4 سوال بعد از بیداری

حتی یه فرد خوشحال روی زمین هم می تونه بعضی از اوقات حس منفی داشته باشه. اما باقی موندن در این حالت منفی در طول روز یه روش موثر و خلاق واسه افراد نیس. بهترین روش واسه موندن در حالت بالاترین درجه، تسلط بر افکاره. اما تسلط بر افکار معنیش چیه؟ بیشتر افراد هیچوقت اونو درک نمی کنن اما هر چیزی رو که در دور و بر ما اتفاق می افته جواب سوال هاییه که ما از خودمون می پرسیم. وقتی که احساس شادی و هیجان می کنین، در ضمیر ناخودآگاه شما چه اتفاقی روی میده؟ ایا تا حالا از خودتون پرسیده اید که درباره چی اینقدر احساس هیجان و شادی دارین؟ جواب به این سوال می تونه حس شادی و خوشحالی رو در ذهنتون بسازه اما سوالاتی مثل “به چه دلیل امروز اینقدر ناراحت هستم” یا “به چه دلیل من آدم موفقی نیستم” می تونه ذهن شما رو درگیر پروسهای منفی کنه. به همین خاطره که بیشتر افراد تو یه حالت ناامید کننده زندگی می کنن و احساس خوبی نسبت به زندگی و دور و بر خود ندارن. حالا خوبیش اینه، ما میتونیم زندگی خود رو تغییر بدیم و روی افکار خود کنترل زیادی داشته باشیم. همونطور که قبلا هم گفتیم، ذهن شما به طور خودکار به دنبال جوابایی واسه سوالات شما هستش. پس واسه اینکه همیشه حس خوبی داشته باشین باید سوالات مناسبی از خود سوال کنین. هر روز صبح وقتی که از خواب بیدار میشین ، قبل اینکه به بقیه فعالیتای روزمره خود بپردازید، این سوالات رو با خود مورد بررسی قرار بدین.

  1. درباره چی اینقدر حس خوشحالی و سرزندگی می کنم؟

بیشتر چیزایی که ما در زندگی خود می خوایم جزو اهداف متوسط ماست و همیشه به هدف پایانی جهانی منجر می شه که شادیه. به چه دلیل می خواین پول بیشتری به دست بیارین، سالم تر زندگی کنین، باهوش تر باشین و دوستان بیشتری داشته باشین؟ چون فکر می کنین که همه این موارد می تونه شما رو خوشحال تر کنه. به جای اینکه واسه خوشحال بودن به دنبال فاکتورهای خارجی باشین و روی مواردی تمرکز کنین که هنوز اونا رو در اختیار خود ندارین، می تونین شادی واقعی رو در درون خود پیدا کنین. از خودتون سوال کنین که به چه دلیل خوشحال هستین. همین سوال ذهن شما رو مجبور می کنه به دنبال چیزایی باشه که الان در اختیار دارین. بعد ازپرسیدن این سوال متوجه میشین که چیزای بسیاری دارین که می تونین با اونا احساس خوشحالی و سرزندگی و سرحالی بکنین. روابطتون، منزل، شغل یا حتی خاطرات خوب گذشته جزو همین موارده. اگه نتونین در مورد چیزایی که حالا شما رو خوشحال می کنه فکر کنین چه اتفاقی می افته؟ در این جوری موارد بهتره بدون هیچ دلیلی احساس شادی کنین. واسه خوشحال بودن در زندگی دلیلی نیاز نیس. بدون دلیل هم میشه خوشحال زندگی کرد.

  1. درباره چی احساس هیجان دارم؟

در مرحله بعدی ما نیاز به احساس هیجان، شور و شوق داریم تا بتونیم خود رو در طول روز خوشحال نگه داریم. شما می تونین از هیجانات خود انرژی لازم خود رو دریافت کنین و به موارد مختلفی برسین. سوال این سوال به شما کمک می کنه یه تصویر روشن از چیزایی که در طول روز اتفاق میفته داشته باشین. احتیاجی نیس دنیا رو تغییر بدین یا زندگی خود رو کلا عوض کنین.شما ممکنه واسه موارد کوچیکی مثل موارد زیر در زندگی احساس هیجان و شور داشته باشین:

این نوشته را هم از دست ندهید :   سبکهای دلبستگی

  • پروژ های طراحی در حال پیشرفت
  • خوردن شام با اعضای خونواده
  • تمرینات منظم روزانه در روز

  1. واسه چی احساس غرور و افتخار دارم؟؟

دونستن اینکه واسه چه مواردی احساس غرور و افتخار دارین بسیار قوی هستش. بیشتر اوقات، ما روی چیزایی تمرکز می کنیم که موفقیت زیادی در اون کسب نکرده ایم. همین امر موجب می شه خسته شیم و دیگه راه خود رو ادامه ندیم. با پرسیدن این سوال، ذهن شما به دنبال افتخارها و موفقیتاتون خواهد گشت. علاوه بر این، پرسیدن اینجور سوالایی می تونه روابط شما با بقیه به خصوص با اعضای نزدیک خونواده رو بهتر کنه. شما می تونین به همسرتون، دختر یا پسرتون افتخار کنین. ضمیر ناخودآگاهتان از شما دلیل این افتخار و غرور رو خواهد پرسید. در این صورت می تونین روی نقاط قوت و داشته های خود تمرکز کنین و ضعف و کمبودای خود رو از یاد ببرین.

  1. درباره چی احساس سپاسگذاری دارم؟؟

این سوال آخرین پرسشیه که هر روز صبح باید از خودتون سوال کنین. نسبت به چی احساس تشکر دارم؟ تشکر می تونه تاثیر زیادی روی افراد داشته باشه. تو یه زمان واحد نمی تونین احساس تشکر و نفرت نسبت به بقیه داشته باشین. وقتی که این سوال رو از خودتون می پرسین، دور و بریا خود رو مثل یه هدیه الهی می ببینن و دست از سرزنش کردن زندگی ناعادلانه بر می دارین. در این صورته که می تونین بخشیدن رو یاد بگیرین. وقتی که حس تشکر رو دارین، می تونین روی داشته های خود تمرکز کنین.

هر چیزی رو که خواستین دریافت می کنین:

در آخر می تونین چیزایی که به دنبال اون بودین رو دریافت کنین. وقتی که به دنبال چیزایی هستین که شما رو خوشحال می کنه، ضمیر ناخودآگاهتان به سوالات شما جواب میده.پس از پرسیدن سوالایی مثل ” به چه دلیل همه اتفاقات بد واسه من میفته؟” دوری کنین. در این صورت می تونین زندگی خود رو تغییر بدین و اتفاقات مثبت رو وارد زندگی خود کنین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟