پشتیبانی شبکه چیست؟

برای اینکه با پشتیبانی شبکه اشنا شویم ابتدا توضیحی درباره شبکه داده و سپس به مقوله پشتیبانی میپردازیم.

شبکه کامپیوتر چیست؟

ما می توانیم یک شبکه رایانه ای را به عنوان یک ارکستر الکترونیکی متشکل از اقلامی که سازمان ما برای به اشتراک گذاری، ذخیره و پردازش اطلاعات، ارائه خدمات و انجام کارها استفاده می کن ، تصور کنیم. “اعضای” آن ارکستر شامل موارد مختلف و بسیار متفاوت است. کلمه “شبکه” بلافاصله ذهن افراد معمول را به سمت سرورها، دستگاه های ذخیره سازی، سوئیچ ها ، فایروال ها،روترها، پرینترها و رایانه های رومیزی میبرد. همچنین ممکن است به مواردی مانند تلفن های هوشمند، لپ تاپ و تبلت ها فکر کنیم. با این حال ، شبکه امروز شامل موارد دیگری است که ممکن است به آن فکر نکنیم – دستگاه های نمابر، ماشین های پست ، ماشین های تولید رباتیک، سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع، سیستم های روشنایی، سیستم های امنیتی، و حتی مواردی مانند سیستم های سرگرمی، یخچال، توستر، و قهوه سازها! در یک شبکه ، همه این دستگاه ها به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر صحبت می کنند تا کاری را که از آنها می خواهیم انجام دهند و کارهای ما – و زندگی ما را راحت تر کنند.

فناوری مورد استفاده در شبکه های رایانه ای

روش های متعددی برای اتصال به شبکه وجود دارد. به طور سنتی، دستگاه ها از طریق سیم مسی به هم متصل و ارتباط برقرار می شدند، اما امروزه دستگاه ها ممکن است از طریق نور از طریق کابل فیبر نوری و سیگنال های مادون قرمز یا سیگنال های رادیویی از طریق نقاط دسترسی بی سیم، ارتباطات بلوتوث ارتباط برقرار کنند.

پشتیبانی شبکه چیست؟

به معنای گسترده ، پشتیبانی شبکه با همه کارهایی که شبکه رایانه ای سازمان شما را فعال، سازنده و به روز نگه می دارد، اطلاق می شود. این به شما اطمینان می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما سازگار و کارا هستند وهیچ ازدحام وجود ندارد. شبکه به اندازه کافی گسترده است تا همه ترافیک بتوانند سریع عبور و حرکت کنند. این همچنین به معنای حمایت از افرادی است که از تجهیزات استفاده می کنند، یعنی شما “کاربر نهایی” هستید. این قسمت آخر مهمترین قسمت پشتیبانی شبکه است. به طور خاص ، پشتیبانی شبکه شامل همه چیز است، از کارهای تعمیر و نگهداری منظم ، آزمایش و عیب یابی مشکلات تا طراحی و توسعه ویژگی های جدید برای افزایش شما عملکرد و بهره وری

متخصصان پشتیبانی شبکه رایانه ای که به آنها متخصص پشتیبانی فنی نیز گفته می شود ، افرادی هستند که این وظایف را انجام می دهند. آنها مشکلات شبکه رایانه ای را تجزیه و تحلیل  عیب یابی و ارزیابی می کنند و نقش مهمی در تعمیر و نگهداری معمول شبکه های سازمان خود مانند انجام پشتیبان گیری از پرونده و به روزرسانی سیستم دارند. یک متخصص پشتیبانی شبکه ممکن است بخشی از تیم پشتیبانی IT داخلی سازمان باشد یا به صورت برون سپاری پشتیبانی فنی ارائه دهند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۳۳ کیلومتر پیاده روی برای رفتن به سر کار!+عکس

عامل انسانی در پشتیبانی شبکه رایانه ای

“کاربر نهایی” اصطلاح مفیدی برای متخصصان پشتیبانی شبکه است، اما آنچه در پشتیبانی باید بخاطر بسپاریم این است که “کاربران نهایی” افراد هستند. بیشتر ما بیش از آنچه در مورد اتومبیل هایی که رانندگی می کنیم، درک نمی کنیم. درست مثل اینکه ما برای کمک به مشکلات خود به “مکانیک اتومبیل” خود اعتماد داریم ، باید به تیم پشتیبانی شبکه خود نیز اعتماد کنیم.

اعتماد در شبکه های رایانه ای حتی به دلیل تنوع گسترده ای که ممکن است به طور روزمره اشتباه انجام شود، از اهمیت بیشتری برخوردار است. از بسیاری جهات ، فناوری اطلاعات عملی است درست مانند پزشکی. (به استثنای اینکه انسانها بی نهایت ارزش بیشتری نسبت به رایانه دارند! ما درباره بدن و علم انسان چیزهای زیادی می دانیم ، اما موارد بسیاری وجود دارد که نمی دانیم. بسیاری از موارد غیرقابل پیش بینی است.

سیستم های زیادی وجود دارد و دانش زیادی در مورد چگونگی تعامل سیستم ها وجود دارد. در دنیای کامپیوتر هم همین طور است. در صنعت فناوری اطلاعات اصطلاحی وجود دارد که ما از آن استفاده می کنیم، حالت وحشی. وقتی یک سیستم رایانه ای یا برنامه ای ایجاد می شود ، تحت شرایطی آزمایش می شود. اما تحت هر شرایطی قابل آزمایش نیست. وقتی آن سیستم یا برنامه رایانه ای بالاخره برای عموم منتشر شد ، گفته می شود در حالت وحشی است. ما نمی توانیم اتفاقاتی را که در صورت تماس آن سیستم یا برنامه رایانه ای با سیستم های دیگر یا برنامه هایی که هرگز با آنها آزمایش نشده است، اتفاق بیفتیم. این به تنهایی درجه بزرگی از عدم صحت و آزمایش در عیب یابی را به همراه دارد. برای موفقیت، یک متخصص پشتیبانی شبکه باید یک محقق خوب باشد و به قوانین اساسی منطق اعتماد کند.

در پایان ، پشتیبانی شبکه همه چیز در مورد خدمت به مردم است. هدف واقعی حرفه ای فناوری اطلاعات خدمت به مردم است. مسئولیت شرکت ها کمک به آنها در تسلط بر تجهیزات فنی متعلق به خود است. برای یک متخصص پشتیبانی فنی خوب به معنای دوست داشتن مردم در درجه اول است! هدف باید خدمت به مردم باشد. همه افراد باهوش هستند و هر کس در کاری مهارت دارد. کار در هر زمینه باید به متخصص آن سپرده شود.