خیلی از ما ایدۀ بزرگی داریم یا راه حل نویی واسه یه رقابت روزمره داریم که پشت ذهنمون هست اما هیچ وقت به دنبال اجرایش نمی رویم. داشتن یه ایدۀ خوب، عالیه. بهتر از اون، اجرا کردنشه. لازمۀ اون ایمان به خود و کار زیاده.

مشکلات موفقیت

به گزارش آلامتو به نقل از فرادید، دلیل اینکه خیلی از ما دست به اجرای ایده هامون نمی زنیم، مشکلاتی که در راهمانه، نیستن. بیشتر دلیل این موضوع به مشکلات احساسی ای برمیگرده که خودمون واسه خودمون می سازیم. در زیر پنج مانع ذهنی ای که واسه موفقیت در اجرای ایده هامون می بایست بر اونا فائق شیم، آمده:

وقتش رو ندارم:

اگه الان نه، پس کی؟ اگه وقتش رو دارین که در طول هفته کلی زمان صرف رسیدن به قیافه تون بکنین و کلی وقت رو واسه بالا و پایین کردن فیسبوک بذارین، چیجوری نمی تونید همونقدر زمان رو صرف ایدۀ تازه تون بکنین؟ ورزش دادن ذهن به همون اندازۀ ورزش دادن جسم اهمیت داره. تابلوی لطفاً مزاحم نشید رو روی در اتاقتون بزنین و در هفته وقتی رو به پیشرفت پروژۀ شخصیتون اختصاص بدید.

پولش رو ندارم:

برعکس! هزینۀ انجام ندادنش رو نمی تونید تقبل کنین. هزینه ای که واسه دست به کار شدن صرف می کنین، در مقایسه به هزینه ای که واسه پشیمونی از اینکه تلاشی نکرده اید، پس میدید، هیچه. اگه دستتون تنگه، کار رو با قدم های کوچیک شروع کنین. تلاش کنین از جاهای دیگه و ولخرجی کم کنین، تا بتونین واسه شکوفا کردن ایدۀ خود پول صرف کنین. من به شخصه غذا درست کردن در منزل رو جانشین بیرون غذا خوردن کردم و خرید چیزایی که فقط کمدها و قفسه ام رو اشغال می کرد رو متوقف کرد.

مهارتش رو ندارم:

این نوشته را هم از دست ندهید :   کروماکی |تجهیزات تولید محتوا

شایدً مهارتش رو دارین و خودتون خبر ندارین. اول اینکهً، ببینین که چه استعدادهایی دارین و فکر کنین که از چه راههایی می تونید از این استعدادها بهره بگیرین. من مجری دو برنامۀ رادیویی هستم به عمرم در کلاسی با عنوان “چیجوری مجری رادیو شیم” شرکت نکرده ام. می خواهید مهارتهای تازه ای یاد بگیرین؟ داوطلبانه زمان و استعداد خود رو در اختیار سازمان یا نهادی که با اهدافتون تو یه راستاست بذارین تا از نزدیک تجربه به دست بیارین.

آموزش لازم رو ندیده ام و مدرکش رو ندارم:

مثال نقضش بیل گیتسه. شما از چیزی که فکر می کنین باهوش ترید. طراحی ذهن ما به گونه ایه که ایده تولید کنه.

اگه فکر می کنین که باید صندوقچۀ مغزتون رو غنی کنین، اینترنت مملوه از دوره های آموزشی و اپلیکیشن هایی که می تونید به رایگان دانلود کنین. اون وقتی رو که با کم کردن کارای اضافه به دست می بیارید رو صرف یادگیری کنین.

انگار همه دارن همون کاری رو که من می خواهم بکنم، می کنن:

بعضی وقتها این فکر به ذهنم می رسد که ایده ای که دارم به درستیً نابه؟ واقعیت اینه که اگه گروه علاقمندان و مخاطباتون رو بشناسین و نیازهاشون رو درک کنین، و چیجوری اونا رو راضی کنین، واسه هر چیزی بازار هست. فقط لازمه که به ایدۀتان چیز جدیدی اضافه کنید.

نگارنده: ملانی یانگ، روانشناس و نویسندۀ کتاب “کنار اومدن سرطان سینه”

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

بازنشر فرادید