آلامتو : با سرد شدن هوا و افزایش سرماخوردگی های فصلی آشنایی با هر روشی جهت درمان سرماخوردگی خوبه در ادامه به معرفی ۳ گیاه دارویی و موثر در بهبود سرماخوردگی می پردازیم.

3 داروی گیاهی واسه درمان سرماخوردگی

آویشن:

این گیاه از عهد باستان به عنوان یه گیاه خوراکی- دارویی استفاده می شده و امروزه از پرمصرف ترین هاست. رایحه (اسانس) اون آثار قوی ضدمیکروب و قارچ و برطرف کنندگی مشکلات تنفسی و سرما خوردگی داره، به خاطر همین در سال های گذشته کارخانه های داروسازی زیادی در جهان فرآورده هایی به صورت شربت از اون جفت و جور و عرضه کرده ان…

عکس گیاه آویشن

آثار آویشن در آرامش و درمان مشکلات و علایم سرماخوردگی از جمله ضددرد، خلط آور، ضدسرفه، ضدحساسیت، ضدتب، ضداحتقان بینی، بازکننده برونش ها، کاهش ترشحات بزاقی، محرک سیستم ایمنی بدن و سرکوب میکروارگانیسم های مریضی زای تنفسی هنگام سرماخوردگیه. ویژگی گیاه آویشن، داشتن چند اثر به درد بخور در آرامش و درمان سرماخوردگیه هم اینکه می تونه به جای چند داروی موثر به کار رود. با در نظر گرفتن خوراکی بودن این گیاه، محدودیتی واسه مصرف در کودکان وجود نداره و مشکلات جانبی اش زیاد نیس.

زنجبیل:

زنجفیل یا زنجبیل در ایران نمی روید و از نواحی شرقی به خصوص چین وارد می شه. این گیاه از زمان قدیم در طب چین و هند جایگاه مهمی داشته و در قرن سیزدهم به اروپا راه یافت. زنجبیل هنوز یکی از پرمصرف ترین ادویه های جهان به حساب می رود و نتیجه آخرین تحقیقات علمی تایید شده نشون می دهد آثار ضددرد، ضدآرتریت، ضدآمیب، ضدباکتری، ضدحساسیت، ضدسرطان، آنتی اکسیدان، ضدنفخ و درد و اسپاسم، محافظ کبد، مقوی و محرک سیستم ایمنی بدن، خلط آور و کاهش دهنده چربی خون داره. زنجبیل در رفع مشکلات سرماخوردگی خیلی خوبه و فرآورده های زیادی به طور جداگونه یا با گیاهان دارویی دیگه واسه درمان سرماخوردگی از اون جفت و جور می شه. واسه مصرف زنجبیل می توان پودر اون رو در غذاها استفاده یا در مایعات حل کرد ولی یکی از بهترین اشکال دارویی اون، قطره است که می توان اونا رو با غذاها، مایعات، چای و آب مصرف کرد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   منابع مقالات علمی :روش شناسی تعامل مفسران شیعی با سنت، برپایه «آلاء الرّحمن» و تطبیق آن با «المیزان»۹۲- ...

نعناع:

گیاه نعناع که در دنیا به نام «مینت» مشهوره، از پرمصرف ترین گیاهان دارویی خوراکی جهان حساب می شه. خیلی از آثار نعناع به رایحه برگ های اون مربوطه که شامل ماده ای به نام منتول و دارای خاصیت ضددرد و ضداحتقان (ضدگرفتگی بینی) قویه. در گذشته اون رو به صورت دم کرده، جوشونده یا تنتور استفاده و از اون داروهایی به صورت پماد یا ضماد جفت و جور می کردن. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، از برگ های نعناع اجناس جدیدی به شکل لوسیون یا پماد تولید می شه. یکی از اشکال ایده آل روغن نعناع، قطره منتوله که آثار ضداحتقان بینی به خصوص در افراد سرماخورده و گرفتار به آسم یا حساسیت داره و می تونه در چند ثانیه باعث باز شدن گرفتگی بینی شه. آثار دیگه اون شامل ضددرد دست و پا و کمر و دردهای اسکلتی و ماهیچه ای، آرامش سردرد و سینوزیته. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، با در نظر گرفتن خوراکی بودن گیاه نعناع، اجناس جفت و جور شده از اون واسه کودکان محدودیت مصرف نداره.

عکس گیاه نعناع

بهترین دمنوش واسه سرماخوردگی

واسه پیشگیری از آنفولانزا چی بخوریم؟

دارو سرماخوردگی