موقع خوردن نودل باید سر و صدا راه بندازید مگه اینکه بخواین به عنوان یه آدم عجیب و غریب به نظر آیید! گذشته از این با ادب تر هستش که کاسه های کوچیک برنج یا سوپ رو بالا بگیرین

 

 

وقتی صحبت از عادتای غذا خورن به میان میاد، قوانین زیادی دیده می شه که شدیدا در میان مردم پیروی می شن. در تموم کشورها عادتای خاصی هست اما ما ۵ مورد عجیب اونا رو معرفی می کنیم.

 

تانزانیا

در تانزانیا رسیدن سر موقع شام کاری بی ادبانه س. اگه سر ساعت ۱۵.۳۰ برسین خیلی عالی می شه. اگه روی فرش یا حصیر نشسته باشین با ادب نیس که کف پاتون در برابر دید باشه. سن بالا ترین فرد در جمع باید اول از همه پذیرایی شه و میزبان آخرین نفر غذا می خورد. علاوه بر اینا در تانزانیا بو کردن غذا عملی بیریخت و گستاخانه س.

چین

در چین لازمه روش درست نگه داشتن چوبای غذاخوری رو بدونین. علاوه براین اگه نخواهید از این چوبا استفاده کنین باید اونا رو خیلی دقیق روی میز یکی نزدیک به دیگری بذارین. درغیر این صورت این کار سمبل اینه که شما به شکل نامناسبی در تابوتتان قرار میگیرین! هم اینکه هیچوقت نباید چوب غذاخوری رو مستقیما به سمت یکی از میهمانان بگیرین وگرنه اون این کار رو یه توهین بسیار بزرگ تلقی می کنه.

 

روسیه

همه می دانند که مردم روسیه به خاطر مهمون نوازی افراطی شون مشهورند. وقتی به روسیه رفتید همیشه مقداری غذا رو در بشقابتان باقی بذارین تا به میزبان نشون بدید غذا به مقدار کافی واسه خوردن بوده! علاوه بر این هیچ وقت پیشنهاد ودکا و بقیه مشروبات الکلی رو نباید رد کرد چون این رو گستاخانه و بی ادبی می دانند. و تا زمانیکه از شما نخواسته ان میز غذاخوری رو ترک نکنین. یکی دیگه از گناهان بزرگ در روسیه بی توجهی کردن یا پرت کردن نون می باشه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۲۲ توصیه برای پسرهایی که تازه عقد کرده اند

 

افغانستان

در افعانستان جایگاه مهمون باید درمکانی دور از در باشه. اول از مهمانان پذیرایی می شه و اونا مجبورند که زیاد بخورند درحالیکه میزبان آخرین نفر و مقدار کمی غذا می خورد. یه میزبان خوب موظفه باید دست کم  سه بار به مهمون تعارف کنه تا بدونه چیز دیگری می خواهد و مهمون هم باید دست کم سه بار این تعارف رو رد کنه. اگه کسی نون رو روی زمین بندازه حتما باید اون رو ورداشته بوسیده و بعد به بغل دستی بزاره. از نظر سنتی نون باید با دست خورده شه و فقط از دست راست هم استفاده می شه.

ژاپن

اگه در ژاپن به مهمانی شام دعوت شدین، قبل از شروع به غذا خوردن باید صبر کنین تا میزبان سه بار از شما بخواد سر میز برید. موقع خوردن نودل باید سر و صدا راه بندازید مگه اینکه بخواین به عنوان یه آدم عجیب و غریب به نظر آیید! گذشته از این با ادب تر هستش که کاسه های کوچیک برنج یا سوپ رو بالا بگیرین. ژاپنیا می می گن که داخل کشیدن هوا هنگام خوردن نودل ذائقه شون رو بهتر می کنه. یادتون باشه در رستورانای ژاپن هم کسی نمی تونه سنت انعام دادن رو از قلم بندازه.

 

 سیمرغ

سیمرغ