به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ کسائی که به استانبول می رن همه توقع دارن که یه شهر قشنگتر رو در شرق ترین نقطه اروپا ببینن، این انتظار درستیه اما جاذبه هایی که این شهر داره بالاتر از این حرف هاست. این الکی نیس که استانبول در دو قاره جور واجور قرار داره، این شهر به بازدید کنندگان خود نمونه های خیلی از فرهنگ آسیایی و اروپایی رو عرضه می کنه و مثل پلی بین این دو قاره س، در این شهر بعضی وقتا احساسی مثل این دارین که در نقطه اسرار آمیزی از آسیا هستین و بعضی وقتا احساس بودن تو یه شهر اروپایی به شما دست میده و این دلیلی بر فرهنگ آسیایی اروپایی استانبوله، در ادامه با ما همراه باشین.

استانبول ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بوسیله فردی یونانی به نام بیزاس تاسیس شد که اون نام این محل رو بیزانس گذاشت. این شهر در سال ۳۳۰ بوسیله امپراتور کنستانتین به عنوان پایتخت امپرتوری در نظر گرفته شد. وقتی امپراتوری رم در سال ۳۹۵ به دو قسمت تقسیم شد این شهر بازم پایتخت رم شرقی موند که بیشتر به نام امپراتوری بیزانس شناخته شده. این شهر تا سال ۱۴۵۳ به نام قسطنینه معروف بود و شهری اروپایی حساب می شد تا اینکه در این سال عثمانی این شهر رو اشغال کرد و نشونه هایی از تمدنای غربی و شرقی و عثمانی بازم در این شهر میشه دید، معروف ترین جاذبه های این شهر شامل ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ تاپکاپی، آب انبار باسیلیکا و بازار بزرگ هستن که این آثار پنج ستون اصلی تاریخ استانبول رو تشکیل میدن و نشون دهنده طبیعت اروپایی آسیایی این شهر هستن. به غیر از این جاذبه ها که همه مردم اونا رو می شناسن در استانبول جاذبه های خاص دیگری هم هست که معمولا گردشگران اونا رو ندیده می گیرن می خوایم از جاذبه های کمتر دیده شده استانبول حرف بزنیم .

این نوشته را هم از دست ندهید :   تکنیک های سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

مسجد سلیمانیه

به دلیل فرصت کم گردشگران و تعداد اماکن توریستی زیادی که در این شهر هست مسجد باشکوه سلیمانیه معمولا ندیده گرفته می شه، این مجموعه بزرگ در زمان عثمانی ساخته شد و از مدرسه، کتابخونه، بیمارستان، حموم ترکی، آشپزخانه و مغازه تشکیل شده، نام این مسجد از سلیمان، معروف ترین سلطان استانبول گرفته شده و بوسیله معروف ترین و با استعدادترین معمار استانبول، معمار سینان، ساخته شده، مسجد سلیمانیه در ناحیه تاریخی استانبول قرار داره و مخصوصا از شاخ طلایی به طور کامل دیده می شه.

کلیسای چورا

کلیسای چورا در گذشته مرکز مجموعه کلیساهای بیزانس بوده و تنها ساختمون اون مجموعه س که بازم هست و کلیساییه که به عیسی مقدس اختصاص داده شده بود، کلیسای چورا سالای طلایی هنر بیزانس رو در باشکوه ترین حالت ممکن نشون میده، این گوهر مخفی استانبول نقاشیای شمایل بی عیب و نقصی داره که اون رو از امپراتوری بیزانس به ارث گرفته.

مسجد رستم پاشا

جواهر مخفی معماری عثمانی بوسیله معمار سینان واسه وزیر سلطان سلیمان، رستم پاشا، ساخته شد، این مسجد، کوچیک ولی باشکوهه، وقتی حرف کاشیای سرامیکی می شه در اول مسجد آبی به ذهن بیشتر مردم می رسه اما باارزش ترین کاشیای سرامیکی ایزنیک در مسجد رستم پاشا هست، محل این مسجد مناسبه چون در چند قدمی بازار ادویه قرار داره.

قشنگتر ترین جاذبه آنتالیا کجاس؟

سفر به کوش آداسی و آنتالیا و جزایر پوکت با تورهای عید امسال

الی گشت تور ترکیه مسجد