در دنیای پر زرق و برق امروز خیلی سخته که با شنیدن واژه موفقیت، ذهن تون به سمت افراد مشهوری نره که ویلاهای بزرگ یا جزیره هایی به نام خود دارن. در تحقیقی که در آمریکا انجام شده، ۹۰٪ مردم موفقیت رو در شادی دونسته ان، نه داراییا، نه قدرت نه پرستیژ. با نگاهی ظریف تر میشه گفت ۶۷٪ موفقیت رو «داشتن بهترین رابطه با خونواده و دوستان» تعریف کرده و ۶۰٪ عامل زنده نگه داشتن شون رو عشق ورزی به هم نوعان دونسته در حالیکه ۲۰٪ موفقیت رو پولدار بودن دونسته ان.

موفقیت واقعی اینه که خود رو به بهترین شکل بسازین. چون کار به واسطه شما ساخته می شه. هرچه شما بهتر باشین کارتون هم بهتر می شه. در زیر نشونه های یه فرد موفق آورده شده:

  • مرکز ثقل دنیا نبودن

تا حالا آدمایی رو دیدین که خود رو مرکز ثقل دنیا و ارزش زندگی بقیه افراد رو پس از خود می دونن؟ به این موفقیت نمی گن. وقتی موفقین که بتونین با مردم همدردی و همدلی کنین و رویاهای اونا رو مثل رویاهای خودتون با ارزش بدونین و هم باور داشته باشین که بدون وجود بقیه موفق نمی شین.

  • مثبت اندیش بودن

دو عامل لازم یه زندگیشاد، امید و مثبت اندیشیه. اگه به اتفاقات منفی گذشته فکر کنین آدم بداخلاق و ناراحتی میشین. مثبت اندیشی به این معناست که همیشه نیمه پر لیوان رو ببینین و بدونین اونقدر قدرت داریدکه بدترین موقعیتا رو به بهترینا تبدیل کنین.

  • شکست رو همیشگی ندونستن

تنها کسائی شکست نمی خورن که هیچوقت چیزی رو امتحان نمی کنن. وقتی که شکست رو مقدمه پیروزی بدونین و از اون درس بگیرین، آدم موفقی هستین. در واقع سختی و تحمل شکسته که باعث می شه جریان رو از زاویه دید دیگری ببینین و بتونین مشکل تون رو حل کنین.

  • چشم انداز بزرگی داشتن

رسم زندگی اینه که به آدم سخت بگیره. در سختی هاست که آدم ساخته می شه. اما شدت این سختیا به دید افراد بستگی داره. مثلا شخصی سختی رو نگرفتن ترفیع می دونه درحالیکه دیگری غذایی واسه خوردن نداره. اگه در بدترین شرایط به کسائی فکر کنین که شرایط سخت تری نسبت به شما دارن به یقین میشه گفت که فرد موفقی هستین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   هزینه یک هفته تعطیلات در استانبول چقدر است؟

  • در زمان نیاز کمک گرفتن

کمک نگرفتن نشونه ای از نبود بلوغ فکری فرده. هم اینکه شما از معلوم شدن نقاط ضعف تون ترس ندارین چون خوب میدونید هیچکی بدون کمک نمی تونه به موفقیت برسه.

  • بدونین همه زندگی، باخت نیس

زندگی الاکنگ نیس که اگه شخصی ببره شما ببازید. یکی از نشونه های آدمای موفق اینه که موفقیت بقیه رو جشن می گیرن.

  • به حرف مردم اهمیت ندادن

وقتی که بدونین حرف مردم در همون حده، حرفه. وقتی که معتقد به اصول و خواسته های تون باشین و در دنبال کردن رویاهاتون به مردم اهمیت ندین مگه اینکه سودی واسه تون داشته باشن، آدم موفقی هستین.

  • قبول کنین مواردی رو نمی تونین تغییر بدین و چیزی که رو می تونین تغییر بدین

به کسی که با احتیاط عمل می کنه، منفی نگر نمی گن. میون این دو فرق ظریفی هست. وقتی شرکت کاهش نیرو می کنه و شما جزء کسائی هستین که اخراج می شن اگه زندگی تون رو در افسوس و حسرت نگذرانید و بدونین فرصتای دیگری در زندگی تون پیش میاد که می تونه بهتر از فرصت قبلی باشه، موفق میشین.

موفقیت در داشتن خونه بزرگ، ماشین گرون و شکست نخوردن نیس. موفقیت واقعی بالاتر از ایناست و به شرایط وابسته نیس بلکه در درون شماس.

افراد درون گرا چیجوری در محل کار می تونن دوست پیدا کنن؟

با رعایت این نکات سحرخیزی دیگه آرزو نیس