به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با نقش آفرینی مطلوب کار و کاسبیا در زیست بوم کارآفرینی و گسترش فرهنگ این جنس کسب و کارا، استقبال جامعه از حضور کار و کاسبیای جدید با شکلای تازه خدمات پررنگ تر شده.

سورنا ستاری در بازدید از دو کار و کاسبی شرکت علم بنیان ساناگستر سبز، به پررنگ تر شدن استقبال جامعه از کار و کاسبیا و کار و کاسبیای علم بنیان با گسترش فرهنگ استارتاپی اشاره کرد و گفت:

با نقش آفرینی کار و کاسبیای خلاق و کار و کاسبیای خدماتی، جامعه با اینحال جنس کسب و کارا آشنا شده است. با گسترش فرهنگ اقتصاد علم بنیان و پیوند جامعه با فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقبال از این کار و کاسبیا که هر روزه یکی از نیازای جامعه رو با ارائه شکل تازه ای از حل می کنه، پررنگ تر شده

رئیس ستاد پیشرفت فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد علم بنیان کشور اضافه کرد:

حالا زمان اون فرارسیده س که اثرات و نقش کار و کاسبیا رو در اقتصاد علم بنیان به خصوص در بخش اشتغال و کارآفرینی تماشاگر باشیم؛ این که یه اپلیکیشین می تونه بیشتر از ۵۰۰۰ نفر رو مشغول به کار کنه، ویژگی منحصر به فرد کار و کاسبیای خدماتیه.

رشد نمایی کار و کاسبیای خدماتی

ستاری با توضیح دادن این موضوع که هر کدوم از این کار و کاسبیا ظرفیت بالای رشد تا ۵۰ برابر در سال در کنار ایجاد اشتغال لایق توجه دارن، ادامه داد:

هرکدوم از این شرکتا می تونن رشد ۱۰درصدی هفتگی رو که رشد عادی یه استارتاپه رقم بزنه؛ این در حالیه که یه واحد بزرگ تولیدی در بهترین شرایط می تونه در طول یه سال اینجور رشدی رو تجربه کنه

رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد:

این کار و کاسبیا تازگیا در بخش حمل و نقل بین شهری وارد شدن و ورود کار و کاسبیای خلاق به این بخشا موجب می شه ایجاد ظرفیت اشتغال این کار و کاسبیا با فعالیت در بخشایی چون ایده پردازی و برنامه نویسی به دست خود دانشگاهیان محقق شه.

نگاهی نو در خدمات حمل ونقل بین شهری

«اوبار»، به عنوان اولین سامانه ای که تونسته سیستم هوشمند قیمت دهی رو در بخش حمل کالای بین شهری اجرا کرده، میزبان عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بود.

این کار و کاسبی با راه اندازی یه شبکه ترابری، تلاش کرده تا جدیدترین فناوریای پردازش داده و اطلاعات رو در بازار قدیمی حمل ونقل بین شهری استفاده کنه.

اوبار (www.ubaar.ir) واسه اولین بار در کشور، با به کار گیری الگوریتمای هوش مصنوعی و اجرا سیستم یادگیری ماشینی، قیمت دهی هوشمند رو وارد بخش حمل کالا کرده.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۲۵ نقل قول برای تغییر زندگی برای بهتر شدن زندگی

این شرکت به وسیله جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور و جهان در بخش فنی مهندسی و کار و کاسبی راه اندازی شده و با ایجاد بستری نرم افزای، ضمن ایجاد اشتغال واسه فعالان بخش حمل و نقل بار، و حذف واسطه های سنتی، به مشتریانش کمک می کنه محموله های مورد نظر خود رو با قیمتی پایین تر و کیفیت و سرعتی بالاتر نسبت به روشای سنتی قبلی بفرسته.

الان ۳۰ هزار راننده ماشین سنگین و ۴۰۰۰ مشتری شامل شرکتا، کارخانه ها و تولیدیا در شبکه اوبار عضو هستن.

بستری تازه واسه رفع نگرانیای مربوط به خدمات منزل

آچاره، عنوان کار و کاسبی دیگری از شرکت علم بنیان سانا گستر سبزه که معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از ویژگیای اون دیدن کرد.هدف این کار و کاسبی نوآور، رفع نگرانیای مربوط به خدمات منزل واسه مشتریان و ایجاد تغییر در مورد خدمات منزله. برپایه این زیرساخت، خیلی از کسائی که توانایی انجام کار فنی دارن، ولی به دلیل نبود سرمایه قادر به معرفی خود و رابطه با مشتری پایانی نیستن می تونن مشغول فعالیت شن.

هم اینکه مشتریان خدمات می تونن سرویسای مورد نیازشون رو از راه این کار و کاسبی و با کیفیت بالاتری نسبت به میانگین کیفیت خدمات سنتی دریافت کنن.

این کار و کاسبی بستری رو واسه پیوند نیروهای نظافتی، تعمیرات، بازسازی و همه آدمایی که توانایی ارائه خدمتی رو دارن و مشتریان این خدمات در هر جا و زمان ایجاد کرده. این کار و کاسبی نوآور در بخش خدمات، ایجاد ۱۰۰ هزار موقعیت شغلی رو تا آخر سال ۹۷ در برنامه خود پیش بینی کرده.

آچاره((www.achareh.ir) الان علاوه بر شهر تهران، در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و به زودی در قزوین و کرج خدمات خود رو ارائه میده.

ستاری با اشاره به افزایش اندازه فعالیت کار و کاسبیای خدماتی به سطح کشور گفت:

الان ابعاد فعالیت این کار و کاسبیا محدود به پایتخت نیس و در حال گسترش به دیگر استانا هستش. در بخش حمل و نقل داخل شهر، حالا کار و کاسبیایی وجود دارن که در بیشتر از ۲۵ شهر کشور فعال هستن.

جالبه بدونین در این بازدید اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز پیشرفت فناوریای راهبردی، پرویز کرمی دبیر ستاد پیشرفت فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد علم بنیان و مهدی فقیهی، دبیر ستاد پیشرفت فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، ستاری رو همراهی کردن.