سلامت پوست