زندگی سالم در اکوسیستم امروز به امری غیرممکن تبدیل شده است. با محیط آلوده ، عادات غذایی و رژیم غذایی افراد نیز بدتر شده است ، که بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و آنها را مبتلا به چندین اختلال گوارشی می کند. خوب ، گاهی اوقات این اتفاق می افتد حتی زمانی که از رژیم غذایی سالم ، سرشار از ویتامین ، پروتئین و مواد معدنی استفاده می کنید. با وجود همه اینها ، روده شما نسبت به برخی از وعده های غذایی شما واکنش بدی نشان می دهد.

این نوع بیماری به طور کلی به عنوان عدم تحمل غذایی شناخته می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که بدن انسان نسبت به یک قند خاص تحمل ندارد ، و هنگامی که شما غذای حاوی آن قند خاص را می خورید ، دستگاه گوارش شما قند را جذب نمی کند و سپس آن را به معده منتقل می کند و در آنجا سوء جذب باعث ایجاد نفخ ، اسهال می شود. ، درد شکم ، نفخ و چندین علامت دیگر اختلالات عملکرد روده.

چرا پزشکان آزمایش تنفس هیدروژنی را پیشنهاد می کنند؟

آیا رفتار فلور روده شما غیرطبیعی است یا قند خاصی باعث ایجاد مشکل می شود؟ همه را می توان با تست تنفس هیدروژن تشخیص داد. بدن سالم انسان هیدروژن تولید نمی کند مگر اینکه از سوء جذب کربوهیدرات ناشی شود.

اینها باکتریهای روده بزرگ هستند که در تماس با کربوهیدراتهای جذب نشده هیدروژن تولید می کنند. وقتی دستگاه گوارش در جذب قند یا کربوهیدرات در روده کوچک دچار مشکل می شود ، این قند جذب نشده به روده بزرگ منتقل می شود و باکتری ها قند را تجزیه کرده و هیدروژن تولید می کنند که در خون جذب شده و به ریه ها می رسد. بنابراین ، انسان هیدروژن را خارج می کند ، جایی که برای تشخیص اندازه گیری می شود.

آزمایش تنفس هیدروژنی چیست؟

این آزمایش به تشخیص نوع سوء جذب شما کمک می کند. شما می توانید عدم تحمل هر قندی مانند فروکتوز ، لاکتوز ، ساکارز یا سوربیتول را تعیین کنید. همچنین رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک را می توان از طریق همین آزمایش تشخیص داد. رشد بیش از حد باکتری زمانی اتفاق می افتد که تعداد زیادی باکتری از روده بزرگ به داخل روده کوچک حرکت کرده و باعث اختلالات عملکردی روده مانند نفخ ، گرفتگی شکم و غیره می شود.

بنابراین ، اگر با علائم اختلالات عملکردی روده مانند نفخ ، اسهال ، درد شکم ، نفخ ، یبوست و غیره روبرو هستید ، باید به این آزمایش تنفسی غیرتهاجمی بروید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   موفقیت سازمانی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟

مواردی که باید قبل از آزمایش در نظر بگیرید:

اگر پزشک برای آزمایش تنفس به شما توصیه کرده است ، مطمئناً قبل از انجام آزمایش دستورالعمل هایی را به شما ارائه می دهد.

شما باید این موضوع را جدی بگیرید و شرایط پیش آزمون را که در دفترچه راهنمای کیت تست ذکر شده است ، دنبال کنید. اگر تحت درمان دارویی یا جراحی قرار گرفته اید ، بهتر است قبل از آزمایش با پزشک متخصص مشورت کنید.

آماده سازی اجباری پیش آزمون

در اینجا ، ما چند آمادگی پیش آزمون را در زیر لیست می کنیم که رعایت آنها الزامی است:

1- مصرف آنتی بیوتیک را دو هفته قبل از آزمایش متوقف کنید.

2- قبل از دو روز آزمایش از خوردن غذای حاوی کربوهیدرات خودداری کنید.

3- یک روز قبل از آزمایش از خوردن غذای سنگین و طعم دار خودداری کنید.

4- خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن را 12 ساعت قبل از آزمایش متوقف کنید. ناشتا بودن قبل از آزمایش برای تشخیص صحیح ضروری است.
عکس مرتبط با سیگار

5- تا پایان آزمایش از کشیدن سیگار خودداری کنید.

روش آزمون چیست؟

در این آزمایش ، شما باید بالن را با بازدم نفس خود در آن دم کنید. پس از آن ، مقدار کمی قند ، مانند فروکتوز ، لاکتوز ، ساکارز یا لاکتولوز برای خوردن به شما داده می شود.

پس از خوردن این ، نمونه تنفس دوباره جمع آوری می شود. این روند هر 15 تا 30 دقیقه تکرار می شود. پس از اتمام آزمایش ، نمونه های مختلف تنفس مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و نتایج را تفسیر می کنند. اگر در طول آزمایش هرگونه علامت اختلال عملکرد روده را تجربه کردید ، این مورد نیز توسط متخصصان پزشکی برای تفسیر نتیجه آزمایش در نظر گرفته می شود.

فاکتور مثبت این آزمایش این است که می توانید کیت آزمایش را در خانه سفارش دهید و خودتان آزمایش کربوهیدرات های مختلف را انجام دهید. با این حال ، نمونه آزمایش فقط توسط متخصصان پزشکی قابل تشخیص است.