وقتی که قند خون بالا باشه معمولاً مشکلات غذایی هم بروز می کنه مخصوصا این که میل به مصرف مواد غذایی شیرین هم بیشتر می شه. حالا خوبیش اینه بعضی مواد غذایی قدرت کنترل و تنظیم قند خون رو به طبیعی ترین روش دارن.

در این مقاله شما رو با این مواد غذایی به درد بخور و موثر بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشین.

گیاه استویا

استویا گیاهی از پاراگوئه س و یه شیرین کننده طبیعی حساب می شه. این گیاه خواص زیادی واسه سلامتی داره. در بین این خواص زیاد میشه به تنظیم قند خون هم اشاره کرد. همین خاصیت از این گیاه یه درمان طبیعی و مؤثر واسه مبتلایان به دیابت نوع ۲ ساخته.

یافته های بعضی پژوهشا نشون میدن که مصرف روزانه ۳ فنجون دمنوش این گیاه به حفظ و کنترل قند خون کمک زیادی می کنه. در نتیجه افراد گرفتار به دیابت می تونن با نظر دکتر خود کم کم از این گیاه استفاده کرده و قدم مؤثری در کنترل مریضی خود بردارن.

از اونجایی که این گیاه قدرت شیرین کنندگی بالایی داره واسه مقابله با میل زیاد به مواد قندی بسیار مؤثره. امروزه این گیاه به صورت برگای خشک یا عصاره اون در انجمنای دیابت بیشتر کشورها از جمله کشور خودمون هست.

علاوه بر دیابتیا همه مردم هم می تونن واسه شیرین کردن دمنوشا، لیموناد و شکل های جور واجور نوشیدنیا از این شیرین کننده طبیعی استفاده کنن و از مشکلات منفی و مضر شیرین کننده های دیگه در امان بمونن.

دارچین

دارچین یکی از پرمصرف ترین اودیه ها در سطح دنیاس. از این ادویه، استفاده زیادی در مصارف دارویی هم می شه. دارچین یکی از درمانای طبیعی دیابت حساب می شه چون می تونه اندازه قند خون رو کاهش داده و احساس گرسنگی رو به تأخیر بندازه.

همین مسئله هم به مرور با مشکل افزایش یهویی قند خون بعد از مصرف غذا مقابله می کنه.

می تونین در آشپزی از این ادویه پرخاصیت به روشای زیادی استفاده کنین. دارچین واسه معطر کردن شکل های جور واجور کیکا و شیرینیجات و دسرها فوق العاده س. می تونین بعد از غذا از چای دارچینی استفاده کنین.

مخمر آبجو

مخمر آبجو یکی از مکملای غذایی فوق العاده ایه که در سرتاسر جهان به طور گسترده مصرف می شه. این مخمر واسه تنظیم قند خون هم اثر زیادی داره چون شامل اندازه زیادی کرومه. مخمر آبجو هم اینکه واسه بهتر شدن وضعیت دستگاه عصبی مؤثره.

مخمر آبجو

این نوشته را هم از دست ندهید :   راهکارهای تقویت هوش هیجانی

اگه شما موها، پوست و ناخنای سالمتر و زیباتری می خواین هم می تونین به این مکمل اعتماد کنین. اگه مایل به مصرف این مخمر باشین می تونین از پودر (در ترکیب با آب میوه ها یا ماست) یا قرص اون استفاده کنین.

اگه طعم کم و بیش تلخ اون رو دوست نداشته باشین بهتره از قرص اون استفاده کنین. مصرف این قرصا در بین غذا باعث جذب بهتر مواد مغذی اون می شه. پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف این مکملا با دکتر مشورت کنین مخصوصا اگه در حال مصرف داروی خاصی هستین.

نخودفرنگی

این نخودهای سبز و تر و تازه بدون قند هستن و مانع از این می شن که قند خون با مصرف مواد غذایی دیگه زیاد شه. بهتره این نخودها رو به صورت تازه یا یخ زده استفاده کنین. می تونین نخودهای سبز و تازه رو به صورت خام به سالادها و املت و چیزای دیگه ای به جز اینا اضافه کنین. ترکیب این نخودها با سبزیجات دیگه بدنتون رو پر از ویتامینا و فیبرهای غذایی می کنه.

بعضی از کارخانجات تولید مواد غذایی پودر نخودفرنگی رو واسه جفت و جور سوپ و اسموتی به بازار ارائه کردن. شما می تونین از این سبزیجات نقلی و پرخاصیت واسه تنظیم و کنترل قند خونتون استفاده کنین.

نخودفرنگی

جوی دو سر

جوی دوسر یکی از غلات فوق العاده مغذی و پر از فیبر و ویتامینا و مواد معدنیه. این ماده ی غذایی فوق العاده به درد بخور قدرت زیادی در کنترل قند خون داره.

جوی دو سر در عین رسوندن انرژی زیاد به بدن و کمک به سلامت دستگاه گوارش به بهتر شدن وضعیت عصبی هم کمک زیادی می کنه. در واقع مصرف جوی دو سر یه تیر با چند نشونه.

می تونین از این ماده غذایی در هر ساعتی از روز استفاده کنین. مصرف اون به اندازه کم واسه عصر یا شب هم انتخاب خوبیه. بیشتر مردم عادت دارن که از جوی دو سر به صورت موسلی یا به صورت پخته شده یا به عنوان نوشیدنی واسه صبحونه استفاده کنن. هم اینکه می تونین از جوی دو سر به جای آرد گندم در جفت و جور کیکا و بیسکوییت استفاده کنین.

خاصیت شنبلیله خشک شده چیه؟

خواص عصاره و ریشه شیرین بیان

تبیان دیابت چیجوری قند خون رو پایین بیاریم کاهش قند خون گیاهان دارویی