سفر در ایام نوروز به همراه خونواده، اقوام و بستگان و یا دوستان تجربه ایست که می تونه بسیار دلنشین و به یاد موندنی باشه. به خصوص سفرهای بیرون مرز کشور. خستگی یه سال کار یا تحصیل از تن شما بیرون میره و با گرفتن عکسای یادگاری و یا خرید سوغاتیای جور واجور و گشت و گذار در کشور یا شهر مقصد می تونین خاطرات خوش سفرهای نوروزی و خارجی خود رو تا مدتها تو ذهن داشته باشین.

خیلی از آدمایی که به اینجور سفرهایی رفته ان به گفته خود اونقدر از این سفرها به وجد اومده ان که تا مدتها خاطرات شیرین سفر، به اونا انرژی مثبت دوچندانی رو داده و اونا با خاطری راحت و راحت تونسته ان به زندگی روزمره خود برگردن.

سفرهای خارجی معمولا بسیار پربار و به درد بخور هستن. آشنایی با فرهنگای کشورای دیگه، رفتن به رستورانا و آشنایی با طعم غذاهای محلی اون کشور، گشت و گذار در مراکز تاریخی و باستانی، خرید از فروشگاه ها و مراکز خرید، شنا و غواصی و یا ورزشای آبی مهیج، تفریحات مختلفی که بعضی وقتا منحصر بفرد هستن، دیدار از موزه ها و مراکز فرهنگی و موارد دیگری که موجب می شن در ایام نوروز (و یا بقیه تعطیلات در طول سال) به سفرهای خارجی برید.

 

ترکیه

 

از جمله کشورهایی که پیشنهاد می کنیم در ایام نوروز به اونا سفر کنین کشور ترکیه س تورهای ترکیه از اول برگزاری مورد استقبال هموطنان ایرونی مون قرار گرفتن و برگزارهای تورهای مسافرتی این کشور از جمله تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و بقیه تورهای مسافرتی تفریحی، فرهنگی (مانند تور ازمیر، تور قونیه، تور آنکارا و چیزای دیگه ای به جز اینا) موجب شده تا پای هموطنان ما به این کشور زیبای همسایه باز شه و ضمن آشنایی هر چی بیشتر با فرهنگ و تاریخ پربار اون بتونن جهت خرید و تجارت و یا لذت بردن از جاذبه های گردشگری ترکیه (مخصوصا در توهای کوش آداسی، ازمیر و یا آنتالیا که بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفتن) دست به کار شن.

تور ترکیه امتیازات زیادی داره از جمله توانایی خرید لباس و شکلای جور واجور پوشاک و هم اینکه کیف و کفش از برنده های جور واجور ترکیه و یا نمایندگی برنده های معروف بین المللی – به خصوص در فروشگاه ها و مراکز خرید واقع در دور و بر میدون تکسیم در استانبول و یا بعضی از مراکز خرید آنتالیا – در کنار تفریح و سرگرمیای جور واجور آبی، کوهستانی و چیزای دیگه ای به جز اینا. مثلا در تور آنتالیا و یا تور کوش آداسی شما می تونین هم در سواحل زیبای این شهرها به شنا و ورزشای مهیج آبی (مانند پاراسل، قایق سواری، غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی و چیزای دیگه ای به جز اینا) مشغول شید و یا به خرید در مراکز خرید و بازارهای محلی و غیر محلی برید. از طرف دیگه وجود جاذبه های جور واجور دیگه مانند امکان کواد سواری (سافاری)، قایق سواری در رودخانه وحشی، تورهای جنگل، دیدار از پارکای طبیعی و آبشارهای قشنگتر، دیدار از آثار تاریخی قشنگتر و زیاد مناسب مونده از دوران رومیا، یونانیا، سلجوقیان و عثمانیا، موزه های جذاب و استثنایی، دیدار از پاموک کاله، گلایدرسواری، امکان سوار شدن در بالنا و خیلی از امکانات دیگه که موجب می شن که تورهای مسافرتی و سیاحتی این شهرها تبدیل به تورهای استثنایی و خاطره انگیز در ایام نوروز بشن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   چرا جسد ولادیمیر لنین نمی پوسد؟
ارمنستان

تورهای نوروزی کشورای دیگه هم جاذبه های خاص خود رو دارن. از جمله تور ارمنستان. ارمنستان هم یکی از کشورای بسیار دیدنی همسایه ایرانه که با داشتن فرهنگی اروپایی آسیایی امروزه به عنوان یکی از بهترین مقصدهای گردشگری پیش ایرانیان مطرح شده.
ارمنستان هم جاذبه های زیادی داره و کسایی که اهل خرید، دیدار از موزه ها و جاذبه های تاریخی، شنا در دریاچه، دیدار از مراکز فرهنگی هنری، لذت بردن از طعم غذاهای رستورانای کشورای دیگه، ورزشای هیجان انگیز و فعالیتای تفریحی باحال مانند کوادسواری، تله کابین، تله سیج، کوهنوردی، هستن می تونن از سفر به این کشور بسیار لذت ببرن. بعضی از جاذبه های این بی نظیرند مانند کاسکاد (هزار پله) که در شمال شهر ایروان قرار داره، مرکز اپراهال ایروان (که در اون برنامه های جور واجور فرهنگی از جمله اجرای کنسرتای موسیقی ملل جور واجور صورت میگیره)، دیدار از میدون جمهوری ایروان و رقص فوارها همراه با موسیقی قشنگتر در شبه های تابستون و …

سفر با تورهای نوروزی ارمنستان امتیازات زیادی داره که موجب می شن هر ساله خیلی از هموطنان مون در این ایام راهی این کشور شن. تنوع دیدنیای ارمنستان به همراه شرایط بسیار مناسب این کشور، آب و هوایی مطلوب و جور واجور، امکانات جور واجور توریستی، خونگرم بودن مردم این کشور، نبود نیاز به اخذ ویزا، ارزون قیمت بودن، امنیت بالا و امتیازات دیگه دست به دست همدیگه میدن تا ارمنستان رو تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تورهای نوروزی واسه خونواده ها و جوانان ایرونی کنه.

تایلند

اما در کنار ارمنستان و ترکیه، کشورای دیگری هم مانند تایلند جهت سفر و گردشگری در تعطیلات نوروز بسیار مناسبند. تور تایلند می تونه تور مسافرتی مهیج و جذابی واسه افراد باشه. یه تورمسافرتی بسیار مهیج و عالی واسه جوانان و خونواده ها که در اون می تونین از فیل سواری، خرید در بازارهای محلی تایلند و یا مراکز خرید بزرگ و مدرن، موزه های بسیار باحال و دیدنی واسه سلیقهای جور واجور، آکواریوما، سواحل قشنگتر، جنگلای سرسبز، جزایر بکر و دیدنی عجیب (از جمله: جزایر ساموئی، جزیره جیمزباند، جزیره فی فی و چیزای دیگه ای به جز اینا)، موتور سواری، کوادسواری و بقیه امکانات توریستی این کشور لذت ببرین.

تایلند کشوریه پرباران با آب و هوایی لطیف و بسیار مناسب. بالاترین درجه ریزش باران در بیشتر مناطق این کشور در فصل تابستون اتفاق می افته و بهترین زمان سفر به این کشور، پاییز، زمستون و نیمه اول بهاره. پس اگه قصد مسافرت به کشورای خارجی در ایام نوروز رو دارین و دوست دارین به کشوری توریستی با جاذبه های گردشگری فراوون و مردمانی مهربون و مهمون نواز سفر کنین، تایلند می تونه یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشه. سفر نوروزی با تور تایلند می تونه خاطره ای بسیار شیرین واسه شما و همراهانتان بسازه بطوری که تا مدتها پس از سفر به این کشور قشنگتر و دیدار با مردمون مهربانش، یاد و خاطره اون تو ذهن شما نقش خواهد بست.

شماره تماس آژانس مسافرتی و هواپیمایی الماس نشون:  ۲۵۷۱۲ – ۰۲۱