اشتباهات آرایشی beauty-mistakes

اینجا به ۵ عادت اشتباهی می پردازیم که می تونن واسه زیبایی شما مضر باشن.

۱. مالدین مچا به هم بعد از عطر زدن:

عطرها از مولکولای فراری درست شدن که در روبرو شدن با گرما، سرما و سایش تبخیر می شن. بهترین روش عطر زدن اینه که شما عطر رو ۱۵ سانتی متری مچ به سمت داخل یا آرنج یا گردن اسپری کنین. بعد از اون نباید اصلا به این نقاط دست زد. باید اجازه داد عطر اسپری شده در نزدیکی هوا خشک شه. می تونین کمی مچ دستتون رو در هوا تکون بدید یا اون رو فوت کنین. بعد اجازه بدید عطر به آرومی با دمای بدن شما تبخیر شه.



۲. جمع کردن چشما در نور آفتاب

جمع کردن چشما در زیر نور آفتاب می تونه دلیل بروز چروکایی دور و بر چشم و پیشونی شه. حتی غیر از جنبه نازیبایی که در چهره شما بوجود میاره، اشعه ماورای بنفش خورشید می تونه دلیل بروز فوتوکراتین یا سوختگی کره چشم شه که از جمله نشونه های اون درد چشم، سوزش، قرمزی چشم، سردرد و التهاب پلکه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین موندن دراز مدت زیر نور آفتاب می تونه احتمال بروز آب مروارید و ضعف ماهیچه های چشم در سالمندی رو هم زیاد کنه که از جمله شایع ترین علل کوری در افراد بالای ۵۰ ساله.

بهترین کار اینه که در طول سال چه زمستون و چه تابستون از عینکای آفتابی استاندارد استفاده کنین که می تونن تا ۹۹ درصد جلوی تابش اشعه های UVA و UVB به چشم رو بگیرن.



۳. سوهان کشیدن به ناخن در حرکت رفت و برگشت :

حرکت رفت و برگشت هنگام سوهان کشیدن دلیل جدا شدن لایه های جورواجور ناخن شده و در آخر ناخنا رو سست و شکننده می کنه. اگر می خواین سوهان بکشین و ناخنای بلندی دارین اول اونا رو به اندازه دلخواه کوتاه کنین بعد به یه جهت اونا رو سوهان بزنین. از سوهانای فلزی هم تا جای ممکن استفاده نکنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   فاتح نورایی

۴. برداشتن بیشتر از اندازه ابروها:

برداشتن بیشتر از اندازه ابروها و نازک کردن اونا صورت رو پیرتر نشون میده. پر کردن ابرو با مداد و تتو هم هیچ وقت نمی تونه مانند یه ابروی طبیعی پهن قشنگتر به نظر برسه. نکته دیگه اینکه برداشتن ابرو به اشکال عجیب می تونه از زیبایی صورت کم کنه. ابرو هر چی حالتی طبیعی تر داشته باشه زیباتره. واسه برداشتن ابروها حتما پیش یه متخصص ابروکار برید تا برحسب شکل صورت شما زیباترین ابرویی رو که به چهره شما میاد درست کنه.



۵. نشستن برس و پدهای آرایشی :

پدها و برسای آرایشی از جمله وسایل شخصی هر فرد هستن اما با این حال در طول زمان پوست مرده، روغن و رنگا روی اون نشسته و اکسید می شه و حتی باکتریا می تونن روی اونا تجمع پیدا کنن. به کار گیری برس و پدهای کثیف می تونه آرایش شما رو نازیبا کرده و حتی دلیل بروز ناراحتیای پوستی و مخصوصا جوش روی صورت شما شه. بهترین کار شست وشوی مرتب وسایل آرایشی با آب ولرم و شامپو و خشک کردن اونا هستش. حتی می تونین از پاک کننده های آرایشی هم استفاده کنین.

روش درست آرایش و رفع عیب هاى صورت

آرایش چشم خانمای سن بالا

سایت آرایشگری مطالب آرایشی