در مرداد داغ ۹۵، دیدن سلفیای داغ یه سیاست مدار که به عنوان سلطان سلفیای کانادا معرفی شده، خالی از لطف نیس! نخست وزیر جوون و جدید کانادا یکی از سلفی باز ترین سیاست مداران این کشوره که تا کنون صدها سلفی از ایشون از زندگی خصوصی تا همراهی با طرفدارانش در مجامع جور واجور منتشر شده.

(جاستین ترودو ، نخست وزیر جوون کانادا، سلفی باز ترین سیاست مدار این کشوره- تصویر سلفی جاستین با پناهجویان سوری در فرودگاه Pearson کانادا)

فقط کیم کارداشیان، چهره مطرح تلویزیونی آمریکا با ۷۰ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام نیس که ملکه سلفیای اینترنت اسمشه. بلکه جاستین ترودو از وقتی که به عنواننخست وزیر کانادا انتخاب شد، یکی از سلفی باز ترین سیاست مداران دنیا نام گرفت و بعضی ار رسانه های این کشور، بهش لقب سلطان سلفی (Selfie King) دادن.

(گزارش نشریه هاف پست کانادا که در دسامبر ۲۰۱۵ میلادی درباره علاقه شدیدنخست وزیر جوون به سلفی بازی حکایت داره.
حتی
Tim Falconer در توییتر خود نوشت که بعضی وقتا فکر میکنه که اون تنها شهروند کاناد هست که با جاستین ترودو سلفی نگرفته!)

به هر حال، دنیای سلفی بازا، دنیایی هست که در چند سال گذشته به همت شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام در دنیا رواج یافته و مخاطبان زیادی رو همراه خود کرده. دنیای سلفی بازا، وقت خیلی از کاربران جامعه اطلاعاتی امروز رو به خود اختصاص میده و روزانه صدها هزار سلفی از کاربران عادی تا سلبریتیای ورزشکار و هنرمند و سیاسی به اشتراک گذاشته می شه و میلیونا لایک رو در روز روونه اون می کنه.

سلفی بازا، سبک زندگی خاصی ندارن اما علاقمندند تا تصاویر انا در جاها و زمانای جور واجور با محوریت حضور خود در عکس، به اطلاع بقیه برسه. بعضی از سلبریتیا مانند کیم کارداشیان و پاریس هیلتون، علاقمند به سلفیای تکی هستن و در این راه، اعتیاد وار رفتار می کنن. اما سلبریتیای دیگری هم هستن که سلفیای اجتماعی می گیرن مانند سلفیای نیکول کیدمن و آنجلینا جولی. به هر حال، دنیای سلفی، دنیای باحال و جذابی هست و به عنوان رسانه ای واسه اطلاع رسانی و رد و بدل کردن اطلاعات و ارتباطات از اون در دهکده جهانی استفاده می شه.

(تصویر اینستاگرام یکی از شهروندان کانادایی که با آقاینخست وزیر سلفی گرفته و پسرش به طور تعجب اوری به دوربین نگاه می کنه.
شاید این بچه در آینده معروف شد!)

سیاسیون، این روزا به واسطه قدرت جادویی فناوری اطلاعات و ارتباطات،‌ از دنیای مجازی به عنوان رسانه ای قوی استفاده می کنن. سایبر دیپلماسی (Cyber Diplomacy) واقعیتی غیر قابل رد در دنیای صفر و یه ها هستش و فعالان این میدون از شبکه های اجتماعی تصویری و ویدئویی واسه القای گفته ها و اندیشه های خود در فضای دیپلماسی عمومی استفاده می کنه.

(تصاویر سلفی منتخب گوگل از سلفیای جاستین ترودو)

(سلفی زیاد جاستین ترودونخست وزیر کانادا با قشرای جور واجور مردم و حتی در بازدیدای روزانه اش، به عنوان بخشی از برنامه روتین ایشون معرفی شده)

شایدنخست وزیر جدید کانادا هم که یه میونه رو و جوون با سواد و فعال و با تجربه در میدون سیاسیه، از همین تفکر واسه پیشرفت اطلاعات و روابط خود استفاده می کنه.
اون در پیدا کرده که قدرت سلفی و شبکه های اجتماعی قدرت تاثیر واسه انتقال آسون و گسترده پیاما به طیفای مختلفی از مخاطبان در فضای دیپلماسی عمومیست.

(گزارش رویترز از همراهی جاستین ترودونخست وزیر جوون کانادا که به یکی از کودکان سوری واسه پوشیدن پاپشن کمک می کنه)

انتشار صدها تصویر سلفی ازنخست وزیر کانادا، راه حلی واسه پیشرفت سایبر دیپلماسی حزبیه که اون الان در راس ان قرار داره و تلاش می کنه به عنوان بالاترین مقام سیاسی و جوون این کشور، ارتباطات  واطلاع رسانی خود رو دیجیتالی پی بگیره.
به خاطر همین، جاستین ترودو که پدر و مادرش هم سابقه اول وزیری این کشور رو در کارنامه خود دارن، از راه ابزارای دیجیتالی به خصوص رسانه ای به نام سلفی، واسه موثر تر کردن رفتارای و مواضع خود در دهکده جهانی بهره می گیرن. به خاطر همین، تصاویر سلفی ایشون با پناهجویان سوری درخشش زیادی پیدا می کنه.

(تصویر سلفی جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با پناهجویان سوری در کانادا)

صفحه شخصی جاستین در توییتر، بیشتر از ۱.۸ میلیون  دنبال کننده داره.
این صفحه رو در نشانی https://twitter.com/JustinTrudeau دنبال کنین. جاستین هر چند مدت کمیه که به اول وزیری کانادا رسیده، اما بیشتر از ۲۷ میلیون بار در صفحات اینترنت عکسا و نوشته ها و مطالبش ایندکس شده که نشون دهنده استقبال کاربران جامعه اطلاعاتی به این سیاست مدار جوون داره.

این نوشته را هم از دست ندهید :   آریا؛ ۱۶ ساله‌ای در ریو

(تصویر اینستاگرام جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا)

 اینستاگرام آقای جاستین همیشه خندان بیشتر از نیم ملیون دنبال کننده داره.

(تصویر توییتر جاستین ترودو مبنی بر شادباش عید فطر به مسلمانان کانادا و جهان که با ۱۲ هزار لایک همراه شد)

(تصویری از جدید ترین سلفی آقای جاستین ترودو، سلطان سلفی بازای کانادا ونخست وزیر این کشور در کنار باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا)

(فراموش نکردین که آقای اوباما، خود یه سلفی باز حرفه ای هست !)

(البته آقای جاستین هم علاقه زیادی به شکلک در اوردن واسه سلفی بازی داره و مانند اوباما، بعضی وقتا با استیکر عکس میگیره)

(از کلکسیون سلفیاینخست وزیر خندان کانادا با پناهجویان سوری)

(تصویر سلفی جاستین ترودو، نخست وزیر خندان کانادا با دکتر وینت اسمیت)

(تصویر سلفی لورا پنل با جاستین ترودونخست وزیر کانادا دقایقی پس از ادای قسم به مناسبت انتصاب به اول وزیری کانادا)

(تصویری از کلکسیون سلفیای جاستین ترودو اول و زیر سلفی باز کانادا)

(دقت آقاینخست وزیر در سلفی گرفتن جای تشویق داره!)

(سلفی دختر محجبه شرقی در کانادا با سلطان سلفی بازای این کشور جناب جاستین)

(از کلکسیون سلفیای دختران محجه آفریقایی و آسیایی بانخست وزیر جدید کانادا)

(تصویر سلفی آقاینخست وزیر خندان با کارکنان کانادایی در جریان یه بازدید هفتگی)

(از کلکسیون سلفیای جاستین ترودو با کارکنان فرودگاه بین المللی تورنتو کانادا)

از وقتی که جاستین به اول وزیری کانادا انتخاب شد تا کنون، از عملکردا و اظهاراتش در قبال ایران این جوری بر میاد که ایشون بر خلاف سیاست مداران قبلی کانادا نگاه مثبتی به ایران داره و به نظر می رسه ایشون بتونه گره های ایجاد شده در دیپلماسی یه دهه گذشته بین کانادا و ایران رو دوباره باز کنه.

(تصویر اعضای کابینهنخست وزیر جوون کانادا)

جاستین ترودو ۴۳ ساله که قبلا معلم مدرسه و یکی از اعضای مجلس کانادا از ۲۰۰۸ بود، ‌دومیننخست وزیر جوون تاریخ کانادا هستش.
پدرش هم بین سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۴نخست وزیر کانادا بود. ایشون در جریان مراسم ایراد قسم خود گفت: می‌دانم که بابام فرد قابل اعتمادی بود که کانادا رو منظم کرد و کاری انجام داد که ما امروز می تونیم خیلی راحت زندگی کنیم.
خیلی از وزرای کابینهنخست وزیر جدید کانادا میانگین سنی ۳۵ تا ۵۰ سال دارن و از جوون ترین کابینه‌هایی هستن که تا کنون در کانادا تشکیل شده‌ است.

حضور جاستین رو در عالم سیاست، برخیا به سخنرانی جذابش در مراسم درگذشت پدرش در اکتبر سال ۲۰۰۰ میلادی بی رابطه نمی دونن. چون که جامعه قدرت سخنرانی و نظرات جالبش رو گرفت. اون به عنوان بیست و سومیننخست وزیر کانادا، سابقه تحصیلاتی و حزبی متنوعی داره.
اون پس از جو کلارک، دومیننخست وزیر جوون این کشوره. در سال دهه نود میلادی در دانشگاه های مک گیل و بریبتش کلمبیا تحصیل کرد . جاستین جوون، مهندسی خونده و در مورد محیط زیست هم تحقیقاتی در دانشگاه انجام داده. فوربس سال پیش ایشون رو در فهرست ۱۰۰ مرد قوی جهان قرار داد. همسر ایشون  Sophie Grégoire هست که یه فعال تلویزیونی در کانادا ت  و از قرار، از همکلاسیای قبلی آقاینخست وزیر در زمان کودکی هم هست . ایشون از سوفی صاحب  سه فرزنده.

جاستین ترودو با تحصیل در دانشگاه و اخذ مدرکی آموزشی، به عنوان یه دبیر مشغول به کار شد.
پدر ترودوِ جوون در سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) درگذشت. ترودوِ جوون در مراسم تدفین پدر، نطق گیرایی ایراد کرد.
نطق ایشون شروع ورودش به میدون سیاست شد.
چون که بسیاری سخنرانی گیرا و پرانرژی ترودوِ جوون رو مربوط به توانایی اون واسه حضور در میدون سیاست تعبیر کردن.

ترودوِ جوون پس از مرگ پدرش نقش پررنگ تری رو در میدون سیاست بازی کرد.
جاستین ترودو در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) به مجلس کانادا راه یافت. در همون زمان، ایشون به عنوان مهره ای مناسب واسه ریاست حزب لیبرال مطرح شد.
ایشون در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) دوباره تونست به مجلس کانادا راه یابد.

جاستین ترودو چندین بار از قبول کردن ریاست حزب لیبرال سرباز زد. اما آخرسر از تصمیم خود واسه ریاست بر حزب لیبرال خبر داد و در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) در انتخابات درون حزبی شرکت کرد.
رقبای ایشون تلاش کردن ترودوِ جوون رو فردی بدون تجارب کافی نشون بدن؛ فردی که حتی از مسئولیتای اجرایی کافی بهره مند نیس.
با این وجود، جاستین ترودو در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) تونست در انتخابات درون حزبی پیروز شه و به ریاست حزب لیبرال برسه و زمینه اول وزیری این کشور براش همراه شد.