.estp-changedby-essin a{color:1E3FDB# !important}

بی تردید همه ما در زندگی خود دو مورد را می شنویم. یکی این است که “برای آینده چه برنامه ای دارید؟” و دیگری این است که “شما باید از قلب خود پیروی کنید و اشتیاق خود را دنبال کنید!”

اولی می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، در حالی که دومی احساس <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%81%d8%b3/" title="اعتماد به نفس“>اعتماد به نفس و الهام بخشی به ما می دهد. من درباره شما اطلاعی ندارم ، اما وقتی شخصی به من می گوید رویاهام را دنبال کن یا اشتیاقم را دنبال کن ، من تمایل دارم یخ بزنم. چگونه باید این کار را انجام دهم؟ اگر دنبال کردن اشتیاق من به این معنی باشد که شغل 9-5 خود را ترک کنم و رئیس خودم باشم؟ چگونه خودم پول می دهم؟ چگونه زنده بمانم؟

این سوالات با فهرست بندی ترسناک تر و شدیدتر می شوند ، اما مهم نیست تعداد آنها چقدر است ، یک چیز باقی می ماند: چگونه می توانم به دنبال علاقه خود ادامه دهم؟

“دنبال اشتیاق خود” یک عبارت بیش از حد ساده است.

علیرغم همه ترس ها و تردیدها ، من یاد گرفته ام که به خودم ایمان داشته باشم و قدم هایی برای شروع پیروی از احساساتم بردارم. آهسته شروع کرده ام ؛ من هنوز یک کار ثابت و تمام وقت دارم. و مطمئن هستم که شغلی که در آن مشغول هستم به من امکان می دهد از مغز راست خود به طور مکرر استفاده کنم.

من مکانهایی را پیدا کرده ام که به سازش نیاز دارم. من هیچ وقت شغلی را که در آن آخر هفته کار می کنم قبول نمی کنم. من برای نوشتن و خلاقیت به آن زمان نیاز دارم. اما از طریق پی بردن به این که سازش متوجه شده ام “دنبال علاقه خود باشید” یک جمله بیش از حد ساده است. ما باید در انتخاب شغل خود توجه بیشتری داشته باشیم.

دنبال کردن اشتیاق شما به این معنا نیست که باید همه جانبه باشید.

وقتی بچه بودم ، می خواستم <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9/" title="دامپزشک“>دامپزشک شوم چون عاشق حیوانات بودم. سپس می خواستم عضو گروه اسپایس گرلز باشم چون عاشق آواز خواندن بودم و فکر می کردم آنها جالب ترین کفش ها را دارند. با گذشت زمان ، من تصمیم گرفتم که طراح مد شوم و تمام لباس های خودم را بسازم.

با بزرگ شدن ، من از این عادت تغییر برنامه های روزانه خود خارج شدم. من هنوز عاشق خوانندگی هستم ، بنابراین یک گروه دارم. ما تعطیلات آخر هفته را اجرا می کنیم ، این دلیل دیگری است که من یک حرفه تمام وقت را قبول نمی کنم که باعث می شود من شنبه و یکشنبه کار کنم. من همچنین عاشق نوشتن هستم ، به همین دلیل است که در <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ba%d8%aa/" title="اوقات فراغت“>اوقات فراغت کار آزاد دارم و رمان می نویسم. من هنوز می توانم کارهایی را انجام دهم که کاملاً دوستشان دارم بدون اینکه دستمزد ثابت خود را رها کنم. و البته ، هدف بلند مدت این خواهد بود که این علاقه ها شغل اصلی من باشد.

وقتی شخصی به شما می گوید که از اشتیاق خود پیروی کنید احساس انگیزه بالایی می کنید؟ صبر کنید ، ابتدا باید این 7 سوال را از خود بپرسید.

وقتی می خوانم ، مردم به من می گویند برای مسابقه خوانندگی واقعیت تست بزن. این برای آنها بسیار شیرین است ، زیرا می دانم این بدان معناست که آنها فکر می کنند من باید مشهور شوم ، اما در حال حاضر بسیار خوشحالم که موسیقی را آنطور که می خواهم انجام می دهم. و وقتی من شعر یا نوشته های دیگری منتشر می کنم ، مردم می پرسند چرا من این کار را تمام وقت انجام نمی دهم. در حال حاضر ، ترس از ناشناخته ها گاهی اوقات من را عقب می اندازد. یعنی نمی دانم حقوق بعدی من از کجا و از کجا خواهد آمد. این تنظیمات برای من کار کرده است و این به این دلیل است که می دانستم چه سوالاتی را باید از خودم بپرسم.

  • وقتی به آنچه علاقه دارم فکر می کنم ، آیا این فقط یک چیز است؟ اگر مثل من هستید و به چیزهای زیادی علاقه دارید ، به آن احترام بگذارید! اگر احساس می کنید به استعدادها یا سرگرمی های متعددی علاقه دارید ، احساس نکنید که برای تعقیب دیگری باید یکی را رها کنید. فقط به این دلیل که کسی به شما می گوید “شما باید یک شغل مبتنی بر اشتیاق در اینجا داشته باشید” ، این بدان معنا نیست که شما باید خود را در موقعیت ترسناک قرار دهید و به زودی یک قدم از ایمان بردارید.
  • آیا آنقدر خوب هستم که بتوانم از بین دیگران متمایز شوم؟ شاید شما علاقه زیادی به طراحی بازی های ویدئویی دارید. افراد زیادی همین کار را دنبال می کنند ، اما شاید شما توانایی طبیعی برای انجام کاری را داشته باشید که سالها تحصیل آن برای فهمیدن آن طول می کشد. اجازه ندهید از روی اشتیاق با شما صحبت شود فقط به این دلیل که رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد. اگر کسی به شما بگوید این کار را دنبال کنید ، بدیهی است که پتانسیل شما را می بیند. از تشخیص آن در خود نترسید. و اگر احساس می کنید هنوز به اندازه کافی خوب نیستید ، چگونه می توانید بر بهبود مهارت های خود تمرکز کنید؟
  • آیا واقعاً می توانم اشتیاق خود را به حرفه تبدیل کنم؟ این سوالی است که احتمالاً هر روز از خود می پرسید. بله ، من عاشق آواز خواندن هستم ، اما اگر برای مسابقه امتحان کنم ، آیا می بازم؟ من عاشق نوشتن هستم ، اما اگر کتابی را برای چاپ ارسال می کردم ، آیا آنها به آن می خندیدند؟ وقتی صحبت از موضوعی است که به آن علاقه دارید ، تبدیل شدن به آن از یک سرگرمی به یک کار حرفه ای سخت و تلاش نیاز دارد. در حال حاضر ، راه هایی را پیدا کنید تا سرگرمی های خود را در شغل خود بگنجانید. به عنوان یک تکنیکنویسنده ، من می خواهم برای زندگی بنویسم اما هنوز عضلات راست مغزم را خلق می کنم وقتی که به ایجاد الگوها و مستندات کلی می رسیم. چشم انداز نقش بزرگی دارد!
  • آیا من درک کاملی از صنعت مربوط به علاقه ام دارم؟ گاهی اوقات ، پاسخ منفی است. حتی اگر شما عاشق چیزی هستید که علاقه زیادی به آن دارید ، صنعتی که همراه آن است ممکن است نیاز به سالها آموزش و آموزش داشته باشد. این نباید به طور خودکار شما را از تعقیب آن باز دارد. قبل از انجام این جهش ، مطمئن شوید که گزینه های خود را بسنجید. اگر احساس نمی کنید که امروز به اندازه کافی می دانید ، آیا می توانید فردا خود را آموزش دهید؟
  • آیا می توان اشتیاق من را به شکل دیگری تغییر داد؟ هنگامی که ما سعی می کنیم حرفه ای را از موضوعات مورد علاقه خود بسازیم ، معمولاً تمرکز بسیار محدودی را ایجاد می کنیم. وقتی دنبال کار بودم ، می دانستم که می خواهم بنویسم. بنابراین ، من البته به دنبال مشاغلی بودم که از کلمه “نویسنده” برخوردار باشند. من هرگز تصور نمی کردم که در مقام نویسنده فنی قرار بگیرم ، اما این راهی عالی برای ترجمه آنچه دوست دارم به کاری که می توانم در آن پولدار شوم ، تبدیل شد. اگر معتقد هستید ، می توانید یک مقاله نویس مشاور ، یک سخنران عمومی یا یک سیاستمدار باشید. وقتی به آینده شما می آید ، کورکنی نکنید.
  • آیا می توانم از خودم حمایت کنم اگر اشتیاقم را به حرفه خود تبدیل کنم؟ می دانم احتمالاً به نظر می رسد که در این مورد تظاهر می کنم ، اما این مربوط به حفظ خود است. اگر بتوانید کاری را که دوست دارید انجام دهید ، عالی است! اما آیا قبض ها را پرداخت می کند؟ آیا می توانید غذا را روی میز نگه دارید؟ آیا مایحتاج اولیه را پوشش می دهید و پول کافی برای بیرون رفتن با دوستان دارید؟ ناراحت کننده است که فقط به موفقیت مالی توجه کنید. به نظر می رسد عشق را برای <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d9%88-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b2%d8%af/" title="حقوق و دستمزد“>حقوق و دستمزد به خطر می اندازد ، اما این مربوط به این است که بتوانید از خودتان مراقبت کنید. بنابراین اگر شما یک هنرمند هستید و می دانید که عاشق خلق هستید ، آیا می توانید طراحی وب انجام دهید؟ شاید بتوانید طراح گرافیک شوید. گاهی اوقات هنگام ادغام شور و موفقیت ، خلاقیت لازم است.
  • اگر مجبور باشم این کار را هر روز برای پول انجام دهم ، آیا باز هم اشتیاق من خواهد بود؟ هنگامی که در دانشگاه بودم ، به عنوان یک صداپیشه (خوانندگی) شروع کردم زیرا با بورسیه تحصیلی همراه بود. عالی به نظر می رسد ، درست است؟ من عاشق آواز خواندن هستم و اکنون برای این کار به مدرسه می روم ، وای! اما اینطور نبود. وقتی مجبور شدم این کار را انجام دهم ، مهم نیست چقدر آن را دوست داشتم ، برای نمرات و موفقیت ، بسیار افسرده کننده شد. به هر حال ، من می خواستم راک کلاسیک بخوانم ، نه آریاهای ایتالیایی. من عاشق بازی در حال حاضر و البته کسب درآمد هستم! اما واقعیت این است: وقتی مجبور به انجام کاری می شوید ، روز به روز ، ناگهان خلوص خود را از دست می دهد و به یک کنترل کننده تبدیل می شود. [1]
این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ عمل شگفت انگیز پیوند صورت در دنیا +عکس

بیایید همه چیز را خلاصه کنیم.

چیزی که به آن می رسد ، <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/" title="خودآگاهی“>خودآگاهی است. این مهم است که بدانید چه چیزی شما را تحریک می کند ، چه چیزی به شما انگیزه می دهد و چه چیزی باعث می شود صبح بخواهید از خواب بیدار شوید. اما این نیز مهم است که بدانید چه موقع این افراد در زندگی شما ، مهم نیست که چقدر حمایت کننده هستند ، باید نادیده گرفته شوند. “شما باید این کار را برای امرار معاش انجام دهید!” و “وای ، شما در این کار بسیار خوب هستید! چرا پول در نمی آورید؟ ” ریشه در احترام و قدردانی دارد ، اما فقط شما می دانید چه موقع باید به دنبال چیزی بروید که دوست دارید و بنابراین اجازه دهید تا تعیین کند که شما کی هستید. بد نیست اجازه دهید یک استعداد به عنوان یک سرگرمی باقی بماند. و همچنین بد نیست اجازه دهید یک سرگرمی تبدیل به یک حرفه شود. اما بدانید کجا خط بکشید و چگونه شاد باشید.