بعضی از تجارب گردشگری در هر کشوری شدنی نیس! دیدن تصاویری خاص نیازمند سفر به یه کشور خاصه در ادامه با مجله گردشگری آلامتو همراه شید تا ۴ تجربه عجیب در تانزانیا رو به شما معرفی کنیم:

دیر وقتیه که کشور «کنیا»، کشوری فقیر محسوب می شه، اما این فقر می تونه یه فرصت واسه این کشور باشه تا اون رو تبدیل به یه مقصد سیاحتی کنه. پس شاید لازم باشه که درباره «تانزانیا»، یکی دیگه از شهرهای سنتی شرق آفریقا، با پوشش گیاهی خاص و ساحل عالی اون بیشتر بدونین. در این مقاله می خوایم بیشتر از مناطق ساحلی اون، روی پوشش گیاهی این کشور تمرکز کنیم. «زانزیبار»، «جزایر ادویه» و ساحل «تانزانیا» بعضی از سواحل شاعرانه در سرتاسر آفریقا حساب می شن، اما در کنار همه این موارد، «تانزانیا» از نظر مقاصد سیاحتی چیزی جدا از این مکان هاس. در زیر ۴ تجربه سیاحتی – کشف فوق العاده رو در «تانزانیا» می بینید.

۱. مهاجرت حیوانات وحشی:

مهاجرت حیوانات وحشی

شاید شناخته شده ترین مهاجرت حیوانات در کل کره زمین، در «تانزانیا» اتفاق بیفته. این اعداد به تنهایی سرسام آور هستن. این مهاجرت حیوانات بی سابقه س، طوری که در وقتی از سال، صدها هزار حیوان سرتاسر دشت «سرنگتی» و «ماسایامایا» در مرز «کنیا» رو یاد می گیرن. این در حالیه که در بین اونا، شکارچیانی که واسه شکار اونا اومده ان هم دیده می شن. اما دلیل این کوچ عالی حیوانات چیه؟ می خوایم بدونیم کجا بیشترین مهاجرت حیوانات رو داره، به چه دلیل و در چه وقتی از سال؟ از ماه ژوئن تا ماه مارس میلادی، گله ها از چمنای تازه روییده شده تغذیه می کنن و قبل از این که بارانای ماه آپریل شروع شه و اونا به شمال کوچ کنن، برهای خود رو به دنیا میارن. در ماه ژوئن به اصطلاح «کریدور غربی»، قبل از این که عکاسا و فیلم بردارها از رود «گرومتی» که پر از کروکدیله رد شن، بیشترین جمعیت حیوانات مهاجر هست. حرکت اونا تقریبا از ماه آگوست شروع می شه و در سپتامبر حیوانات مهاجر در دوره بعدی کوچ خود، از رودخانه «مارا» به سمت «کنیا» در حرکت هستن. در اکتبر یه حجم بزرگ از کوچ حیوانات به سمت جنوب در جستجوی بارانای ماه نوامبر در جنوب «سرنگتی» دیده می شن. حلقه زندگی در فیلم «شیرشاه»، درست مثل همین روند کوچه؛ فرقش اینه که سنگای بزرگ در این جا نیستن! امسال مهاجرت از شمال به جنوب کریدور زیادتر از اندازه انتظار بود.

۲. شامپانزها در محله (نام یه منطقه):

شامپازها

هر کسی که فکر میکنه «تانزانیا» یه سفر کشف – سیاحتی خوبه، بهتره درباره طبیعت وحش «ساوانا» و پنج مسأله بزرگ اون دوباره فکر کنه. «تانزانیا» از سمت غرب به سواحل دریاچه «تانگانیاکا» و دامنه کوهستانی و جنگلی پارک ملی «محله» ختم می شه. این دامنه ها منزل گاه اصلی یکی از معروف ترین گونه های شامپانزه س. واسه خیلی از بازدید کنندگان، دیدن نزدیک ترین اجداد ما در طبیعت (طبق نظریه داروین)، یه تجربه الهی بسیار عالیه. ممکنه صعود به جنگلی که شامپازها در اون هستن، تا اندازه ای سخت باشه، اما احساس سرحالی که در درون شما واسه ملاقات با اونا هست، این راه رو ساده می کنه و شما می تونین از نزدیک زندگی روزمره اونا رو ببینین. بهتر از همه اینا، ساحل قشنگتر و عجیب دریاچه «تانگانیاکا» است که دارای فضایی آروم و رمانتیکه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   هرآنچه لازم است از فاکتور فروش بدانید

۳. Selous، منطقه ای حفاظت شده در تانزانیا:

Selous چهار برابر بزرگ تر از «سرنگتی» است. بزرگ تر از دانمارک و واقعا بزرگ ترین منطقه حفاظت شده در آفریقا. با این حال همیشه تعداد بیشتری بازدید کننده رو نسبت به «سرنگتی» به خود جذب می کنه. در این جا هیچ کوچ غم انگیزی وجود نداره و حیوانات در طبیعت وحش ایده آلی که دارای دشتها، درها، دریاچه ها و پرتگاهای پوشیده شده از درخته، قرار دارن. اتفاق اصلی، جمعیت زیاد و بی سابقه بوفالوا، گورخرها، کرگدنا و زرافه هاییه که در بخش «پارک زرافها» در selous نگهداری می شن. اینم بگیم که، با وجود غذای فراوون، شکارچیان هنوز وجود دارن. این منطقه، یکی از بهترین جاها در آفریقا واسه دیدن جمعیت سالم سگای وحشیه. در selous شیره ها بهتر می دونن تا به جای شب در روز شکار کنن، اینطوری یه ماجراجوی خوش شانس می تونه صحنه شکار یه شیر رو از نزدیک ببینه.

۴. The ngorongro crater:

The ngorongro crater

سرزمینی که زمان، اون رو از یاد برده. فیلمی در سال ۱۹۷۵ ساخته شد که هرچند زیاد خوب نبود، اما خوب ویژگیای این منطقه رو نشون می داد. قهرمانان قرن بیستم، یه بخش گمشده از زمین رو کشف کردن که جمعیت دایناسورها در اون، بر اثر فوران یه آتشفشون نابود شده بودن. این که وقتی به پارک ملی ngorongro crater می رید، این صحنه ها رو ببینین زیاد باحال نیس. درسته که در اون جا هیچ دایناسور واقعی وجود نداره، اما دیواره های زیادی مانند گونه های منقرض شده دایناسورها و د هانه های آتشفشانی، جاذبه توریستی جالبی رو واسه گردشگران و افراد علاقمند به ماجراجویی جفت و جور کرده. این میراث جهانی یونسکو، تبدیل به خونه ای واسه خیلی از حیوانات از فیلا گرفته تا کرگدنای سفید و مشکی شده. شما هم اینکه می تونین در اون جا گله های رمه دار بزغالهای ماسایی رو ببینین که در حال چریدن و خوردن علفای تازه هستن. پس از گذروندن یه روز در حیات وحش و دیدن مناظر اون، می تونین به سه اردوگاهی که در نزدیکی ngorongro crater قرار دارن واسه استراحت برید، جایی که مشرف به دامنه ها و قله های ۱۸۰۰ فوتی پارکه.

لیست زیباترین جزایر و سواحل اندونزی

۲۰ جاذبه گردشگری برتر آسیا

جهانگردی مگلی