چیجوری از ناخنای دستمون مراقبت کنیم؟ میشه اونا رو قشنگ تر و محکم تر از قبل کرد؟

به گزارش آلامتو و به ننقل از آی بانو؛ عیب ونقص ناخن هاتون باعث می شه اونا رو از بقیه قایم کنین؟ شک نداشته باشین از این کار بیزار و خسته اید. پس زمان تغییر شده!

  1. آب رسانی، آب رسانی، آب رسانی

آب مایه حیاته و از منافع بسیاری برخورداره از جمله آب رسانی به ناخنا. اگه مزه آب رو دوست ندارین چند قطره آبلیمو در اون بچکانید.

  1. جذب ویتامینD رو زیاد کنین

افراد بیشماری از کمبود ویتامینD رنج می برن، مخصوصا در فصل زمستون که تابش نور خورشید به کمترین حد ممکن می رسه. ویتامینD واسه سلامت ناخنا به طور کامل ضروریست. ماهیای چرب مثل قزل آلا، آزاد، شکلای جور واجور قارچ، غلات و پنیر سویا از جمله غذاهایی هستن که می تونن ویتامینD بدن رو زیاد کنن.

  1. سلام به ویتامین H (بیوتین)

بیوتین یکی از فاکتورهای افزایش سلامت ناخن و مانع از شکنندگی اوناس. تخم مرغ (نه فقط سفیده اون)، مغز بادام و مکملایی که پر از بیوتین هستن و به ناخنا خاصیت ارتجاعی می بخشه.

  1. روغن بمالید

قسمت سفید رنگ ناخن (کوتیکول) نه فقط قالبی واسه بستر ناخن هاست، بلکه حامی رشد و مقاوم شدن اوناس. پس واسه درمان کوتیکول از روغن جوجوبا و مغز بادام شیرین بهره ببرین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   حمل بار از مبدا مشهد به کلیه شهر های ایران

  1. دستکش بپوشید

آب از لبه آزاد ناخن می تونه نفوذ کنه وباعث شکنندگی اون شه، پس هنگام انجام کارای خونه دستکش پلاستیکی بپوشید. قبل از رفتن به تختخواب مقدارزیادی مرطوب کننده به دستانتون بزنین و در طول شب واسه درمان دستکش نخی بپوشید.

آی بانو زیبایی ناخن