قبل از خوندن ادامه مطلب پیشنهاد میکنیم مقاله : اسموتی چیه رو بخونین که در ادامه روش درست کردن چندین اسموتی خوشمزه رو هم به شما آموزش می ده.

در این مطلب چند اسموتی ساده و خوشمزه معرفی می کنیم که شامل مواد مغذی به درد بخور واسه تغذیه ی موها هستن و باعث بهبود ریزش موی شما می شن.

ریزش مو به دلیل عوامل مختلفی بروز می کنه. واسه مقابله با این مشکل اول باید دلیل اصلی اون بوسیله دکتر متخصص تشخیص داده شه. در موارد ارثی کار چندانی واسه درمان اون نمی شه انجام داد. اما در مواردی که دلیل دیگری داره می توان با مصرف مواد غذایی مناسب با این مشکل مقابله کرد. در واقع حتی اگه ریزش مو رابطه مستقیمی با تغذیه نداشته باشه شما می تونید با مصرف روزانه مواد غذایی به درد بخور و پر از مواد مغذی مانند ویتامین های گروه B، سلنیوم، زینک و چیزای دیگه ای به جز اینا با این مشکل مقابله کنین.

به چه دلیل موها می ریزن؟

در مسئله ی ریزش مو در قدم اول باید دلیل اصلی مشکل بررسی و مشخص شه. از مهم ترین فاکتورهای ریزش مو می توان به تغییر فصل مخصوصا در پاییز و بهار اشاره کرد. علاوه بر این، کمبود ویتامین ها، تغییرات هورمونی، استرس، قرار گرفتن در برابر مواد شیمیایی آسیب رسان واسه پوست سر و مسائل ژنتیکی از دیگر عوامل موثر در ریزش مو هستن. بیشتر خانوم ها و هم اینکه آقایون از رشد کنه موهاشون شاکی هستن. اگه شمام جزو این دو طیف افراد هستین یعنی دچار ریزش مو شده اید و یا از رشد کنه موهاتون ناراضی هستین حتماً این اسموتی ها رو آماده و بخورین.

اسموتی سیب، فندق و روغن آفتاب گردان

آشنایی با ۴ اسموتی واسه مقابله با ریزش مو

این اسموتی طعمی مطلوب و بافتی کرمی داره و شامل ترکیباتیه که واسه سلامت موهای شما خیلی خوبه. سیب پر از سلنیوم و ویتامین ها و مواد معدنی دیگه س. فندق موجود در این اسموتی هم یکی از منابع خوب بیوتینه که در ترکیب بیشتر شامپوها و درمان های مربوط به مو استفاده می شه. در آخر روغن آفتاب گردان هم شامل اسید لینولئیک ترکیبی به درد بخور واسه داشتن موهای سالم و درخشنده س. ترکیب این مواد غذایی باعث تغذیه ی داخلی موها شده و مشکلات اون رو برطرف می کنه.

واسه جفت و جور ی این اسموتی به درد بخور به یه عدد سیب (در صورت ارگانیک بودن احتیاجی به گرفتن پوست اون نیس)، ۸ تا ۱۰ عدد فندق خیس شده در نصف لیوان آب و آسیاب شده و یه قاشق غذاخوری روغن آفتاب گردان نیاز دارین. تموم مواد رو با چند قالب یخ در اسموتی ساز بریزین.

اسموتی آووکادو و گزنه

مهم نیس چه نوع اسموتی جفت و جور کنین. مهم اینه که آووکادو اولین میوه ایه که واسه جفت و جور ی هر نوع اسموتی انتخاب کنین. چون آووکادو پر از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب لازمه و یکی از میوه های کامل و مغذی حساب می شه.

این میوه هم اینکه واسه آدمایی که موهای خشکی دارن بسیار پیشنهاد می شه. به خاطر اینکه شامل چربی های سالم و مفیدیه که بدن رو از درون تغذیه می کنن. علاوه بر این طعم و بافت مطلوب این میوه باعث می شه که بشه از اون در جفت و جور ی شکل های جور واجور اسموتی ها استفاده کرد. ترکیب اون با گیاه گزنه می تونه خدمت زیادی به موهاتون بکنه. گیاه گزنه خودرو بوده و جفت و جور ی اون کار سختی نیس. البته نیاز به گزنه ی تازه دارین. یادتون باشه که تماس پوست با این گیاه باعث خارش می شه پس بهتره در بین چیدن و به کار گیری اون دستکش بپوشید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۳ ویژگی یک کارآفرین موفق را بشناسید

گزنه واسه جلوگیری از ریزش مو و هم اینکه واسه آدمایی که موهای شکننده، چرب و یا شوره دارن خوبه. این گیاه پر از ویتامین های B،C، D و E و مواد معدنی زیادی مانند آهن، گوگرد و سیلیسه. بهتره بدونین که در بیشتر داروهای مربوط به آلوپسی (ریزش مو) از گیاه گزنه استفاده می شه.

واسه جفت و جور ی این اسموتی به نصف آووکادو و یه مشت برگ گزنه ی تازه، نصف لیوان آب یا هر نوع آب میوه و هم اینکه مقدار کمی عسل نیاز دارین.

اسموتی جودوسر، انجیر و مخمر آب جو

جودوسر یکی از غلات مغذی و ایده آل واسه مقابله با ریزش موه. به خاطر اینکه شامل اندازه زیادی ویتامین های ب کمپلکس و مواد معدنی لازم سلامت موها مانند زینک (روی) و آهنه. ترکیب آب با انجیر تازه یا خشک واسه ارتقای سلامت موها فوق العاده س. چون انجیر هم پر از زینک و طعم شیرینی به این اسموتی می دهد. به کار گیری مخمر آب جو هم واسه پایان دادن به مشکلات پوست و مو موثره و به کنترل و بهبود کارکرد سیستم عصبی کمک می کنه.

واسه جفت و جور ی این اسموتی به یه قاشق جو دو سر پخته با یه لیوان آب (آب اون رو دور نریخته و در جفت و جور ی اسموتی استفاده کنین)، دو عدد انجیر تازه یا خشک (اگه از انجیر خشک استفاده می کنین از یه ساعت قبل اون رو در آب خیس کنین) و یه قاشق غذاخوری پودر مخمر آب جو نیاز دارین. می تونید مقدار کمی عسل هم به این اسموتی اضافه کنین.

اسموتی اسفناج و کیویاسموتی اسفناج و کیوی

آشنایی با ۴ اسموتی واسه مقابله با ریزش مو

این اسموتی جدید و سبز خواص اسفناج و کیوی رو ترکیب کرده و واسه تغذیه ی موها خوبه. اسفناج پر از آهن و اسیدفولیکه و به خوبی با کیوی که یکی از مرکبات به درد بخور و منابع ویتامین C هستش ترکیب می شه. باید بدونین که ویتامین C باعث جذب بیشتر آهن و مواد مغذی دیگه می شه.

اسفناج با وجود اینکه جزو خونواده ی سبزی جاته اما طعم تقریباً شیرینی داره. واسه جفت و جور ی این اسموتی به دو عدد کیوی رسیده، یه مشت اسفناج، نصف لیوان آب سیب یا آب معمولی و یه قاشق غذاخوری عسل نیاز دارین.

ویتامینای ضد ریزش مو

به چه دلیل موهایم می ریزد؟ ۶ دلیل اصلی ریزش مو

ریزش مو همشهری آنلاین