قفل دیجیتال یا الکترونیک قفلی است کـه بـر روی انواع درب‌های ورودی ساختمان یا آپارتمان و یا محل کار به منظور دسترسی سریع و آسان، افزایش امنیت، زیبایی و قفل نمودن انواع درب ها نصب می‌گردد و با سیستم‌های متنوع امنیتی که در آن بکار رفته آرامش خاطر و امنیت هر چه بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

یکی از ویژگی های قفل دیجیتال این است که هنگام بسته شدن درب به صورت اتوماتیک قفل می شود و تا زمانی که درب قفل است از بیرون ساختمان کسی نمی تواند بدون مجوز وارد شود اما از داخل ساختمان این امکان خروج وجود دارد فقط کافی است دستگیره را پایین بکشید تا در باز شود و پس از بستن درب مجددا درب به صورت خودکار قفل شود.

در صورتی که قفل را به ریموت کنترل مجهز کرده باشید می توانید از آن به عنوان مجوز برای ورود و خروج ساختمان استفاده کنید. با توجه به این ویژگی ها قفل های دیجیتال یا الکترونیک در نوع خود گزینه ی بسیار مناسب در جهت کنترل رفت و امد به خصوص در اماکن عمومی مانند ادارات و هتل هاو غیره می باشد.

دستگیره دیجیتال و قفل اثر انگشتی یکی از انواع قفل دیجیتال به شمار می رود.

 

در واقع قفل های مکانیکی جای خود را به قفل هایی با ظاهر متفاوت و مکانیزم الکترونیکی یا قفل الکترونیکی و دیجیتال داده است. به نقل دیگر می توان قفل دیجیتال را سیستمی دانست که بر پایه یکی از مکانیزم های شناسایی رمزی، کارت های مغناطیسی، اثر انگشت و یا مگنت، تگ، درب منازل را باز و بسته می نماید که این یکی از مزایای قفل هوشمند یا دیجیتال می باشد.

قفل دیجیتال چیست؟

سیستم امنیتی قفل هوشمند یا الکترونیک دارای سیستم های امنیتی پیشرفته ای می باشند که در اصل امنیت محل سکونت شما و یا کسب و کار شما را افزایش می دهند که عبارتند از :
۱- سیستم ضد شوک: اگر با وارد کردن ولتاژ غیر مجاز را به قفل دیجیتال وارد کنید سیستم بصورت خودکار به مدت چند ثانیه خاموش می شود .
۲- سیستم ضد سرقت: اگر رمز عبور را چندین بار اشتباه وارد کنید یا به درب یا قفل هوشمند دیجیتال ضربه ای وارد کنید آلارم یا زنگ خطر دستگاه به صدا در می اید.
۳- سیستم اعلام حریق: در صورت ایجاد آتش سوزی در محل، دستگاه به شما هشدار می دهد.
۴- مجهز به قفل امنیتی: با فعال کردن سیستم امنیتی قفل الکترونیک کسی حتی با داشتن کارت و رمز بدون اجازه شما نمی تواند به قفل هوشمند دسترسی پیدا کند
۵- مجهز به قفل کودک: یکی از دیگر مزایای این سیستم اینست که به شما کمک می کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودکان خود از منزل نباشید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   خرید عسل طبیعی هزارگیاه 

قفل هوشمند یا دیجیتال چه قابلیت و یژگی دارد ؟

یکی از ویژگی های قفل دیجیتال یا الکترونیک  این است که بدون اینکه نیاز به همراه داشتن کلید باشید و نگران از مانده پشت درب منزل برای مدتهای مدید می توانید به راحتی با باز کردن درب به شیوه ای بیان شده درب محل سکونت یا محل کار خود را به راحتی بدون زمان زیاد سریع و آسان باز کنید قابلیت های قفل دیجیتال یا هوشمند عبارتند از :
۱- باز کردن درب با اثر انگشت
۲- باز کردن درب با تگ یا کارت
۳- باز کردن درب با تگ یا کارت