skin

جوش صورت به نظر نمی رسه با تغذیه سالم میونه ای داشته باشه اما بدیش اینه بعضی از غذاهای سالم باعث ایجاد اونا میشه!

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ یکی از مراجعینم در حالا که از شدت خشم برافروخته بود گفت: من کلی پول خرج کرمای گرون کردم و به پیشنهاد های متخصص پوستم واسه تمیز کردن برنامه غذایی هم انجام دادم. بدیش اینه چیزی که اون از اون خبر نداشت این بود که غذای سالم هم ممکنه باعث جوش زدنش باشه.

حقیقت تلخیه اما بعضی غذاها که ما اونا رو سالم میدونیم می تونن منتهی به مشکلاتی مثل جوش، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی شن. در ادامه نگاهی می کنیم به غذاهای سالمی که می تونن واسه پوستتون دردسر ساز شن.

  1. کم چربا

کمپانیای مواد غذایی پس از حذف چربی تلاش کردن با اضافه کردن طعم که معمولا همراه با قنده جای خالی اون رو پر کنن. یعنی کم چرب یا بدون چربی همیشه برابره با قند بالا. تحقیقات نشون داده آسیبای قند شامل آسیب رسیدن به فیبرهای کلاژن، نابود کردن قابلیتشان واسه بازسازی و پیری پوست می شه.

تغییر ساده: غذاهای کم چربی که طعم دار شدن رو مصرف نکنین ( مثلا شیر و ماست طعم داره ) و به سراغ چربیای سالم تقویت کننده سلامت پوست مانند آجیلا، دانه ها و ماهیای آزاد برید.

  1. شیر خامه گرفته و رقیق

یکی از بزرگترین و طولانی ترین تحقیقات درباره سلامت زنان ۷۷.۷۶۱ پرستار رو طی ۱۲ سال تحت نظارت قرار داد. کسائی که در نوجوونی شیر بیشتری خورده ان نسبت به کسائی که کمتر شیر استفاده کردن بیشتر در خطر جوش هستن. تاثیر شیر کم چرب در این موضوع از شیر پر چرب بیشتره. در کنار لاکتوز محققان فکر می کنن حضور هورمونا و مولکولای زیست فعال در شیر می تونه باعث ایجاد شرایط بد واسه پوست شه.

تغییر ساده: اگه فکر می کنین شیر عامل خراب شدن پوستتانه می تونین اون رو با شیر نارگیل یا بادام جانشین کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴ نقل قول انگیزشی از زنان قدرتمند

  1. روغن گیاهی

بعضی چربیا هستن که باید از اونا دوری کنین، مانند چربیای ترانس و اسید چربای غیر اشباع امگا ۶ که در روغنای گیاهی مانند ذرت و سویا فراوون وجود دارن. این جوری روغنا در برنامه غذایی مدرن غربی فراوون یافت می شن و باعث افزایش خطر بیماریای قلبی می شن. این روغنا در کنار آسیب ای که به سلامت میزنن باعث بدتر شدن شرایط پوست هم هستن. تحقیقات نشون دادن جوش یکی از بیماریای التهابیه.

تغییر ساده: از روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنین.

  1. نون گندم

غلات کامل از غذاهایی هستن که واسه سلامتمون مفیدن اما کمپانیای اجناس غذایی از این برچسب استفاده می کنن تا آسیب گلوتن رو مخفی کنن. گلوتن برا آدمایی که از مریضی سلیاک رنج می برن و کسائی که مشکل نبود تحمل گلوتن دارن شرایط رو سخت می کنه و باعث مریضی پسوریازیس می شه.

تغییر ساده: آدمایی که با گلوتن مشکل دارن باید به دنبال اجناس بدون گلوتن باشن و در کل کربوهیدراتا رو با جایگزینی گیاهی عوض کنن.

  1. اسموتی میوه

درسته که در خود مواد مغذی دارن ولی این پایان به درد بخور بودنشانه. اسموتیا معمولا قند خیلی بالایی دارن. بیشتر این قند از فروکتوزا میاد تا بر قند میوه غالب شه. تحقیقات روی موشا نشون داده برنامه غذایی پر از فروکتوز باعث پیری، پراکسیداسیون و دیگر مشکلات پوستی می شه.

تغییر ساده: با به کار گیری سبزیجات و کلما واسه خود اسموتی درست کنین و با مقداری میوه و لیمو هم به اون طعم بدید. اسموتی سبزیجات می تونه به تقویت سلامت پوستتون کمک زیادی بکنه.

چیجوری جوشهای سرسیاه بینی رو پاک کنیم؟

چیجوری لکه های صورت رو از بین ببریم؟

بازنشر جوش صورت دکتر کرمانی زیبایی صورت