یه راننده تاکسی چینی علاقه زیادی به عکس سلفی داره و دوست داره با همه مسافرانش عکس سلفی بندازه.

مجله مهر- عطیه همتی: «تنگ جیهازی» راننده تاکسیه که می خواد حال مسافران خود رو خوب کنه. تنگ که مسافرها عمو تنگ صداش می کنن قبل اینکه گرفتن عکس سلفی از یه توانایی در گوشی موبایل به یه پدیده اجتماعی تبدیل شه از خودش و مسافران عکس می گرفت. این راننده تاکسی خوش ذوق حالا مجموعه ۳۰ هزارتایی از عکسای سلفی با مسافرانش داره که اونا رو در ۵ سال گذشته گرفته.

این ایده منحصر به فرد از ده سال پیش به ذهن عموتنگ رسید. تو یه روز زمستونی که یه زن و شوهر توریست بیشتر از یه ساعت رو در خیابون منتظر تاکسی وایس تاده بودن عموتنگ اونا رو سوار کرد. اونا هم واسه تشکر خواستن با دادن انعام از عمو تنگ تشکر کنن. اما عموتنگ راضی نشد که از اونا پول بیشتری بگیره و این زوج توریست هم پیشنهاد دادن به عنوان یادگاری با عموتنگ عکس بگیرن. «روش سپاسگزاری اونا واسه من بسیار آرامش بخش بود و این اولین عکسی بود که من تا حالا گرفتم.»

Uncle-Teng-selfies5-550x466.jpg

تجربه شیرین این عکاسی باعث شد که عمو تنگ تصمیم بگیره در سال ۲۰۱۱ یه دوربین عکاسی در جلوی ماشینش نصب کنه. از اون زمان تا الان عموتنگ عکسهای بسیار زیادی با مسافرانش گرفته. حتی خیلی از مسافران به گرفتن به بیشتر از یه عکس تمایل دارن.

عموتنگ به طور میانگین روزانه با ۸۰ مسافر عکس سلفی میندازه. خیلی از مسافران گفتن که چهره همیشه خندون آقای تنگ مسریه و باعث خوشحال شدن و لبخند زدن مسافرانش می شه. عمو تنگ هم از این واسه که می تونه از این روش مردم رو خوشحال کنه بسیار خوشحاله. تنگ میگه: « نمی دونم به چه دلیل بعضی از مردم دلشون نمی خواد روزشون رو خوشحال و سرحال شروع کنن و سرحال زندگی کنن. من تلاش کردم همیشه بهترین کمکم رو به مسافرانم واسه حل مشکلاتشون انجام دهم. با اونا گپ می زنم، براشون آواز می خونم تا اونا خوشحال شن و سر ذوق بیان.»

این نوشته را هم از دست ندهید :   معایب استفاده از سایت سازها را بدانید

Uncle-Teng-selfies7-550x412.jpg

آقای تنگ میگه که یه بار خانمی بسیار ناراحت سوار تاکسی شد و درخواستش واسه گرفتن عکس سلفی رو رد کرد. پس عموتنگ تلاش کرد که با صحبت کردن با این خانوم ناراحت مشکلش رو فهمیده باشه. وقتی هم که فهمید ناراحتی این خانوم به خاطر دعوا با مادرش بر سر یه اختلافه ترانه ای با موضوع «به چه دلیل همیشه مادرها نگرانن؟» پخش کرد. اون میگه: « وقتی که ترانه تموم شد، خانوم مسافر شروع به گریه کردن کرد و بدون این دست اون دست کردن با مادرش تماس گرفت تا از اون معذرت خواهی کنه. حتی قبل اینکه از ماشین پیاده شه هم خواست که با من عکس سلفی بگیره و من از اینکه حال این خانوم خوب شد بسیار خوشحال شدم.»

حالا آقای خوش ذوق می خواد مجموعه عکس هاش رو به ۱۰۰ هزار عکس برسونه تا بتونه هم رکورد بزنه و هم شاید نمایشگاهی با عکس هاش برپا کنه.

عادات روزانه زنان چینی واسه زیبایی و جوون موندن

رکورد گینس صعود پله با سر

noindex اخبار چین خبرگزاری مهر سلفی مطالب باحال روز