.estp-changedby-essin a{color:1E3FDB# !important}

آیا می دانستید ژاپنی ها واژه ای برای “حمام در جنگل” دارند؟ شینرین-یوکو است. همانطور که از ترجمه می توانید تصور کنید ، این بدان معناست که هنگام جنگیدن از هوا ، بوها ، پوشش گیاهی و صدای پرندگان و حیوانات که در آنجا زندگی می کنند ، خود را در جنگل از دست بدهید. اما آیا می دانستید که برخی از مزایای شگفت انگیز سلامتی نیز وجود دارد ؟ جدا از موارد بدیهی مانند هوای تازه و ورزش ، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد پیاده روی در جنگل یا پارکی با درختان زیاد ممکن است سالم ترین کاری باشد که می توانید انجام دهید.

1- ممکن است به جلوگیری از <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86/" title="سرطان“>سرطان کمک کند.

بخش حیاتی سیستم ایمنی ما از سلولهای NK (قاتل طبیعی) تشکیل شده است که می توانند با سرطان مبارزه کنند. آیا واقعاً قدم زدن در جنگل می تواند این سلول ها را فعال کند؟ این چیزی بود که محققان به رهبری دکتر لی از دانشکده پزشکی نیپون در توکیو به دنبال آن بودند. آنها نمونه های خون را از گروه های کوچکی از داوطلبان قبل از عزیمت به سفر جنگلی خود گرفتند. آنها دو یا سه روز را در جنگل گذراندند. پس از اقامت آنها در هتل جنگل ، خون آنها مجدداً برای تجزیه و تحلیل گرفته شد و افزایش قابل توجهی در فعالیت سلولهای NK نشان داد که همچنین به مدت یک ماه ادامه داشت. حتی یک سفر جنگلی یک روزه افزایش این سلول ها را نشان داد ، اگرچه اثرات طولانی مدت به وضوح کوتاه تر بود. مزایای سلامتی این کار را به طور منظم تصور کنید!

2- رایحه های جنگل ممکن است استرس را کاهش دهد.

بوها و بوها بر سلامت و احساسات ما تأثیر بسزایی دارند. به نظر می رسد بوها با مرکز احساسی در مغز ما ارتباط نزدیکی دارند. به همین دلیل است که بوها و بوهای خاصی می توانند حس نوستالژی یا سایر احساسات مربوط به گذشته ما را برانگیزند.

اما آیا آنها می توانند به کاهش استرس کمک کنند؟ این همان چیزی است که محققان دانشگاه کیوتو می خواستند نشان دهند. آنها از افراد خواسته اند تا روحیات و سطح استرس خود را در روزهای جنگل و در روزهای کنترل زمانی که در محیط طبیعی خود بودند ارزیابی کنند. نتیجه گیری آنها نشان می دهد که روزهای جنگل در کاهش استرس مزمن آنها بسیار مهم بود.

در مورد علت این امر ، دانشمندان توضیح می دهند که درختان کاج ، صنوبر ، سرو و سرو حاوی فیتونسیدهایی مانند آلفا پینن و بتا پینن هستند که اسانس بسیاری از گیاهان و درختان را تشکیل می دهند. مشخص شد که این موارد سطح استرس کورتیزول هورمون .

3- ممکن است به افسردگی کمک کند.

عکس مرتبط با افسردگی در روانشناسی Psychological depression
در یک مطالعه جالب ، ساکنین لندن در مجاورت درختان از سلامت روانی بهتری برخوردار بودند. به نظر می رسد حتی وجود درختان خیابانی نیز نتیجه مثبتی داشته باشد و یک مطالعه نشان داد که مناطق دارای درختان بیشتر نرخ کمتری برای تجویز داروهای ضد افسردگی دارند.

واقع شدن در مجاورت یک درخت یا دیدن تغییر آن با فصول سال به افراد کمک می کند تا با زندگی در محیط شهری کنار بیایند که به خودی خود افسرده کننده است. خیلی بهتر است در جنگل قدم بزنید ، اما بسیاری از مردم مجبورند با خیره شدن به درخت یا قدم زدن در یک پارک مجاور خود را بسازند.

4- این می تواند مغز شما را بهتر کار کند.

پیاده روی در یک جنگل یا منطقه سبز با درختان به حافظه و یادگیری کمک می کند. مهد کودک های جنگلی در آلمان بسیار محبوب شده اند ، جایی که تقریبا 450 مهد کودک وجود دارد در حالی که در ایالات متحده و بریتانیا این ایده به آرامی در حال راه اندازی است. تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در این محیط های جنگلی بازی می کنند ، در بسیاری از مهارت های شناختی بهتر هستند ، اما از مهارت های دستی بهتری نیز برخوردارند و می توانند خطرات را بهتر از کودکانی که در یک فضای بسته آموزش دیده اند ، ارزیابی کنند. نکته جالب در مورد این آموزش در فضای باز ، حتی اگر فقط یک روز تعطیل باشد ، این است که کودکان با اهمیت جنگل ها ، نگهداری آنها و نحوه کمک آنها به کره زمین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۳ ترس رایج در رابطه عاطفی

5- پیاده روی در جنگل می تواند به کاهش <a href="https://aazam9.ir/tag/%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d9%86/" title="فشار خون“>فشار خون کمک کند.

CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری) در آمریکا در حال تبلیغ روز ملی مسیرهای پیاده روی زیرا آنها می دانند که یک محیط طبیعی مانند جنگل واقعاً فواید سلامتی زیادی دارد. این امر همچنین به حفظ جنگل ها کمک می کند زیرا از گروه های کاری دعوت می شود که شرکت کنند.

یکی از مزایای سلامتی ذکر شده این است که پیاده روی در جنگل می تواند فشار خون شما را پایین نگه دارد. محققان ژاپنی از گروه کوچکی از داوطلبان خواستند تا در پارک جنگلی در حومه توکیو دو ساعت پیاده روی کنند. به عنوان یک کنترل کننده ، آنها مجبور بودند پیاده روی مشابهی را در محیط شهری انجام دهند. پس از همه آزمایشات انجام شد ، گروه فشار خون پایین تری هنگام راه رفتن در منطقه جنگلی نسبت به زمانی که در منطقه شهر قدم می زدند ، داشتند.

6- این می تواند به افراد دارای <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d9%88%d8%b2%d9%86/" title="اضافه وزن“>اضافه وزن کمک کند تا به حالت قبل برگردند.

طبق مطالعه بار جهانی بیماری ، نزدیک به 30٪ در حال حاضر جمعیت جهان چاق یا دارای اضافه وزن هستند! در بریتانیا ، 67 درصد از مردان و 57 درصد از زنان در گروه اضافه وزن قرار دارند. راه حل های زیادی وجود دارد اما پیاده روی ، دوچرخه سواری ، تای چی یا انجام منظم کارهای حفاظتی در مناطق جنگلی به شما کمک می کند. کمیسیون جنگلداری در ولز (انگلستان) به همراه پزشکان خانواده به شدت توصیه می کنند که افراد دارای وزن و سایر مشکلات بهداشتی باید در جنگل قدم بزنید . این بسیار سالم تر از تمرین در باشگاه است.

7- پیاده روی در جنگل برای کاهش تنهایی عالی است.

همانطور که از صفحه فیس بوک در اینجا مشاهده خواهید کرد ، قدم زدن در جنگل های سبز و جنگلی یکی از بهترین راه ها برای غلبه بر موارد کلی است. مشکلات سلامتی و مهمتر از همه ، تنهایی را با راه رفتن با افراد دیگر کاهش دهید.

451 سال پیش ، شکسپیر از مزایای پیاده روی برای سلامتی آگاه بود.

“… یک یا دو نوبت راه می روم ،
هنوز به ذهن تپنده ام. “
Prospero ، طوفان.

پس برای چی منتظری؟ آن پارک شهری یا جنگل در مجاورت فقط برای دیدار شما فریاد می زند!