.estp-changedby-essin a{color:1E3FDB# !important}

استرس در محل کار یک مشکل رایج است ، اما به عنوان یک مدیر ، می توانید با تغییر نحوه برقراری ارتباط ، احتمال ابتلای کارکنان خود به استرس را کاهش دهید.

واکنش استرس واکنشی به یک نشانه خارجی است – اگر با روش خاصی ارتباط برقرار کنید ، می توانید پاسخ استرس کارکنان خود را “بیش از حد” بیان کنید. به طور شگفت انگیزی برای روسا استفاده از زبان التهابی که پاسخ استرس را به طور خودکار تنظیم می کند ، معمول است. از سوی دیگر ، اگر در نحوه بیان کلمات دقت کنید ، احتمالاً پاسخ کارکنان شما به فشارهای کاری مثبت و اندازه گیری شده است.

در اینجا هفت مورد را که باید از گفتن آنها به کارکنان خود منع کنید ، و برخی جملات بهتر را برای تشویق آرامش و بهره وری استفاده کنید.
بهره وری

1- “من نمی خواهم شما را نگران کنم ، اما …”

این مطمئناً یکی از عبارات تولید کننده کورتیزول در زبان انگلیسی است. این جمله آنقدر مواد شیمیایی <a href="https://aazam9.ir/tag/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3-%d8%b2%d8%a7/" title="استرس زا“>استرس زا آزاد می کند که باید از همه محل های کار منع شود. شما قبلاً با پیشنهاد این نکته که ممکن است نگران باشید ، نگران کارکنان خود شده اید.

بجای آن بگویید: این نوع جملات معمولاً برای ایجاد ترس به جای اطمینان از اینکه ممکن است چیزی در حال خراب شدن باشد ، به کار می رود. بهتر است به هیچ عنوان نگران نباشید. در عوض ، س سوالی بپرسید تا بررسی کنید که آیا ترس های شما موجه است یا خیر. به عنوان مثال. “مایک ، آیا ارقام آن صفحه گسترده را دوباره بررسی کردی؟”

2- “ما باید صحبت کنیم …”

این یکی دیگر از آن مقدمه های واقعاً بی فایده است که بدون هیچ دلیلی کارمند را در معرض خطر قرار می دهد. اگر این را به یکی از کارکنان بگویید ، آنها بلافاصله شروع به پرسیدن از خود می کنند “در مورد چه چیزی؟ من چه کار کرده ام؟ آیا من دچار مشکل می شوم؟ ” رها کردن احساس نگرانی و گیجی در کارکنان راهی نیست که بتوانید از آنها بهترین استفاده را ببرید و نه باعث بهبود او شوید.

این را در عوض بگویید : به جای اینکه با عبارات مبهم در اطراف موضوع برقصید ، بلافاصله قبل از درخواست نشستن و صحبت کردن ، موضوع مورد نظر را معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که کارمند می داند که مشکلی ندارند و مقیاس مشکل را مشخص کنید. اگر فقط یک چیز وجود دارد که آنها را تحت فشار قرار می دهد ، آن را بگویید ، بنابراین بدون دلیل استرس نمی گیرند. به عنوان مثال. “میشل ، من به طور کلی از ارائه امروز صبح خوشم آمد ، اما یک چیز وجود دارد که فکر می کنم شما می توانید بهتر انجام دهید. آیا می توانیم الان صحبت کنیم؟ “

3- “من یک خبر وحشتناک دارم.”

نیازی نیست که کارکنان خود را در مورد اعلان ها و تغییرات کار کنید ، حتی اگر به نظر منفی برسند. استفاده از این نوع زبان می تواند کارگران را بی مورد هراس کرده و احساس بی منبع بودن را در آنها ایجاد کند. بیان اینکه “چیزی وحشتناک است” یک طرز فکر سیاه و سفید است و نشان می دهد که هیچ پوشش نقره ای وجود ندارد.

این را در عوض بگویید : اجازه دهید کارکنان خود به جای تصمیم گیری درباره احساسات خود ، با ارائه حقایق به آنها تصمیم بگیرند که از اخبار چه خبر خواهند شد. هنگام اعلام چیزی که ممکن است چالش برانگیز باشد ، با زبان خود بی طرف باشید. به عنوان مثال. “من یک اطلاعیه از دفتر مرکزی دارم.”

4- “من برای این کار وقت ندارم.”

اگر یکی از کارکنان شما می خواهد با شما صحبت کند یا به شما نیاز دارد تا مشکلی را حل کنید ، بسیار مأیوس کننده است که به شما بگویند وقت ندارید. ممکن است مشغول باشید ، اما گوش دادن به نگرانی های کارکنان نیز بخش مهمی از شغل مدیر است. احساس نکنید که کارکنان خود نمی توانند روی حمایت شما حساب کنند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تمیز کردن کفش جیر با چند روش راحت و موثر "

بجای آن بگویید: به کارکنان خود این حس را بدهید که مایل به گوش دادن هستید. آنها را با عبارت “بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد” کنار نگذارید. یک پیام حمایتی و زمان مشخصی که آزاد هستید به آنها بدهید. به عنوان مثال. “من می خواهم به نگرانی های شما توجه کامل خود را نشان دهم. می توانی ساعت 3 بعد از ظهر به دفتر من بیایی و درباره این موضوع بحث کنی؟ »

5- “چه مشکلی دارید؟”

هنگامی که یک کارمند در تلاش است ، می تواند برای همه افراد درگیر ناامید کننده باشد. اما استفاده از عباراتی که به افراد حمله می کند واقعاً مفید نیست و می تواند کارکنان را دفاعی و استرس زا کند. جملاتی از این دست باعث می شود کارکنان احساس کنند شما به شخصیت آنها حمله می کنید. باید از این امر به هر قیمتی اجتناب کرد.

بجای آن این را بگویید : از زبانی استفاده نکنید که نشان دهد مشکلی در کار یک ذاتاً وجود دارد. در اینجا از عباراتی استفاده کنید که نشان می دهد کاربرد آنها مسئله است. در مورد اشتباهات خود دقیق باشید ، به طوری که کل مهارت یا عملکرد آنها را زیر سوال نبرید. به عنوان مثال. “اندرو ، شما این ستون اعداد را اشتباه محاسبه کرده اید.”

6- “شما باید…”

این یکی از آن عبارات به ظاهر بی گناه است که در واقع می تواند پشت کارکنان را جمع کرده و به آنها احساس کند که شما پیشنهاد می کنید از آنها بهتر هستید. اگر کارکنان فکر می کنند با آنها صحبت می شود یا به آنها دستور می دهند ،آنها ممکن است دفاعی شوند سخت گیر بودن در نحوه درخواست کارها از کارکنان می تواند آنها را دچار گرفتاری و استرس کند.

بجای آن این را بگویید : به کارکنان خود احساس اعتماد کنید و مانند این که به جای اینکه به آنها دیکته کنید به آنها دستورالعمل می دهید. به اعضای کارکنان خود اجازه دهید که به آنها بگویند چه چیزی نیاز به انجام کار دارد و پیشنهاد منابع به جای تجویز روش شما برای انجام کارها. به عنوان مثال. سوزان ، لطفاً دستور جلسه این ماه را بنویسید؟ یک الگو در اینترانت وجود دارد که ممکن است مفید باشد. “

7- “شما در این مورد بسیار بهتر از ماریا هستید.”

این باعث می شود که کارکنان احساس ارزشمندی کنند و به آنها بازخورد مثبتی بدهند ، اما این کار نباید با هزینه دیگر کارکنان انجام شود. گفتن اینکه یک کارگر از دیگری بهتر است باعث می شود هم اعتمادشان به اعضای تیمشان از بین برود و هم باعث شود نگران اعتماد به شما باشند. اگر بتوانید یک همکار خود را پشت سر بگذارید ، چه زمانی ممکن است آنها به سرنوشت مشابهی دچار شوند؟

در عوض این را بگویید : گلایه های خود را از سایر کارکنان خصوصی نگه دارید. این موارد باید در زمان مناسب با فرد مربوطه در میان گذاشته شود. اگر می خواهید از یک کارمند تعریف کنید ، این فوق العاده است ، اما این کار را با شناخت نقاط قوت فردی آنها انجام دهید ، نه اینکه آنها را با شخص دیگری مقایسه کنید. به عنوان مثال. “شما در پاسخ دادن به سوالات مشتری بسیار خوب هستید ، تیم. من واقعاً دوست دارم که شما چگونه خلاصه و در عین حال کامل عمل کنید. “