میلیونا نفر در جهان به خاطر آرتریت استخوانی، زانوای دردناکی دارن. درمانا از ورزش کردن تا تزریق استروئید و حتی جراحی متغیره. ولی تحقیقات نشون دهنده این هستن که شما می تونین راه حلی خوشمزه تر رو واسه درمان طی کنین! اگه مواد غذایی زیر رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین می تونین بدون دارو التهاب زانوهاتون رو کم کنین.

سویا

سویا پر از isoflavon که یه نوع هورمون گیاهیه، هستش. طبق تحقیق دانشگاه ایالتی اوکلاهوما آدمایی که درد زانو داشتن بعد از مصرف سویا درد کمتری احساس کرده و نیاز کمتری به مسکن داشتن. این افراد نوشیدنی شامل پودر سویا (که شامل ۴۰ گرم پروتئین بود) مصرف کردن.

3 راه حل ساده واسه درمان درد زانو

هم اینکه به گفته سرپرست تحقیقات (دکتر بهرام ارجمندی) شما می تونین همین اثرات رو از مواد دیگری مثل شیر با طمع سویا، همبرگر سویا و … دریافت کنین.

میوه

در تحقیقی روی ۲۹۳ فرد بزرگسال استرالیایی، ثابت شد خوردن روزانه مقداری میوه، خطر آسیب مغز استخون رو کم می کنه (که این آسیب نشونه بدتر شدن التهاب زانوه).

3 راه حل ساده واسه درمان درد زانو

به نظر می رسه بهترین میوه ها واسه درد زانو عبارتند از اونایی که ویتامین ث دارن، مانند کیوی، پرتقال، انبه و گریپ فروت. تحقیقات احتمال داده که ویتامین ث باعث می شه که درد و التهاب زانوا و ساختارهای پشتیبانی کننده اونا کم بشه.

ماهی

تحقیقات زیادی نشون دادن که ماهی و روغن اون در درمون درد به وجود اومده از طریق آرتریت نقش دارن. حالا تحقیقات نشون میده که اسید چرب امگا-۳ علاوه بر سرکوب کردن مواد شیمیایی که باعث آرتریت می شن، پروتئینایی که در نابود کردن غضروف زانو نقش دارن رو هم نابود می کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بهترین مرکز درمان بواسیر در تهران را می‌شناسید؟

3 راه حل ساده واسه درمان درد زانو

۲ واحد روغن ماهی در هفته یا روزانه یه گرم کپسول امگا-۳ بخورین تا درد زانوی کمتری داشته باشین.

جمع آوری: آلامتو

درد زانو درمان درد زانو زانو درد سلامت پزشکی