آمارها نشون میده که روزانه ۴۰۰ طلاق در کشور ثبت شده و این آمار رو به زیاد شدنه ولی در آستانه روز ازدواج وزارت ورزش و جوانان بسته ای رو ارائه کرده که جوانان واسه اخذ وام ۲ میلیون تومانی باید ۴ شرط داشته باشن که به گفته کارشناسان این شروط بیشتر بازدارنده ازدواجه تا تشویق کننده.

۷ روز دیگه یعنی در اولین روز از ماه ذیحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده. روزی که ثبت اون در تقویم ملی ایران یادآوری اهمیت ازدواج در جامعه و تلنگری به مسئولان واسه ارائه تسهیلات ازدواج آسون واسه جوانانه.

در آستانه روزملی ازدواج نوشین نبئی مدیر گروه برنامه ریزی ازدواج و نهاد خونواده وزارت ورزش و جوانان از ارائه بسته پیشنهادی روز ازدواج پس ازنهایی شدن این بسته به هیئت دولت خبر داده و گفته: در این بسته دیده شده که زن و شوهر واسه دریافت وام ۲ میلیون تومانی ازدواج باید ۴ شرط داشته باشن:

۱- داماد زیر ۲۵ سال باشه

۲- مهریه عروس زیر ۱۱۰ سکه باشه

۳- پدر یکی از زن و شوهر فوت شده باشه!

۴- یکی از زن و شوهر دانشجو یا طلبه باشه

هر چند به گفته بعضی از طرفداران این طرح وزارت ورزش و جوانان به دنبال تشویق جوانان به امر ازدواجه ولی کارشناسان این جوری اقدامات تشویقی رو درست نمی دونن.

شروط جدید ازدواج خنده داره!

حجت الاسلام شهاب مرادی صاحب نظر در بخش خونواده و ازدواج در مورد بسته تشویقی ارائه شده از طرف وزارت ورزش و جوانان میگه: باید واسه برطرف کردن مشکلا زیاد بخش ازدواج با تامل و تدبیر بیشتری برنامه ریزیهای دراز مدت انجام شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ راهکار برای جلوگیری از فساد مواد غذایی در یخچال

به نظر می رسه اقدامات تشویقی و حمایتی اونم با این اندازه مبلغ اثر زیادی به دنبال نخواد داشت.هر چند که مسائل اقتصادی مهم بوده و قابل صرف نظر نیس ولی مسائل و مشکلات ازدواج و خونواده و موضوع مهم نسل از جنس مسائل فرهنگی و اجتماعیه که راهکارهای و تصمیمات متناسب خود رو نیاز داره.

پروفسور حسین باهر به عنوان کارشناس بخش خونواده و آسیب شناس هم این شروط رو خنده دار می دونه و میگه: این شروط انگار توهینه. چون که فکرش رو بکنین به شما بگن اگه بابات فوت کرده باشه واسه ازدواج به تو وام می دیم!

به باور من وزارت ورزش و جوانان اگه می خواد کاری انجام بده بهتره از مشاوران عالی خونواده و ازدواج استفاده کرده و جوونایی که به هر نحوی واسه ازدواج مشکل مالی دارن به اونا تسهیلات ارائه کنه نه اینکه تسهیلات رو عمومی اعلام کنه.

ایشون گفت: حتی می شه بعضی سیاستهای تشویقی رو بریا تامین جهیزیه دخترها دید کرد به شرطی که شخصیت و جایگاه دختر جوون تضعیع نشه.

ثبت روزانه ۴۰۰ طلاق در کشور

احمد توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده که آمار طلاق در کشور افزایش و ازدواج کاهش داشته.

هر چند وزارت ورزش و جوانان با هدف و قصد خیرخواهانه به دنبال کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواجه ولی ارائه بعضی بسته های تشویقی می تونه جنبه برعکس در جامعه داشته باشه.

noindex