جزیره پرنس ادوارد (PEI) یکی از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری و طبیعت گردی در شرق کانادا حساب می شه که به دلیل برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری دولت این استان در سالای گذشته، از جمله مقصدهای مهاجرتی به شکل برنامه PNP هم هستش.
این جزیره به دلیل چشم اندازه های طبیعی، لوکیشن فوق العاده ای واسه فیلما و سریالای تلویزیونی حساب می شه و در نیم قرن گذشته، در جذب هنرمندان و کارگردانای سینما و تلویزیون که این استان کوچیک کانادا رو واسه فیلمبرداری انتخاب کردن، موفق بود. نام این جزیره از پرنس ادوارد (۱۷۶۷–۱۸۲۰)، بچه چهارم جرج سوم بریتانیا و پدر ملکه ویکتوریا گرفته شده‌ است.

جزیره پرنس ادوارد، جاییه که لوکیشن رمان قصهای جزیره در اونجا اتفاق میفته. قصه‌های جزیره با نام اصلی جاده‌ای به اَونلی (به انگلیسی: Road to Avonlea) محصول سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶، یه سریال کاناداییه. که نامزد ۱۶ جایزه امی و برنده ۴  جایزه اون هستش.
داستان تو یه شهر خیالی ساحلی کوچیک در جزیره پرنس ادوارد کانادا در قرن ۲۰ اتفاق می افته. براساس شخصیت‌ها و داستان‌های رمان لوسی ماد مونتگومری و یه اسپین آف از مینی سریال اون در گرین گیبلزه. با اینکه داستان «قصهای جزیره» در جزیره پرنس ادوارد میگذره اما سریال در آکسبورگ اونتاریو فیلمبرداری و نماهای داخلی در تورنتو گرفته شد.

این مجموعه پس از نمایش داخلی‌اش در بیش از۱۴۰ کشور به نمایش درآمد و یکی از موفق ترین سریالای کانادایی در چند دهه گذشته هستش. داستان در مورد دختری شهری به نام سارا استنلیه که به این دهکده جا به جایی مکان کرده تا با بستگان مادرِ فوت شده‌اش زندگی کنه.

سریال تلویزیونی «جاده ای به طرف آونلئا» یا همون «قصهای جزیره» در فواصل سالای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ در کانادا و آمریکا پخش شد.
این مجموعه تلویزیونی که به مدت هفت سال از شبکه سی بی اس پخش شد، محصول مشترک کانادا و آمریکا (با همکاری کوین سولیوان، شرکت دیسنی) بود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   گردش در لوژنیکی: ورزشگاه مجلل بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ مسکو

با اینکه شرکت دیسنی بعدا سهم بیشتری در تولید این سریال داشت و منتهی به ماجراهای عجیبی شد که مقدمات توقف سریال رو جفت و جور ساخت. «قصهای جزیره» براساس اقتباسی آزاد از کتابی به نوشته «ماد مونتگومری» نویسنده مشهوریه که قبل از این سریال «اون و رویاهای سبز» براساس کتاب دیگری از اون ساخته شد. «اون و رویاهای سبز» همون سریالیه که در ایران هم پخش شد و اون شرلی، دختر موقرمز رو به یکی از شخصیتای خاطره انگیز تلویزیونی تبدیل کرد.

گزارش امروز سرویس گردشگری ما نگاهی داره به ظرفیتای گردشگری و طبیعی یکی از جذاب ترین جزایر سرزمینای سرد شمالی در کانادا.

پرنس ادوارد کجاس؟

این استان کوچیک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین استان کانادا (با احتساب قلمروها) حساب می‌شه. مرکز این استان، شارلوت تاون اسمشه. جزیره پرنس ادوارد، صد و چهارمین جزیره بزرگ دنیا و بیست و سومین جزیره بزرگ کانادا حساب می شه و ۵۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت داره.
این جزیره قشنگتر و دیدنی با مناظر طبیعی عجیب، در خلیج سینت لارنس در ساحل شرقی کانادا، در اقیانوس اطلس واقع شده.

جزیره پرنس ادوارد از سرزمین اصلی کانادا، نیوبرانزویک و نواسکوشیا به وسیله تنگه نورتامبرلند جدا شده؛ و به وسیله پل ۱۳ کیلومتری «پل کنفدراسیون» به نیوبرانزویک وصل می‌شه. این جزیره، ۲۲۴ کیلومتر (۱۴۰ مایل) طول داشته و عرض اون بین ۶ تا ۶۴ کیلومتر (۴ تا ۴۰ مایل) می‌باشه و بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر در اون ساکن هستن که بخشی از اونو مهاجران سرمایه گذار که حاضرن بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار کانادا در این استان سرمایه گذاری کنن تشکیل میده.