بازاریابی Marketing-Technology

طبق گفته روبرت توماس، استاد بازاریابی دانشگاه جرج تاون، مهم ترین موضوع در رابطه به یه کسب وکار کوچیک واسه قرار دادن در طرح بازاریابی خودشون، درک بسیار روشن از مشتریان و رقبای خودشونه.

با اینکه یه طرح بازاریابی می تونه رسمی یا غیررسمی باشه، دست کم این طرح توصیف می کنه که مشتریان شما چه کسائی هستن، اونا اطلاعات رو از چه جایی به دست می بیارن و شما چیجوری می تونید به اونا دسترسی پیدا کنین. توماس بیان می کنه پیشرفت یه برنامه ی بازاریابی چهار کار خاص رو نیاز داره:

پیشرفت بینشی بسیار روشن و متمرکز نسبت به این مورد که به چه دلیل یه مشتری بالقوه از کسب وکار شما استفاده می کنه. به طور خاص تر، نیاز اصلی ای که محصول و خدمات شما با اون مواجه می شه چیه؟ (محصول یا خدمات شما) به مشتریان شما کمک می کنه زندگی خود رو راحت تر بگذرونن؟ باعث بازدهی بیشتر در کار اونا می شه؟ باعث می شه به وسیله دوستان مورد تشویق و احترام قرار گیرند؟ پیشنهادهای شما باید به گونه ای طراحی شده باشه تا در روبرو شدن با مشتریان بهتر از رقبا بکنه.

مشتریان هدف خود رو شناسایی کنین. در بیشتر بازارها مشتریان بالقوه بی تعدادی وجود دارن، اما واسه موفقیت سریع تر و بهتر، کسب و کارای کوچیک باید بازار رو واسه تعیین خصوصیات مشتریان هدف خودشون بخونن. مشتری هدف باید با جزییات کامل توصیف شده باشه. در انجام این کار، کسب وکار تصویری روشن تر از درآمدهای فروش مورد انتظار رو ایجاد می کنه.

هم اینکه رقبایی که می خواهند مشتریان هدف شما رو داشته باشن شناسایی کنین. همیشه یه حریف هست – هیچوقت با فرض وجود نداره مرتکب اشتباه نشید. کسب و کارای کوچیک به ندرت واسه شناسایی عمیق رقبای خود وقت می گذارن؛ اما شما باید درک کنین رقبای شما چه کسائی هستن، مزیت رقابتی اصلی اونا چیه و چیجوری اونا به پیشنهادهای شما عکس العمل نشون میدن (کاهش قیمت، افزایش ارتباطات و چیزای دیگه ای به جز اینا).

بیانیه جایگاه یابی برند خود واسه مشتریان هدفتون رو بنویسین. درآخر، برند شما و اون چیزی که واسه مشتریان نمادسازی شده قویی ترین مزیت رقابتی شما هستش. شما باید قادر به نوشتن یه جمله اعلانی ساده از اینکه چیجوری با نیاز­های مشتری مواجه میشین و بر رقابت غلبه می کنین باشین. درحالی که این مراحل یه نقطه شروع خوبی هستن، شرکت ها به کانال های بازاریابی زیاد در طرح های بازاریابی خود احتیاج دارن. بعضی از این کانال های پرطرفدار واسه کسب و کارای امروزی عبارت ان از:

قدم اول

بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به یه بخش اساسی از طرح های بازاریابی کسب وکار تبدیل شده ان. کسب وکارهایی که هنوز به فرصت هایی که فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین و دیگه شبکه های اجتماعی جفت و جور کرده ان پی نبرده ان، در حال از دست دادن فرصت های بزرگی هستن. با اینکه معنی بازاریابی رسانه های اجتماعی ممکنه بعضی از صاحبان کسب وکار های کوچیک رو دست پاچه کنه، اما احتیاجی نیس این پروسه یه رقابت باشه، همین طور که خدمات و شرکت های بیشتری در این مورد روزبه روز ظاهر می شن.

برت فارمیلو (Brett Farmiloe)، بنیان گذار شرکت بازاریابی اینترنتی Markitors، به شرکت ها این گونه پیشنهاد می کنه که واسه دونستن درباره مشتریان خود، فعالیت در رسانه های اجتماعی رو شروع کنین.

فارمیلو به Business News Daily این اینجور گفته: تشخیص بدید که مشتریان شما زمان خود رو در چه جاهایی صرف می کنن و فروشگاهی در اون پلتفرم ها بسازین. یه روش هدف دار محتوایی رو که می تونه به صورت داخلی اجرا شه، پیشرفت بدید و بعد روش هدف دار خود رو به وسیله محتوای علامت گذاری شده با برند خود به روی پلتفرم های انتخاب شده بفرستین.

 قدم دوم

این نوشته را هم از دست ندهید :   راهنمای خرید گیتار با کیفیت و قیمت مناسب + نکات مهم

بازاریابی از راه پست الکترونیک

 با اینکه ممکنه بازاریابی به وسیله پست الکترونیک مثل بازاریابی شبکه اجتماعی یه معنی جدید نباشه، اما این نوع بازاریابی انتخابی محبوب و مؤثر واسه صاحبان خیلی از کسب و کارای کوچکه. شرکت ها می تونن فوت وفن های بازاریابی پست الکترونیک رو به وسیله روش های مختلفی ازجمله ارسال خبرنامه و کمپین های تبلیغاتی به اجرا درآورند. شرکت هایی مثل MailChimp و Constant Contact مدیریت کردن کمپین پست الکترونیک رو آسون کرده ان. فارمیلو یادآور شده که شرکت ها می تونن تلاش های بازاریابی پست الکترونیک رو به وسیله بخش بندی بازارشان تنظیم کنن.

فارمیلو این اینجور گفته: «همه مشترکان نمی خواهند که یه جریان مشابه رو دریافت کنن». بازاریاب های هوشمند پست الکترونیکی در اول وقت رو واسه تقسیم بندی مشترکان می گذارن و بعد اونا این تقسیم بندی رو براساس فعالیت مشترکان ادامه میدن. به واسطه تقسیم بندی بازار، شرکت ها اندازه لغو اشتراک رو کاهش میدن، اندازه بازدید پست های الکترونیک ارسال شده رو زیاد می کنن و از همه مهم تر اندازه اقدامات انجام شده به واسطه پست الکترونیک ارسال شده رو زیاد افزون می کنن.

قدم سوم

بازاریابی از راه گوشی موبایل

محبوبیت گوشی های هوشمند و تبلت ها به تغییر روش هدف گیری مشتریان بوسیله شرکت ها کمک کرده. درنتیجه، شرکت ها به دنبال پیاده سازی روش هدف دار هایی هستن که به مشتریان روی دستگاه های الکترونیکی خودشون دسترسی داشته باشن. بااین حال بازاریابی از راه گوشی موبایل نباید به صورت یه پیشرفت انحصاری از بازاریابی پست الکترونیک یا آنلاین در نظر گرفته شه.

فارمیلو این اینجور گفته: «بازاریابی گوشی موبایل قطع کننده س». این قطع کنندگی به خاطر اون هستش که بازاریاب ها به مشتریان این قدرت رو میدن که چگونگی و زمان گرفتن اطلاعات بازاریابی رو تعیین کنن. دلیل اینکه خیلی از برنامه های کاربردی با گزینه روشن و خاموش کردن دریافت اعلان ها همراه س این موضوعه.

واسه بهینه سازی بازاریابی از راه گوشی موبایل، به دقت چگونگی و زمان دسترسی به موبایل مشتریان خود رو در نظر داشته باشین. به این موضوع که اونا چه وقتی و به چه دلیلی از موبایل خود استفاده می کنن حساس باشین و به اونا اطلاعاتی که مربوط به وضعیت اون هاست پیشنهاد بدید.

قدم های بعدی

 به محض اینکه روش هدف دار ها واسه هر کانال شناسایی شد، شما نیاز دارین که روش هدف دار منحصر به خود رو کشف کنین. چه مقدار می خواهید واسه هر کانال هزینه کنین؟ توقع دارین چه نتایجی رو ببینین؟ نیاز دارین چه کارایی رو واسه هر قدم از پروسه خود انجام بدین؟ ایجاد یه فهرست از اعتبارات، اهداف و اقدامات به همراه اختصاص کارکنان مناسب واسه هر مورد می تونه کمک کنه که طرح بازاریابی شما واقعی تر باشه.

هم اینکه مهمه که از پیش تصمیم بگیرین که شما چیجوری موفقیت رو اندازه گیری می کنین. امیدوار هستین افزایش فروش یا آمدوشد رو تماشاگر باشین و یا تماس مشتریان جدید رو؟ واسه هر کانال یه نقطه عطف شش ماهه مشخص کنین و یافته ها رو در برابر تلاش ها و انتظارات قبلی خود مورد مقایسه بذارین. اگه یه کانال دارای کارکرد ضعیفیه، عواقب صرف نظر کردن از اون و یا اضافه کردن منابع بیشتر رو موردبررسی بذارین. درخواست از مشتریان خود واسه کامل کردن یه نظرسنجی به وسیله پست الکترونیک در مورد عاداتشان در رسانه های اجتماعی درازای یه کوپن یا تخفیف، می تونه به آگاهی شما از روابط بین جمعیت مشتریان و تلاش های بازاریابی شما کمک کنه.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

اقتصاد آنلاین بازاریابی