گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکسل ال رو میشه بهترین نماینده های اندرویدی در دنیای موبایل دونست. هر سال تماشاگر ترکیب قوی ترین سخت افزار موجود و پیشرفته ترین قابلیتای نرم افزاری به شکل خونواده پیکسل هستیم که حتی آینده اکوسیستم اندروید رو هم تا حدودی مشخص می کنن، چون نسخه پایانی جدیدترین اندروید رو به همراه دارن. در این مطلب می خوایم بررسی گوگل پیکسل ۳ رو از نگاه سایتای معتبر دنیای تکنولوژی مرور کنیم. با سایت ما همراه باشین.

بهترین دوربین موبایل در کالبدی بهتر

سایت ورج بررسی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال رو با نکته جالبی شروع می کنه؛ اینکه ریک استرلو -مدیر ارشد سخت افزار گوگل- در زمان معرفی این گوشی حتی یه بار هم کلمه اندروید رو به کار جنگ. به نظر «دیتر بون» نویسنده ورج، پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال فقطً گوشیای اندرویدی نیستن، بلکه گوشیای گوگل هستن و دریایی از قابلیتای نرم افزاری و هوشمند گوگل رو به همراه دارن.

نویسنده مورد بحث، پیکسلای امسال رو یه جور بروزرسانی میان نسلی می دونه، درست مانند آیفونای سری S که نسبت به نسل قبلشون بهینه سازی می شدن. یکی از قابل لمس ترین برتریای پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال نسبت به مدلای سال قبل، افزایش قابل توجه کیفیت ساخت اوناس تا در آخر پیکسلا به اندازه قیمتشان، حس یه محصول پریمیوم رو هم به کاربر منتقل کنن. گوگل هم اینکه امسال نمایشگرهای اولد بسیار باکیفیتی رو در پیکسلا استفاده کرده تا مشکلات سال قبل رو به دست فراموشی بسپارد.

حاشیه های تقریباً زیاد پیکسل ۳ (در مقایسه با پرچمداران دیگه شرکتا) و حضور ناچ بزرگ در پیکسل ۳ ایکس ال رو میشه از مشکلات این گوشیا دونست، هرچند طبق گفته نویسنده ورج به سرعت به اونا عادت می کنین. خش پذیری روکش مات پشت بدنه و محدودیت عرضه این گوشیا رو هم باید به نقاط منفی اونا اضافه کرد.

در آخرً ورج با دادن امتیاز ۸٫۵ از ۱۰ به این دو گوشی، میگه اگه پیکسل ۲ دارین، خیلی از قابلیتای جدید رو از راه بروزرسانی نرم افزاری دریافت می کنین و خریدن پیکسل ۳ توجیه زیادی نداره، ولی اگه به دنبال بهترین تجربه اندروید و بهترین دوربین حال حاضر در دنیای موبایل هستین، گزینه ای جز پیکسل ۳ پیش روتون نیس.

وقتی سخت افزار زیر سایه نرم افزار میره

سایت انگجت، پرچمداران جدید گوگل رو گوشیایی می دونه که با اینکه ویژگیای جدید عجیبی ندارن، ولی بازم فوق العاده ان. «شرلین لو» نویسنده بررسی این سؤال رو مطرح می کنه: اگه تموم قابلیتای جدید پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال ریشه نرم افزاری دارن و کم کم به گوشیای قدیمی تر راه پیدا می کنن، خریدن مدل جدید توجیهی داره؟

انگجت در جمع بندی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال میگه با اینکه بهترین قابلیتای جدید این دو گوشی، نرم افزاری هستن و در آخرً در اختیار کاربران پیکسلای قدیمی هم قرار می گیرن، اما این موضوع چیزی از ارزش خرید اونا کم نمی کنه. پرچمداران جدید گوگل با طراحی قشنگتر، کیفیت ساخت عالی، نمایشگر فوق العاده و دوربین حرفه ای، به اندازه ای شما رو راضی می کنن که ۱۵۰ دلار زیاد شدن قیمت نسبت به نسل قبل رو از یاد ببرین. ناچ بسیار بزرگ پیکسل ۳ ایکسل ال یکی از نکات منفی برجسته این گوشیه ولی اگه بتونین از اون بیخیال شین، محصولی فوق العاده با بهترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روز رو در اختیار دارین.

به گفته نویسنده سایت انگجت، گوگل اجناس سخت افزاری پریمیومی مثل پیکسل بوک و پیکسل C رو معرفی کرده اما موبایل هاش هیچ وقت به این سطح نرسیده ان. تخصص اصلی گوگل در بحث نرم افزاره و این توانایی رو خوب در پیکسل ۳ به اثبات رسونده. در آخر این دو گوشی با اینکه جهش بزرگی در بخش سخت افزار گوگل نیستن، ولی شک نداشته باشینً پلتفرمی عالی واسه نشون دادن قابلیتای نرم افزاری غول دنیای تکنولوژی هستن. پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال به ترتیب ۹۰ و ۸۹ امتیاز از کل ۱۰۰ امتیاز رو از انگجت گرفتن.

دوربین عالی با طراحی جدید و قشنگتر

سایت Trusted Reviews سومین تلاش گوگل واسه سخت گوشی یعنی پیکسل ۳ رو به خاطر دوربین فوق العاده و طراحی جدید و قشنگتر، به طور کاملً موفقیت آمیز می دونه. «مکس پارکر» نویسنده این مطلب میگه با اینکه پیکسل ۳ در ظاهر شباهت زیادی به پیکسل ۲ داره ولی وقتی که اونو در دست بگیرین فرق رو احساس می کنین.

اون میگه شیشه مات پشت بدنه به خصوص در رنگای سفید و صورتی جذابیت زیادی به این گوشی داده و باعث شده تا کمتر کثیف شه، اما طبیعتاً لغزندگی و شکنندگی بیشتری نسبت به مدلای قبلی داره. هم اینکه پیکسل ۳ با نمایشگر بدون ناچ به مراتب قشنگ تر از پیکسل ۳ ایکس اله. به نظر پارکر، نمایشگر این گوشی فوق العاده س و نمیشه نقطه ضعفی رو در اون پیدا کرد، جز اینکه از نظر بیشترین حد روشنایی به رقبای اصلی یعنی آیفون XS یا گلکسی S9 نمی رسه، ضمن اینکه بعضی وقتا چاره ای ندارین روشنایی رو به شکل دستی تنظیم کنین.

یکی دیگه از چند تا نکته مهم در مراسم رونمایی پیکسلای امسال این بود که گوگل اصلاً صحبتی از سخت افزار به میان نیاورد. شایدً به نظر گوگل بهینه سازیای نرم افزاری واسه استفاده حداکثری از همین سخت افزار بسه، ولی روشنه که پیکسلا از نظر قدرت سخت افزاری هیچ وقت به آیفونای همون سال نمی رسن.

کیفیت و قدرت بالای اسپیکرهای استریو و هم اینکه ویبره قوی تر نسبت به قبل هم از امتیازات دیگه پیکسل ۳ هستن. به گفته پارکر اگه می خواین در طول روز خیالتون از واسه شارژدهی باتری راحت باشه، باید به سراغ پیکسل ۳ ایکس ال برید چون پیکسل ۳ در صورت استفاده سنگین شایدً به پایان روز نمی رسه.

سایت «تراستد ریویوز» در کنار همه ویژگیای خوب پیکسل ۳ مانند طراحی خوب، نمایشگر عالی، دوربینای فوق حرفه ای و اندروید کامل، از دست دادن فیس آنلاک و خش پذیری بدنه رو در گروه نکات منفی اون قرار میده.

تماشای زیبایی اندروید در پرتو جدید ترین گوشی گوگل

این نوشته را هم از دست ندهید :   سرویس یخچال و فریزر امرسان

بررسی سایت «اندروید سنترال» این جوری شروع می شه که پیکسلای جدید از پایهً فرق خاصی با نسلای قبلی ندارن و از فلسفه برابری استفاده میکردن، مخصوصا اینکه پیکسل ۲ هم اندروید ۹ رو دریافت کرده و خیلی از قابلیتای جدید از جمله موارد مربوط به دوربین رو به دشت می کنن. گوگل علاقه ای نداره که فقطً به خاطر متفاوت بودن، دست به تغییر بزنه. پس در پیکسل ۳ بیشتر تماشاگر رفع ایرادات جزئی نسل قبل هستیم تا ویژگیای انقلابی.

«اندرو مارتونیک» نویسنده این مطلب، ناچ بزرگ پیکسل ۳ ایکس ال رو خیلی آزاردهنده نمی دونه، چون از طرفی گوشیای زیادی با بریدگی نمایشگر در بازار وجود دارن و از طرف دیگه، پس از چند روز استفاده اصلاً متوجه حضور ناچ نمی شین. چیزی که خیلی راحت به چشم میاد، افزایش فوق العاده کیفیت صفحه نسبت به نسل قبله و حالا پیکسلا می تونن از این دید با پرچمداران دیگه رقابت کنن.

مارتونیک با اشاره به کیفیت فوق العاده بلندگوهای استریو در پیکسلا، میگه قدرت بلندگوهای پیکسل ۳ حدود ۱۰ درصد کمتر از پیکسل ۳ ایکس اله. گوگل هم اینکه به دو، سه یا حتی چهار دوربین در پشت بدنه احتیاجی نداشته و همه کار رو فقطً با یه دوربین انجام میده، اونم بهتر از بقیه. در واقع به نظر گوگل بخش مهم کار در نرم افزاره و نه در سخت افزار و این باور رو در عمل هم به اثبات رسونده.

با اینکه پیکسل ۳ لنز ثانویه واسه بزرگنمایی اپتیکال در اختیار نداره، ولی فناوری Super Res Zoom به شکل مؤثری این کمبود رو پوشش میده. به گفته مارتونیک، با پیکسل ۳ نمی تونین بد عکس بگیرین و حتی ضعیف ترین عکسای این گوشی از متوسط دنیای موبایل بسیار بالاتر هستن. اون البته اشاره میکنه که اپلیکیشن دوربین پیکسل ۳ بعضی وقتا با تأخیر و کندی همراه س و اپ دوربین پرچمداران سامسونگ رو از نظر پایداری و سرعت، بهتر می دونه.

از نظر نرم افزاری، مارتونیک هم مثل بقیه نویسنده ها، اندروید گوگل رو بهترین و کامل ترین نسخه اندروید در دنیای موبایل می دونه که هم کار کردن با اون ساده س! و هم امکانات فوق العاده ای رو در اختیارتون میذاره. در آخر، اندروید سنترال با امتیاز ۴٫۵ از ۵، گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال رو مطمئنا بهترین گوشیای اندرویدی حال حاضر می دونه.

تا سه نشه بازی نشه

نویسنده این سایت، انسجام و ترتیب و اراده قوی در پیش بردن کارا گوگل در سه نسل از گوشی هاش رو می ستاید و میگه برخلاف نسلای قبل، این بار تماشاگر اخبار زیاد از مشکلات پیکسل ۳ نخوایم بود. البته همونجوریکه میدونید تا حالا گزارشاتی در مورد ذخیره نکردن تصاویر یا مشکل در مدیریت حافظه منتشر شده و شایدً به مرور تماشاگر مشکلات جزئی بیشتری باشیم.

«استفن هیل» نویسنده این مطلب هم تأکید می کنه که ناچ بزرگ نمایشگر پیکسل ۳ ایکس ال در نگاه اول رو مخه اما در استفاده روزمره خیلی مشکلی ایجاد نمی کنه. با این حال، گوگل به اندازه اپل نتونسته بریدگی نمایشگر رو توجیه کنه و به خاطر وجود ناچ، امکانات خاصی رو در اختیار کاربر قرار نمی ده، به خاطر همین شاید بهتر بود که گوگل خیلی راحت سوار این قطار بی آخرسر نمی شد.

هیل بزرگ ترین فرق پیکسلای جدید نسبت به نسل قبل رو در نمایشگر اونا می دونه که کیفیت فوق العاده ای دارن، و پیکسل ۳ ایکس ال به خاطر ابعاد بزرگ و تراکم پیکسلی بیشتر، انتخاب بهتری میشه. اونم اینکه میگه طراحی ساده و زیبای پیکسل ۳ این احساس رو در شما به وجود می آورد که انگار آیفونا و گلکسیا زیادی خودشون رو جدی گرفتن.

نویسنده این بررسی میگه موتور هپتیک پیکسل ۳ به مراتب پیشرفت یافته و بازخورد قوی ولی باحالی به شما میده، اما هنوز تا Taptic Engine آیفون که واسه اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد فاصله داره. شاید اپل این فناوری رو به شکل پتنت ثبت کرده تا دیگه شرکتا نتونن خیلی راحت ازش استفاده کنن. نکته باحال دیگری که هیل به اون اشاره میکنه، مجموعه پس زمینه های فوق العاده زیبای پیکسل ۳ه که اکثراً متحرک هستن و بعضی از اونا با نمایشگر همیشه روشن هم سازگارند، یا در زمانای جور واجور روز تغییر می کنن.

در آخرً ۹to5Google میگه با اینکه بیشتر قابلیتای پیکسل ۳ در دیگه پرچمداران بازار هم پیدا می شه، ولی هیچ گوشی دیگری رو پیدا نمی کنین که همه این کارا رو خوب پیکسل ۳ بکنه. از طرفی گوگل برخلاف دیگه شرکتا خیلی تلاش نکرده تا گوشی متمایزی با طراحی انقلابی عرضه کنه، بلکه بیشتر روی ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن به شکل اکوسیستم اندروید و دستیار هوشمند کار کرده.

بازم بهترین دوربین دنیای موبایل

سایت TechRadar میگه پیکسل ۳ در کنار داداش بزرگش زوج قدرتمندی رو در دنیای اندروید تشکیل داده و فقط با یه دوربین ۱۲٫۲ مگاپیکسلی، عکسای بهتری نسبت به رقبا می گیرن. به گفته «مت سوایدر» نویسنده این بررسی، نذارین فهرست مشخصات روی کاغذ شما رو فریب دهد؛ اینکه به چه دلیل پیکسل ۳ فقط ۴ گیگابایت رَم و یه دوربین داره در حالی که رقبا دست کم به ۶ گیگابایت رَم و چند دوربین مجهز شدن. گوگل خیلی راحت ثابت می کنه که سخت افزار قوی لازمه، ولی کافی نیس.

سوایدر عقیده داره پرچمداران سامسونگ و ال جی عکسای شفافی نمی گیرن و در نور کم هم کارکرد خوبی ندارن [البته تجربه ما با پرچمداران این دو شرکت اینطور نبوده] و آیفون XS هم رنگا رو گرم تر از حالت عادی ثبت می کنه، ولی گوگل پیکسل ۳ در هر شرایطی عکس خوبی تحویل شما میده. اگه اهل سفرهای گروهی و حضور در مکانای تاریخی هستین، دوربین سلفی ثانویه با لنز عریض به طور کاملً خوشحال کننده میشه اما باید دقت کنین که در این حالت عکسا در دو طرف خمیده می شن.

شارژدهی کمتر از انتظار پیکسل ۳ یکی از تک و توک نکات منفی این گوشیه و به گفته سوایدر اگه به دنبال باتری قوی تر هستین چاره ای جز انتخاب پیکسل ۳ ایکس ال ندارین. پس اگه به دنبال بهترین دوربین در دنیای موبایل با قیمت مناسب (طبق استانداردهای سال ۲۰۱۸) هستین، پیکسلای جدید گوگل بهترین گزینه ها پیش روی شمان.