نمایندگی مدیران خودرو

 

 

مزایا و معایب آریزو ۶ پرو

+ امکانات مدرن رفاهی

+  ایمنی بالا

+ طراحی زیبا

+  فضای کابین جادار

+  قدرت بالای موتور

+ بهبود عملکرد گیربکس

–  نبود امکاناتی چون کروز کنترل هوشمند و رادار بین خطوط

– حساسیت های پیشرانه توربوشارژ این خودرو نسبت به کیفیت سوخت

– بازار دست دوم نامناسب

– قیمت بالا

 

مشخصات آریزو ۶ پرو

این خودرو از همان موتور 1.5 لیتری توربو شارژ قدیمی کمپانی چری بهره می برد که پیشتر آن را روی اکثر محصولات این شرکت دیده بودیم. این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 220 نیوتون متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد و این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT با 9 دنده مجازی به چرخ های جلو منتقل می کند.

ماشین اریزو ۶ پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده که به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند.
مصرف سوخت آن به طور میانیگین 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی است. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز برخوردار است.

 

مشخصات فنی آریزو ۶ پرو

حجم موتور ۱.۵ لیتر
نوع موتور بنزینی توربو شارژ
تعداد سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
قدرت ۱۵۶ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر
روغن مناسب 5w30 SN / 5w40 SM / 5w40 SM
مشخصات گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک CVT
تعداد دنده جلو 9
محل اهرم دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی موتور جلو گیربکس جلو
مشخصات سیستم ترمز ها
نوع سیستم ترمز ABS / EBD
مشخصات سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب میله پیچشی
نوع سیستم فرمان برقی EPS
عملکرد خودرو
حداکثر سرعت 200 کیلومتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ 9.8 ثانیه
مصرف ترکیبی 6.9 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
مشخصات بدنه و ابعاد
کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segment
طول 4710 میلیمتر
عرض 1825 میلیمتر
ارتفاع 1490 میلیمتر
فاصله محورها 2670 میلیمتر
حجم صندوق عقب 570 لیتر
وزن خالص 1358 کیلوگرم
حجم باک 48 لیتر
محدوده گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر

 

 

امکانات آریزو ۶ پرو

مدیران خودرو امکانات خوبی برای ششمین سدان جدید خانواده پرو خود در نظر گرفته که این امکانات عبارتند از :

+ 6 کیسه هوا

+ سیستم ترمز کمکی BA / سیستم کنترل پایداری خودرو ESP / سیستم کنترل کشش TCS

+ دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر / سیستم هشدار دهنده باز ماندن درب های خودرو / کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای تمام سرنشینان / سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید KeyLess

+ فرمان برقی EPS

+ غربیلک فرمان 3 شاخه D کات با قابلیت تنظیم در 4 جهت، دارای روکش چرمی و مجهز به کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل

+ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی / دارای فیلتر تصفیه هوا

+ دارای ۶ بلندگو به همراه ساب ووفر /دارای بلوتوث و USB

+ سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور 10.25 اینچی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و رهیاب GPS

+ صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت و تنظیم گودی کمر در 4 جهت، دارای گرمکن صندلی و روکش چرمی

+ مجهز به روکش چرمی / قابلیت تا شدن صندلی عقب

+ آینه های جانبی با تنظیم و تا شوندگی برقی مجهز به گرمکن

+ شیشه عقب دارای گرمکن / هر ۴ شیشه دارای بالابر برقی اتوماتیک به همراه پاور ویندوز

+ دارای سانروف

+ چراغ های جلو دارای تنظیم ارتفاع الکتریکی / دارای سنسور نور برای روشن شدن خودکار چراغ ها / دارای چراغ بدرقه و پنل روشنایی روی درب خودرو / دارای چراغ روشنایی روز DayLight

+ چراغ های ترمز LED دارای مه شکن

+ دارای سنسور پارک جلو و عقب / سیستم پایش باد تایر ها TPMS / رادار نقطه کور BSD، رادار هشدار تغییر لاین LCA، رادار هشدار ترافیک جانبی RCTA

+ کروز کنترل / دوربین 60 درجه / سیستم انتخاب نوع رانندگی (eco-sport) / دارای سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی

 

بررسی طراحی ظاهری

تغییرات ظاهری این خودروی لوکس چینی محدود، اما کارامد بوده است که باعث جذابیت آن شده است. در نمای جلو، جلوپنجره تا روی سپر کشیده شده و دیگر خبری از جلوپنجره‌ی کوچک مدل قبلی نیست، با این تغییر چهره خودرو کمی اسپرت‌تر شده، سپر جلوی خودرو نیز تغییراتی داشته و هم اکنون با خطوطی پویا تر روی آن روبرو هستیم.

 

آریزو ۶ پرو

 

در نمای جانبی هیچ تفاوتی میان آریزو 6 و نسخه پرو وجود ندارد، اما در نمای عقب، بیشترین و مفید ترین تغییرات در نسخه پرو رخ داده است، چراغ‌های عقب تغییر زیادی کرده اند و اکنون توسط نواری باریک به یکدیگر متصل شده‌اند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   چطور تکنولوژی جدید به کمک بازاریابی می آید

دیگر خبری از لوگوی چری روی درب صندوق نیست و به جای آن عبارت Fownix دیده می‌شود. حالا می‌توانید شب‌رنگ‌ها را بالای سپر ببینید و جاپلاکی هم روی سپر قرار گرفته است. خروجی‌های اگزوز نیز همچنان در دو طرف سپر خودنمایی می‌کنند، در مجموع بیشترین بهبود های طراحی در این نما اتفاق افتاده و نمای عقب نسخه پرو، کاملا پخته تر از آریزو 6 ساده بنظر می رسد که این مورد در عکس های این خودروی چینی کاملا مشخص است.

آریزو ۶ پرو

 

بررسی داخل کابین آریزو ۶ پرو

فضای داخل کابین این خودرو بسیار شبیه به چری آریزو ۶ قدیمی طراحی شده. در داخل کابین، سازندگان چینی کلیات را حفظ کرده‌اند و به تغییرات جزئی بسنده نموده‌اند. فرمان جدید دی کات اولین تغییر چشمگیر در کابین است که طراحی داخلی این خودرو را اسپرت تر کرده است. نمایشگر کیلومترشمار نیز دیگر آنالوگ نیست و اکنون همه چیز دیجیتالی شده است.

تغییری در بخش داشبورد دیده نمی‌شود اما کنسول مرکزی خودرو از نو ساخته شده و شاهد حذف پنل لمسی سیستم تهویه هستیم، لیور دنده قبلی نیز جای خود را به لیور الکترونیکی جدید داده است. همچنین اندکی بهبود در کیفیت قطعات این قسمت به چشم می آید. صندوق عقب با حجم ۵۷۰ لیتر و فضای کابین خودرو تغییری نکرده است و تنها افزودن تعدادی آپشن رفاهی به نسخه پرو، راحتی بیشتری برای استفاده کنندگان فراهم کرده است.

 

تجربه رانندگی با آریزو ۶ پرو

مکانی که برای تست رانندگی آریزو6 پرو در نظر گرفته شده بود، یعنی همان پیست آزادی، شرایط را بیشتر برای سنجیدن توانمندی های دینامیکی و حرکتی خودرو فراهم می‌آورد تا آنکه بخوایم به نرمی تعلیق و راحتی سواری بپردازیم؛ گیربکس 9 سرعته CVT چری که اخیرا بر روی بیشتر محصولات این شرکت و برند لوکس آن، فونیکس قرار گرفته است همانند دیگر محصولات این خودرو ساز هماهنگی نسبتا خوبی با موتور 147 اسب بخاری آن داشته و در حین شتابگیری های متعدد حس کم توانی به راننده القا نمی شود. دنده ها بگونه ای انتخاب می شوند که گشتاور مورد نیاز با فشار کم پدال زیر پای راننده آماده انتقال به چرخ ها باشد و تاخیری در عملکرد پدال حس نمی شود.
با انجام تست شتاب آریزو ۶ پرو با دستگاه درگی، به عدد 9.8 ثانیه رسیدیم که برای خودرویی در این رده، مورد قبول واقع می شود.
نشانی از افت قدرت ترمزگیری بعد از فشار چند ساعته داخل پیست دیده نشد و عملکرد آن ها مطمئن حس می‌شد. مسافت ترمز گیری از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تا حالت سکون در بهترین حالت با عدد 45.5 نیم متر ثبت شد.

 

با ورود به پیچ ها حرکت های گهواره ای خودرو محدود حس می‌شود و در رده ای بالاتر از محصولات دیگر همین خودروساز قرار می گیرد. با نزدیک شدن به لیمیت های آن در پیچ ها، تمایل خارج شدن از مسیر، از هر 2 محور حس می شود و خودرو  تمایل آنچنانی به بیش فرمانی (oversteer) از خود نشان نمی دهد. با خاموش کردن سیستم کنترل کشش نیز بیش فرمانی به واسطه انتقال بدون محدودیت گشتاور به چرخ های جلو پدید می آید. ویدیوی کامل تجربه رانندگی با این خودرو را میتوانید در بالای صفحه مشاهده نمایید.

 

تفاوت آریزو ۶ و آریزو ۶ پرو

در مقایسه این دو برادر چینی باید بگوییم که فونیکس آریزو6 پرو در واقع یک فیس لیفت مینور از آریزو ۶ است، در این خودرو شاهد استفاده از همان ترکیب پیشرانه و جعبه دنده قبل از فیس لیفت هستیم.

 

آریزو 6 آریزو 6 پرو
حجم موتور 1498 سی سی 1498 سی سی
قدرت موتور 147 اسب بخار 156 اسب بخار
گشتاور 210 نیوتون متر 230 نیوتون متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۲ ثانیه ۹.۸ ثانیه
مصرف ترکیبی 6.9 لیتر 6.9 لیتر

 

در بخش طراحی نیز در نمای جلو شاهد استفاده طراحان از جلو پنجره ای بزرگتر از نسل قبلی هستیم تا نسخه پرو نسبت به معمولی چهره اسپرت تری داشته باشد. در نمای عقب اما بیشترین تغییرات به چشم می خورد و شاهد طراحی دوباره چراغ ها، درب صندوق و سپر هستیم تا این خودروی لوکس چینی نمای عقبی کاملا جدید داشته باشد. در داخل کابین نیز تفاوت ها شامل طرح جدید کنسول میانی و دسته دنده، به کارگیری فرمان دی کات جدید و همچنین کیلومتر شمار دیجیتال در کنار برخی امکانات جدید هستیم.