‫یکی از وسایل محبوب تحلیل کلید واژه ‫ها وسیله ‬ گوگل ادوردز است.‬ این وسیله واسه بازاریابی کلیکی‬ AdWords طراحی شده ولی‬ در بین کارشناسان سئو به دلیل‬ رایگان بودنش رواج بسیاری داره‬. من پیشنهاد میکنم که اول وارد حساب‬ AdWords شده چون‬ اگه وارد نشید گوگل اطلاعات کمتری رو نشون می ده.‬ اگه شما حساب AdWords‬‬ رو ندارین به AdWords.com‬ رفته و اکانتی بسازین‬ ولی اینکار کمی زمانبره و‫ شما نباید کار خود رو با‬ کمپین کلیکی شروع یا پولی پرداخت کنین‬. در آخر وسیله کلید واژه ای رو‬ لود کنین و کار شروع میشه.‬

شروع کار با گوگل ادوردز

این وسیله ایده های کلید واژه ای‬ رو واسه شما پیدا میکنه.‬ ما به گوگل یه کلید واژه نمونه می دیم و گوگل لیستی‬ از عبارتهای مربوط رو نشونمون می ده‬ یا اینکه ما میتونیم نشانی وب‬ سایتی رو به اون بدیم، مثلا‫ سایت یه حریف‬ و گوگل عبارتهای در رابطه به اون‬ سایت رو به ما نشون می ده.‬ اول عبارتی رو در این باکس مینویسیم.‬ ما می خوایم که‬ varzesh3 رو گسترش بدین‬ پس با “ورزش” کار رو شروع میکنیم. حال اگه بر این باکس کلیک‬ کنم، گوگل عبارتهایی که شامل عبارت تایپ شده‬‬ رو نشانم می ده، مثل “اخبار ورزشی” ‫، ‘”سایت ورزش” و چیزای دیگه ای به جز اینا. شما باید با اون امتحانش کنین ولی واسه این نمونه‬ من این باکس رو بررسی نمیکنم‬ چون گوگل بازه وسیع تری از‫ عبارتها رو جفت و جور میکنه.‬‬ Advanced Options رو باز میکنیم‬ و چیزی که دراینجا داریم رو بررسی میکنیم.‬ همونطور که میبینین ما میتونیم به‬ گوگل موقعیت مورد نظرمون رو بگیم.‬ ما این رو بر‬ United States ‬ قرار می دیم.‬‬ گوگل کلیدواژهایی رو جفت و جور‬ می آورد که به وسیله کاربران مختلفی قابل استفاده س.‬

ورزش

اونایی که کامپیوترای معمولی دارن و‬ اونایی که از دستگاه های موبایل استفاده میکنن.‬ من هم اینکه می تونم کلید واژه ها رو فیلتر کنم‬ واسه نمونه من می تونم به گوگل بگم کلیدواژهایی که‬ خیلی کم به وسیله وارد کردن اعداد‬ به باکس وارد می شن رو ندیده بگیره،‬ به این صورت تنها کلید واژه ها‬ به صورت بومی جستجو شده نمایش پیدا میکنه‬. همونطور که می دونین این فیلترها به‬ ppc رابطه دارن، پس این منو رو ندیده میگیریم‬. وقتی که آماده بودین بر دکمه‬ Search کلیک کنین و در کسری از لحظه کلیدواژهایی واسه این اعداد اینجا نمایش پیدا میکنه‬ و ما اینجا بیشترین موضوعات گیج کننده رو داریم.‬

موبایل

این اعداد تعداد دفعات کلیدواژهای جستجو شده به صورت‬ محلی یا جهانی نمی باشن که‬ در این مورد به معنی ایالت متحده س‬ یادتون باشه که این‬ یه وسیله PPCه‬ نه یه بازار سئو‬. همونطور که میبینین وسیله بر همخوانی‬ Broad (گسترده) تنظیم شده.‬ ‬اگه شما درکی از ppc‬ داشته باشین معنی اونو می دونین‬ وگرنه اهمیتی نداره‬. تنها چیزی که می دونین اینه‬ که اگه بر باکس همخوانی دقیق کلیک کنین و باکس بررسی گسترده رو پاک کنین‬ گوگل این اعداد رو تغییر می ده و‬ حال ما اعداد واقعی جستجوها در‬ هر ماه به صورت میانگین رو میبنیم.‬ این تنها یه ppc‬ مربوط به انتخاب همخوانی دقیقه. باید چیکار کرد؟‬‬‬‬‬‬‬
‫باید لیست رو به صورتی‫ مرتب کنین تا عبارتهایی‬‬ که به صورت عادی استفاده شدن رو ببینین. بر ستون‬ Local Monthly Searches کلیک کنین،‬ اگه شما از تیک باکس‬ Closely Related Ideas استفاده‬ کنین این نتیجه بخش میشه‬ اگه اینکار رو نکنین ممکنه به درد بخور نباشه و یا‬ اینکه به اندازه واژه های دیگه در رابطه نباشه‬. ما میتونیم بر این لیست کار‬‬ کنیم و کلیدواژهای مورد نظرمون رو انتخاب کنیم.‬ در بعضی موارد بهتره همه‬ کلید واژه ها رو انتخاب کنین بر اینجا کلیک کنین‬ و بر لیست کار کنین و‬ تیک گزینه های کلیدواژهای نامرتبط رو وردارین‬. شما می تونین از فلش رو به‫ پایین در کیبورد استفاده‬‬ کنین تا به پایین لیست حرکت کرده‬ و کلیدواژهای غیر به درد بخور رو خط بزنین‬. وقتی که پایین لیست رسیدید به‬ صفحه بعد رفته و همین کار رو تکرار کنین‬. گوگل انتخاب شما رو ذخیره میکنه،‬ شمام اینکه می تونین ردیفهای نمایش یافته رو زیاد کنین.‬ حال لیست کارای خود رو انجام بدین‬ و انتخاب کنین. ما میتونیم اطلاعات رو با کلیک بر‬ دکمه View as text و گزینه ای در کلیپبرد‬ کپی کنیم.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴ روش داشتن چهره‌ای شاداب و درخشان

یا اینکه میتونیم‬ اونا رو با به کار گیری دکمه‬ Download در صفحه‬ زیادی دانلود کنیم‬. من روش اول رو ترجیح می دم چون فایل صفحه اعداد‬ رو هم در کنار عبارتها داره‬. کلید واژه ها براکتی به دورشون دارن‬ تا تبلیغ کننده ppc‬ بتونه به صورت همخوانی دقیق اونو در کمپین کپی کنه‬ ولی شما همیشه می تونین جستجویی رو‬ انجام بدین و اونا رو خط بزنین.‬ حالا تنها یه جستجو رو انجام‬ ندین و شکلای جور واجور کلید واژه ها رو وارد کنین.‬ چندین بار جستجو کنین تا چیزی‬ که به دنبالشین رو پیدا کنین.‬ شما می تونین صفحه گستردهای مورد‬ نظرتون رو به هم وصل کنین و لیست کلی‫ خود رو بسازین‬‬ البته این وسیله کاربرده های دیگری هم داره‬. اینجا شما می تونین به گوگل‬ بگید که تنها کلیدواژهایی که شامل عبارتهای‬ وارد شده در باکس هستن رو‫ اضافه کنین یا اینکه کلید‬‬ واژه هایی که شامل اون عبارتهای مشخص هستن رو خط بزنین.‬‬ شما می تونین با دسته جور واجور کار کنین،‬ این واسه زمانهایی که کلیدواژهای جور واجور‬ معناهای مختلفی در کار و کاسبیای جور واجور دارن خوبه.‬

واسه نمونه اگه شما دسته کامپیوتری ‫رو واسه اون عبارت‬ “رم” جستجو کنین‬ کلیدواژهای مربوط به حافظه رو‫ پیدا می کنین. اگه ورزش رو‬‬ در دسته تناسب اندام جستجو کنین‬ کلیدواژهای مربوط به‬ “باشگاه ورزشی رم” رو میبینین.‬ البته بیشتر گزینه های صفحه با‬ PPC در رابطه هستن‬ پس شما می تونین اونا رو ندیده بگیرین.‬ در آخر شما می دونین که این بهترین وسیله کلید واژه ای نیس.‬ این بهترین داده ها رو داره‬ و چیزی بهتر از داده های گوگل نیس ولی‬ خدمات تبلیغاتی وسایل مدیریتی کلید واژه ای‬ بهتری رو جفت و جور می کنن که در‬ گروه کردن کلید واژه ها در پروژه‫ ها، مرتب کردن کلید واژه ها و‬‬ حذف اونا به شما کمک میکنن.‬ یکی از بهترین وسایل شناخته شده‬ Wordtrackerه ولی وسایل دیگری مثل KeywordSpy ، Keyword‬ Discovery ، KeyCompete هم وجود دارن.‬ یادتون باشه که هیچوقت‫ تحلیل کلید واژه ای رو ندیده‬‬ نگیرید، وقتی واسه اون صرف کنین‬ و کلیدواژهای مهم رو درک کنین‬.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬